Hvilket mekanisk (gaming) tastatur skal jeg vælge?

Gaming d.  03. december. 2020, skrevet af MrFinanceDK
Vist: 531 gange.

MrFinanceDK
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2020 14:21:15
Svar/Indlæg:
16/8

Sidder i dag med et Logitech G19S, som egentlig har tjent mig ganske udmærket gennem årene. 
Tasterne er dog begyndt at blive både slidte og træge, hvorfor et nyt skal til (det er vel snart jul).

Jeg har aldrig haft et mekanisk tastatur før, men har læst meget godt (og skidt) om dem. 

Ud fra de tests og anmeldelser jeg har kunne finde om de (mange) forskellige mekaniske taster der findes, tænker jeg at MX Cherry Brown eller MX Cherry Red (silence) bør passe til min krav og behov, men er dog endnu ikke sikker/overbevist om præcist hvilke det skal være?

Krav til nyt tastatur:

-          Mekanisk (gaming) tastatur

-          Skal kunne fås med MX Cherry Brown eller Red (silence) taster

-          Fuldt tastatur (altså inkl. numpad osv.)

-          Lydsvagt (!!!)

-          Ingen mekaniske ”klik” lyde

-          Gerne inkl. medieknapper

-          Programmerbare taster er ikke et krav, da jeg aldrig har brugt dem på mit G19S

-          Display ikke et krav

-          Gerne med RGB lys, men et baggrundsbelyst med mulighed for forskellige farver er også ok/nok

 

Hvad skal jeg vælge? Gerne ud fra personlige erfaringer – og gerne med links til steder hvor der evt. er lavet (gode) reviews). 

p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2020 14:34:08
Svar/Indlæg:
3100/53

Jeg har selv altid brugt røde taster da jeg finder dem mest behagelige. Hvad er dit budget? Mange keyboards koster 1000+, så det kan meget nemt have noget at sige.

 

Hvis du ikke har prøvet mekaniske taster før, så ville jeg helt klart springe ned i elgiganten eller power og se om de har nogle på hylderne som du kan prøve før du bruger mange penge på det.



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2020 14:43:50
Svar/Indlæg:
2897/83

Så har du to valg:

Corsair Strafe RGB MK.2 Cherry MX Silent Red

ASUS ROG Strix Scope Deluxe MX Silent Red

https://bit.ly/3qnPCDw

 

Jeg har et corsair K70 som jeg har været meget glad for.



MrFinanceDK
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2020 14:55:19
Svar/Indlæg:
16/8

 

p0Pe skrev d. 03-12-2020 14:34:08

Jeg har selv altid brugt røde taster da jeg finder dem mest behagelige. Hvad er dit budget? Mange keyboards koster 1000+, så det kan meget nemt have noget at sige.

 

Hvis du ikke har prøvet mekaniske taster før, så ville jeg helt klart springe ned i elgiganten eller power og se om de har nogle på hylderne som du kan prøve før du bruger mange penge på det.

Budget ikke "væsentligt", men derfor behøves tastaturet ikke være belagt med guld 🙂

Har ikke prøvet et mekanisk tastatur før, men kunne godt tænke mig et. 

Har være ti Power og Elgiganten, men synes ikke rigtig de har nogen med MX Cherry Brown eller Red - kun alle mulige andre uortodokse taster 🙂



MrFinanceDK
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2020 14:58:45
Svar/Indlæg:
16/8

 

Biostud skrev d. 03-12-2020 14:43:50

Så har du to valg:

Corsair Strafe RGB MK.2 Cherry MX Silent Red

ASUS ROG Strix Scope Deluxe MX Silent Red

https://bit.ly/3qnPCDw

 

Jeg har et corsair K70 som jeg har været meget glad for.

Corsair ser ud til at være udsolgt overalt og ASUS's er et TKL tastatur - vil gerne have et fuldt tastatur inkl. Numpas. 

Er der virkelig kun disse 2 muligheder hvis man vil have MX Cherry Brown eller Red mekaniske taster?



Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2020 15:20:36
Svar/Indlæg:
274/47

jeg har kørt med strafe de sidste mange år, og det er klart anbefalelsesværdigt. jeg er sågar igang med mit nummer 2 af dem - jeg spildte cola i det første, og havde ikke tid til at vente på at det tørrede efter en vask.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2020 16:10:19
Svar/Indlæg:
5874/1287

Mit første mekaniske tastatur blev købt for et års tid siden, et Logitech G915 med GL Taktil taster (Logitechs egne), efter jeg havde været i Elgiganten og afprøve forskellige mekaniske tastaturer. Det har jeg  absolut IKKE fortrudt, selvom MX taster er langt mere udbredte. Har du mulighed for det, så prøv sådan et logitech tastatur inden du prøver andet, specielt da du har Logitech i forvejen (det havde jeg også).

https://www.logitechg.com/da-d...



