Ny pc, second opinion på hardware

Diverse d.  10. juli. 2020, skrevet af Mhystique
Vist: 678 gange.

Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2020 01:11:57
Svar/Indlæg:
7/1

Grafikkortet i min nuværende computer er ved at dø en stille død, ved efter lidt tid at "slukke" for signalet til skærmen, når jeg spiller. Men da grundsetuppet er omkring 10 år, er det måske også på tide at skifte det til noget nyere... 🤣
Derudover er det custom vandkølet, så det vil være bøv uden lige, at skulle skifte grafikkortet.

Jeg har læst rundt omkring på nettet, men er ikke helt up to date, men diverse producenter og det forskellige hardware. Jeg håber derfor, at I vil bruge lidt tid på at kigge mit forslag igennem, og komme med inputs til forbedringer. Især hvis de kan spare nogle kroner, synes nemlig lige prisen pt. ligger til den gode side. Omvendt hvis det er noget, som kan kører ligeså stabilt og længe som det nuværende, så er det ekstra pris måske givet godt ud.

Af det der burde presse computeren, bruger jeg den til lidt spil samt både billede/video redigering og konvertering. Indimellem også lidt udvikling.

Jeg regner ikke med at lave custom vandkølet setup her og nu på den nye, men jeg vil gerne forbeholde mig muligheden hertil. Jeg har vandkølet ikke fordi jeg overclocke, men for at prøve at minimere støjen. Det nye setup vil jeg dog give chancen, før jeg gør noget så drastisk.

Men nedenstående er hvad jeg er kommet frem til?


Listen kan også ses her: https://pcpartpicker.com/list/...

Efterfølgende har jeg overvejet at skifte PSU'en ud med SeaSonics' Prime Ultra Titanium 750W, som dog ikke er fanless. Dette fordi MSI anbefalende en 500W PSU, og med kun 100W ekstra er jeg ikke sikker på at det er nok til at drive resten ordentligt, samt eventuelt også en vandloop.

Bemærk: Samsung 860 Pro er kun med, fordi jeg allerede har dette, så det kan lige så godt genbruges.

Er der nogle, som kan komme med anbefalinger eller ændringer hertil?

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
10-07-2020 02:01:37
Svar/Indlæg:
5678/460

personlig ville jeg også vælge størrere psu .. men jeg ville måske vælge en mindre cpu ... og så købe en "stor" 4000 serie som kommer senere  i år :) 

og gpu ville jeg også vente lidt med hvis det kan lade sig gøre .. også fordi 2060 er ikke så kraftig igen .. og Nvidia OG AMD kommer ny generation grafikkort i år også .. 

resten syntes jeg ser fint ud ... og ligså meget som jeg elsker Fractal design Define serien for deres design .. ligså meget hader jeg deres mangel på air flow , der vil jeg personlig vælge et kabinet med bedre airflow , men det er heldigvis smag og behag  men kunne f.eks Lian Li O-11 dynamic .. der er f.eks plads til 3x 360mm radiator :) .. så dejlig mulighed for stor AIO og evt. custom cooling senere 

men alt kommer også an på prisen , personlig synes jeg 2060 er lidt "svag" hvis det skal være et kort der holder mange år i fremtiden .. men hvis det er placeholder til noget nyt så ville den være fint men igen smags sag 

kortsagt AMd kommer med nye generation af GPU og cpu .. begge passer i det bundkort du har valgt .. så du kan f.eks købe en R5 3600 for at spare penge .. eller gå total spare mode og købe en 3300x og så senere købe en 4900x eller hvad de kommer til at hede når de udkommer :) .. og så se hvad ydelse og pris bliver på nvidia 3080 osv. :) 

håber det ikke blev for langt og forvirrene prøver og dække alle baser :) 



 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 10-07-2020 19:26:42.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
10-07-2020 08:06:12
Svar/Indlæg:
1919/73

At købe en ny GPU kun 6-7 uger før de nye modeller kommer på marked er en no-go i min verden



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2020 09:59:40
Svar/Indlæg:
382/3

Tænker ikke jeg ville bruge AMD til et stille system..........

har du læst; https://hwt.dk/forum/351975/xt...