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
03-12-2020 16:41:24
Svar/Indlæg:
1129/307

Mit bedste bud, og jeg er efterhånden godt erfaren i keyboards, det er logitechs Pro X keyboard, hvor du kan skifte switches ud (kan dog ikke huske om det kommer i full size)... så har du muligheden for at prøve forskellige switches af. Du kan købe det med red, og så ellers købe switches og prøve dem af :)

https://hwt.dk/test/25977/logi...



Har også et af ovenstående logitech med reds installeret, brune og blå følger med, som nok skal sælges, så smid mig en pm hvis det var noget.

Hvis du bor enten i nærheden af køge eller roskilde, så kommer jeg gerne forbi med lidt forskellige tastaturer så du kan prøve dem af :)

 

Hvis du vil have fullsize og komptakt, så kan dette også anbefales, og endda med hotswap, de har også andre spændende tastaturer derinde.

https://www.keychron.com/produ...




Det er fint at starte med MX, men efterhånden som man dykker ned i det, så finder man ud af de kun har været så populære fordi de har haft et patent, det er slut nu, så nu er der totalt mange og meget bedre switches på markedet :)

Personligt sidder jeg lige pt på dette tastatur, med switches der hedder "Everglide Coral Red" som er en fantastisk switch, selv uden at du luber dem... men giver man dem lige en gang lube, så har de en lyd som er så tilfredstillende.

https://www.proshop.dk/Tastatu...



https://mykeyboard.eu/catalogu...



Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af neemos d. 03-12-2020 16:45:28.


tneken
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2020 14:57:10
Svar/Indlæg:
42/14

skal det være cherry mx. Min søn har en logitech g513 carbon med logitechs egne mekaniske taster. jeg er vild misundelig. Synes den er vild lækker og rimelig lydsvag. Kan se de har andre modeller med deres egne taster (Romer-G) fx g413 og g613



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
04-12-2020 15:10:43
Svar/Indlæg:
1129/307

#8
Romer-G og mekaniske taster generelt, føles på ingen måde som hinanden i min optik, det er to helt vildt forskellige produkter :)



tneken
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2020 17:12:16
Svar/Indlæg:
42/14

#9. Nej ellers kunne de jo bare have forsat med at bruge cherry mx. Mit kb har brown mx, men synes bedre om min søns med romer-g. Men til op, hvis du er i nærheden af fx elgiganten så tag ind og tryk på de udstillede kb



MrFinanceDK
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2020 10:26:54
Svar/Indlæg:
16/8

Tak for alle jeres inputs - de bliver læst med stor interesse. 

 

Var i Elgiganten i går for at se, føle, trykke og opleve hvad de havde af tastaturer.

 

Nedenfor en kort liste over dem jeg kiggede på og mine "findings":

  • Logitech G512 Carbon med (GX Brown taster) - umiddelbart okay taster, men kender ikke specifikt disse fra Logitech? De virkede okay lydløse, men er i tvivl om tastaturet "er for mig"? Følger der eks. "håndleds-støtte" med - ligger den for sig selv eller hæftes den fats på tastaturet?
  • Corsair Strafe RGB MK.2 med Cherry MX RGB Red - vel egentlig de taster jeg efterlyser? Var ikke pakket ud, så jeg kunne ikke prøve det. Nogen der har gode/dårlige erfaringer med dette tastatur? Ok det har RGB, men jeg ville nok bare vælge én farve, da det andet bliver for "16-årigt" 🙂
  • Corsair K95 RGB Platinum med Cherry MX Speed taster (siger ikke noget om farven eller om de "klikker" etc?). Kunne ej heller prøve dette, da de kun havde et i æske. Nogen med gode/dårlige erfaringer med dette tastatur?
  • Corsair K70 MK.2 RGB med Cherry MX Red taster. Vel egentlig de rigtige taster, men kunne ikke prøve det, da de kun havde det i æske? Forskellen op til storebror K95? Nogen med gode/dårlige erfaringer med dette tastatur?
  • Logitech G815 tastatur med GL Tactile tatser (???) Kender ikke disse "GL tactile" taster? Er det trådløst eller? nogen med gode/dårlige erfaringer med dette mht. gaming etc.?
  • Steelseries Apex 7 Red gaming tastatur - virkede gentlig okay at taste på, men er det Cherry MX taster eller Steelseries egne? Nogen erfaringer med dette tastatur?
  • Logitech G513 Carbon med "Tactile" taster (???) Kender ikke disse "GL tactile" taster? Umiddelbart virkede det okay/nogenlunde at taste på mht. lyd etc., men om følelsen "var der" ved jeg ikke. Nogen med gode/dårlige erfaringer med dette mht. gaming etc.?

 

Mange tastaturer ja, men måske én eller flere af jer kunne give mig lidt dybere indsigt i nogen af dem og hvad jeg evt. skal være opmærksom på, hvilke jeg skal holde mig fra og hvilke der evt. kunne passe ind efter mine ønsker og behov til mit nye kommende (gaming) tastatur

Tak 🙂