Eller synes jeg også at 2060 måske er lige det mindste, når man beholder sit setup så længe som du gør



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2020 12:36:37
Svar/Indlæg:
7/1

Tak for Jeres input. 

@galdalf18 Ved ikke rigtigt om jeg kan lige designet på Lian Li O-11 dynamic. Det er bestemt ikke grimt, men om det lige er min smag, er jeg i tvivl om. Antallet af blæsere kan næste gøres samme i Define 7 XL, men størrelsen på kabinettet er så også pænt meget større end Lians. Imponerende hvordan de har presset det samme på den plads. Dog er der et par andre ting, som taler lidt for Define 7. Den har plads til et 5.25" drev, uden at det behøver gå ud over en simpel AIO CPU løsning. Det lyder åndssvagt, men qua jeg laver lidt video engang imellem har jeg også brug for at kunne brænde en DVD i ny og næ. Ja, det kunne klare med en ekstern brænder, men der er jeg nok lidt gammelsdaws... 😉
Derudover har Define 7 også en fill-port i toppen, til eventuelt custom cooling. Det overrasker mig at Lian-li ikke har det, men måske jeg bare har overset den?

@Toronto Ville du kigge på Intel, for at få en mere stille system? Og i så fald hvilken CPU / bundkort? Performancemæssigt kan jeg forstå at AMD er langt foran i flere-kerne operationer, mens Intel er marginalt foran enkelt-kerne operationer. Mens AMD prismæssigt er billigere. Så det er også et valg imellem forbrug/behov. Men forskel på varmeudvikling og ydelse, er det reelt noget man kan mærke i "den virkelige" verden, eller er det kun noget der ses på et testbuild?

Generelt kan jeg se I mener 2060'erne er for lille, men må tilstå jeg synes priserne stiger for meget, hvis jeg går længere op. Men måske jeg bare har overset en perle? Eller måske gå længere end, men stadig få en fornuftigt ydelse, for så senere at skifte kortet.

Det skal måske lige siges, at jeg ikke spiller FPS og lignede, da jeg mere er til strategi, så jeg behøver måske heller ikke det kraftigste grafikkort. Omvendt vil jeg da ikke afvise, at der kunne ryge en time eller to på et FPS eller lignede grafiktungt spil.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mhystique d. 10-07-2020 12:45:36.


netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2020 20:33:15
Svar/Indlæg:
190/24

Jeg ville tage en super flower 750w psu. 

https://www.pricerunner.dk/pl/...

 

kabinet: lian li lancool 2

https://www.pricerunner.dk/pl/...

aio: en arctic liquid freezer 2 i den størrelse som du har plads til.
 



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
10-07-2020 20:55:32
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Mhystique skrev d. 10-07-2020 12:36:37

Tak for Jeres input. 

@galdalf18 Ved ikke rigtigt om jeg kan lige designet på Lian Li O-11 dynamic. Det er bestemt ikke grimt, men om det lige er min smag, er jeg i tvivl om. Antallet af blæsere kan næste gøres samme i Define 7 XL, men størrelsen på kabinettet er så også pænt meget større end Lians. Imponerende hvordan de har presset det samme på den plads. Dog er der et par andre ting, som taler lidt for Define 7. Den har plads til et 5.25" drev, uden at det behøver gå ud over en simpel AIO CPU løsning. Det lyder åndssvagt, men qua jeg laver lidt video engang imellem har jeg også brug for at kunne brænde en DVD i ny og næ. Ja, det kunne klare med en ekstern brænder, men der er jeg nok lidt gammelsdaws... 😉
Derudover har Define 7 også en fill-port i toppen, til eventuelt custom cooling. Det overrasker mig at Lian-li ikke har det, men måske jeg bare har overset den?

@Toronto Ville du kigge på Intel, for at få en mere stille system? Og i så fald hvilken CPU / bundkort? Performancemæssigt kan jeg forstå at AMD er langt foran i flere-kerne operationer, mens Intel er marginalt foran enkelt-kerne operationer. Mens AMD prismæssigt er billigere. Så det er også et valg imellem forbrug/behov. Men forskel på varmeudvikling og ydelse, er det reelt noget man kan mærke i "den virkelige" verden, eller er det kun noget der ses på et testbuild?

Generelt kan jeg se I mener 2060'erne er for lille, men må tilstå jeg synes priserne stiger for meget, hvis jeg går længere op. Men måske jeg bare har overset en perle? Eller måske gå længere end, men stadig få en fornuftigt ydelse, for så senere at skifte kortet.

Det skal måske lige siges, at jeg ikke spiller FPS og lignede, da jeg mere er til strategi, så jeg behøver måske heller ikke det kraftigste grafikkort. Omvendt vil jeg da ikke afvise, at der kunne ryge en time eller to på et FPS eller lignede grafiktungt spil.

men Define har næsten ingen mulighed for airflow .. medmindre du flår fronten af :) .. der forskellen er :)  kunne også være Fractal design Meshify S2 :) .. mesh front . super airflow :) 



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2020 22:25:24
Svar/Indlæg:
2897/83

#3 what? Pt kræver Intel mere strøm end AMD, men med den rette køling er der ingen forskel på et Intel og AMD setup i forhold til støj. 

Min arbejds PC er en 3800x med en noctua NH 14, og den siger intet. 



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 00:36:32
Svar/Indlæg:
7/1

men Define har næsten ingen mulighed for airflow .. medmindre du flår fronten af :) .. der forskellen er :)  kunne også være Fractal design Meshify S2 :) .. mesh front . super airflow :) 

Ville nu mene at Design 7 godt kan få luft ind via "gællerne" på fronten. Selvfølgelig er det ingenting imod en fuldt åben eller mesh front, men er det nu så galt igen med airflowet?

Det er det så måske, hvis jeg selv skal svarer 😉 Fandt en test, hvor temperatur gik fra at være i blandt de dårligste når frontdøren er lukket, til at være blandt de bedste når den var åben og mesh filteren var fjernet.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mhystique d. 11-07-2020 01:03:12.


Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 00:47:30
Svar/Indlæg:
7/1

Jeg ville tage en super flower 750w psu. 

https://www.pricerunner.dk/pl/...

 

kabinet: lian li lancool 2

https://www.pricerunner.dk/pl/...

aio: en arctic liquid freezer 2 i den størrelse som du har plads til.

PSU er så ikke på lager, og kabinettet ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til.



#10
MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2020 07:47:28
Svar/Indlæg:
96/4

Personligt havde jeg genbrugt den gamle vandkøling til at køle cpu.

I stedet for at købe en ny AIO !

Og jeg ville sikre mig at der findes en vandløsning til grafikkortet, hvis man finder at blæser støjen er for høj.

 

MVH

Morten



#11
MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
11-07-2020 09:12:03
Svar/Indlæg:
96/4

Hvis man sætter dit system ind i denne psu beregner.

https://outervision.com/power-...

Så er 600w rigeligt, selv med et 2080 ti grafikkort, og vandkøling.

MVH

Morten



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 17:00:52
Svar/Indlæg:
7/1

Personligt havde jeg genbrugt den gamle vandkøling til at køle cpu.

Det er lavet til Intel og en god gammel iCore 7 860. Ved ikke om det passer i format til de nye, og tror ikke jeg kan skaffe dele hertil. Sætter er i princippet lige så gammelt.

Og jeg ville sikre mig at der findes en vandløsning til grafikkortet, hvis man finder at blæser støjen er for høj.

Ifølge Coolerkit, kan det fås så længe det følger referencedesign.

Hvis man sætter dit system ind i denne psu beregner.

https://outervision.com/power-...

Så er 600w rigeligt, selv med et 2080 ti grafikkort, og vandkøling.

Det er så det jeg hader ved sådan selvbyg. Hvilke tal kan man stole på? Ifølge Pcpartspicker estimeres strømforbruget til 359W, men når man kigger på f.eks. MSI's hjemmeside (https://www.msi.com/Graphics-c... ), så skriver de 500W som recommended PSU.

Så skal man sgu blive forvirret, og jeg vil helst ikke have en PSU der kører på 95% af kapaciteten hele tiden.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
11-07-2020 20:35:52
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Mhystique skrev d. 11-07-2020 17:00:52

Personligt havde jeg genbrugt den gamle vandkøling til at køle cpu.

Det er lavet til Intel og en god gammel iCore 7 860. Ved ikke om det passer i format til de nye, og tror ikke jeg kan skaffe dele hertil. Sætter er i princippet lige så gammelt.

Og jeg ville sikre mig at der findes en vandløsning til grafikkortet, hvis man finder at blæser støjen er for høj.

Ifølge Coolerkit, kan det fås så længe det følger referencedesign.

Hvis man sætter dit system ind i denne psu beregner.

https://outervision.com/power-...

Så er 600w rigeligt, selv med et 2080 ti grafikkort, og vandkøling.

Det er så det jeg hader ved sådan selvbyg. Hvilke tal kan man stole på? Ifølge Pcpartspicker estimeres strømforbruget til 359W, men når man kigger på f.eks. MSI's hjemmeside (https://www.msi.com/Graphics-c... ), så skriver de 500W som recommended PSU.

Så skal man sgu blive forvirret, og jeg vil helst ikke have en PSU der kører på 95% af kapaciteten hele tiden.

du får altid anbefalet størrere psu end du har brug for .. .. men du skal også huske de mister ydelse over tid .. og oftest ligger deres bedste effektivitet ved ca. 50% brug .   derfor ejg vil anbefale 750-850watt til dit forbrug :) .. så også størrere chance fora t blæseren ikke larmer end vis den skal køre 90-100% belastning hele tiden :)Hehe



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 22:37:29
Svar/Indlæg:
7/1

Præcis, også det jeg gik efter.



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 23:12:15
Svar/Indlæg:
7/1

Jeg tror også jeg er ved at være på plads, men hvilke dele det skal være. Jeg har dog svært ved at bestemme mig omkring grafikkortet. 

Skal jeg gå efter et RTX 2060, vel vidende at der kommer noget nyt og bedre snart, og måske gør noget ved prisen? 
Eller skal jeg lave en "2 trins raket", hvor jeg går ned i GTX 1660 Super, sparer lidt penge og så udskifter det om 1 års tid?
Eller skal jeg gå op til RTX 2070, selvom jeg synes det er begyndt at gøre ondt prismæssigt?



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
11-07-2020 23:15:24
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Mhystique skrev d. 11-07-2020 23:12:15

Jeg tror også jeg er ved at være på plads, men hvilke dele det skal være. Jeg har dog svært ved at bestemme mig omkring grafikkortet. 

Skal jeg gå efter et RTX 2060, vel vidende at der kommer noget nyt og bedre snart, og måske gør noget ved prisen? 
Eller skal jeg lave en "2 trins raket", hvor jeg går ned i GTX 1660 Super, sparer lidt penge og så udskifter det om 1 års tid?
Eller skal jeg gå op til RTX 2070, selvom jeg synes det er begyndt at gøre ondt prismæssigt?

jeg ville vente med at købe "dyrt" gpu ..specielt fordi der kommer nyt nu her .. og vis du er heldig så kan det være det skubber hele gpu segment .. vis ikke der sker noget .. kan du måske få en 2070 super brugt til billig penge :) 



Mhystique
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2020 23:35:02
Svar/Indlæg:
7/1

Så du ville gå efter et GTX 1660 kort?



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2020 01:19:54
Svar/Indlæg:
1271/38

 

gandalf18 skrev d. 10-07-2020 02:01:37

personlig ville jeg også vælge størrere psu .

#1 - Større strømforsyning end en 600W Titanium..? Ved du reelt set hvad en computer bruger i dag?

Min 3700X m. RTX 2060 Super bruger da i hvert fald ikke over 300W under normal gaming belastning... Målt i Corsair LINK 4 på min 850W RMi serie som er totalt hjernedødt overkill...

 

Jeg tror sådan set man med god ro i maven kan ignorere resten af de anbefalinger der kommer fra den side af.

Nu har jeg så lige læst tråden helt igennem, tror jeg glemte at sætte disse ind. Anvend som der lystes gennem mit svar, det giver et professionelt look: :) :) :) :) :) :) :) :)



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bonghætte d. 12-07-2020 01:23:11.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
12-07-2020 01:40:59
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Bonghætte skrev d. 12-07-2020 01:19:54

 

gandalf18 skrev d. 10-07-2020 02:01:37

personlig ville jeg også vælge størrere psu .

#1 - Større strømforsyning end en 600W Titanium..? Ved du reelt set hvad en computer bruger i dag?

Min 3700X m. RTX 2060 Super bruger da i hvert fald ikke over 300W under normal gaming belastning... Målt i Corsair LINK 4 på min 850W RMi serie som er totalt hjernedødt overkill...

 

Jeg tror sådan set man med god ro i maven kan ignorere resten af de anbefalinger der kommer fra den side af.

Nu har jeg så lige læst tråden helt igennem, tror jeg glemte at sætte disse ind. Anvend som der lystes gennem mit svar, det giver et professionelt look: :) :) :) :) :) :) :) :)

ja men vil du ikke gerne have en god effektivitet ? .. den før du ved ca. 50% ydelse af din cpu .. og corsair link er heller ikke præcis i måling har jeg hørt fra nogle af de techtubere osv.  bare så du ikke stoler 100% på de målinger :) 


17# ja eller billig brugt .. så kan du også spare lidt mere op  . værste tilfælde så kan du købe et 2000 serie kort billig brugt :) .. 



#20
MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
12-07-2020 09:04:30
Svar/Indlæg:
96/4

De 50% load hvor strømforsyningen er mest effektiv.

På en titanium ratet strømforsyning er forskellen maks 1.5 % i effektivitet.

Fra 50 % load til 100 % load 

En 600 watt strømforsyning ligger med et load på ca 70%. ved maks. belastning af systemet, så jeg har meget svært ved at se hvorfor man skal spilde penge på en kraftigere strømforsyning.

Det med at de mister ydelse over tid er en overlevering fra gamle dage.

Der kan gælde på de billigste modeller i dag, hvor blæseren bliver slidt, og den bliver fyldt af støv, og begynder at overhede.

Men på en dyr strømforsyning uden blæser, og med 12 års garanti, Der tror jeg ikke på at problemet eksisterer, medmindre den er fyldt med støv.

Hvis den gamle pc er blevet ustabil.

Så køb de komponenter der giver mest mening lige nu, som i cpu og gpu.

Det med at købe komponenter der lige kan klare kravene du har i dag, og vente i 3 måneder på noget nyt. Det er økonomisk uforsvarligt.

Hvem ved hvad der sker om 3-5 år når dit nye gode system bliver forældet.

 

MVH

Morten

 



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
12-07-2020 13:54:48
Svar/Indlæg:
5678/460

 

MVJ skrev d. 12-07-2020 09:04:30

De 50% load hvor strømforsyningen er mest effektiv.

På en titanium ratet strømforsyning er forskellen maks 1.5 % i effektivitet.

Fra 50 % load til 100 % load 

En 600 watt strømforsyning ligger med et load på ca 70%. ved maks. belastning af systemet, så jeg har meget svært ved at se hvorfor man skal spilde penge på en kraftigere strømforsyning.

Det med at de mister ydelse over tid er en overlevering fra gamle dage.

Der kan gælde på de billigste modeller i dag, hvor blæseren bliver slidt, og den bliver fyldt af støv, og begynder at overhede.

Men på en dyr strømforsyning uden blæser, og med 12 års garanti, Der tror jeg ikke på at problemet eksisterer, medmindre den er fyldt med støv.

Hvis den gamle pc er blevet ustabil.

Så køb de komponenter der giver mest mening lige nu, som i cpu og gpu.

Det med at købe komponenter der lige kan klare kravene du har i dag, og vente i 3 måneder på noget nyt. Det er økonomisk uforsvarligt.

Hvem ved hvad der sker om 3-5 år når dit nye gode system bliver forældet.

 

MVH

Morten

 

de mister ca. 10% ydelse om året ..  de billige mister mere .. de dyre med høj kvalitet mister mindre .. men fakta er de mister effektivitet og ydelse over tid :) og når du tester strøm forsyning og deres bedste effektivitet ligger de ved ca. 50% belastning .. men vis du vil have en psu og køre den ved 90% belastning 100% af dens leve tid så fint nok .. så bliver den varm og larmer .. og kortere leve tid :) .. igen fakta 



#22
MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
12-07-2020 14:56:24
Svar/Indlæg:
96/4

Hvor har du fundet de fakta henne ?

For jeg kan ikke finde noget der underbygger disse fakta !

Og hvis de skulle miste 10 % i effekt om året, så burde min pc der er 6 år gammel slet ikke kunne starte.

Men jeg kører aldrig, eller meget sjældent med 100 % i belastning, som de fleste normale pc brugere.



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2020 17:00:56
Svar/Indlæg:
1271/38

#21 - Gandalf dine påstande er helt hen i vejret, kan vi få nogle kilder på de påstande? Nu proklamerer du jo selv "fakta".

Min computer bruger ikke mere end 300W når jeg spiller - og det er altså input, ikke output. 330W i spikes. Uanset om Corsair LINK 4 ikke er helt præcist eller om det er så er det ikke et misvisende tal for en 3700X og 2060 Super.

Manden har ikke brug for større strømforsyning. 600W Seasonic Titanium er rigeligt til alt medmindre du kører SLI. Kvaliteten er klippesolid, der er ikke noget at diskutere om.

Hvis effektiviteten er høj nok (Eks. Titanium) skal belastningen meget højt op før du får blæserstøj, da det er energitabet der bliver omdannet til varme i en strømforsyning. 

Der er 4% energitab ved 50% belastning med 230V input. I vores eksempel er det en knap 300W (50% belastning på en 600W enhed), hvoraf du får 12W tab. Den kan passivt køles 100% af tiden. Würst Käse Scenario på 100% belastning af en Titanium model har du 10% tab. Det er 60W, og det skal aktivt køles - af en 120-140mm hastighedsstyret kvalitetsblæser og en stor heatsink i PSU'en. Jeg tror det går.

https://en.wikipedia.org/wiki/...

Det er først i Bronze og Silver det går galt. Tildels Gold v. 100%.

 

Yderligere håber jeg ikke du skriver som du gør i dine kommentarer, i dine kommende artikler.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 12-07-2020 17:07:04.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
12-07-2020 21:14:40
Svar/Indlæg:
5678/460

så det i siger at en psu efter 10 år yder 100% det samme som dag 1 .. har i info for de påstande? 

for i kan jo læse test af folk der har undersøgt deres psu efter X antal år og så se hvad performance loss er .. .. forskellen er meget mindre idag end i gamle dage .. men som i får det til at lyde er det 0% performance loss uanset tid .. det ville jeg da gerne høre jeres info på ? 
 

Flot kommentar Bonghætte 
"Yderligere håber jeg ikke du skriver som du gør i dine kommentarer, i dine kommende artikler."

Flot kommentar :) 

jeg venter spændt på fakta hvor du kan bevise 0% tab på psu ydelse uanset alder og brug 



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2020 21:59:53
Svar/Indlæg:
1271/38

 

gandalf18 skrev d. 12-07-2020 21:14:40

så det i siger at en psu efter 10 år yder 100% det samme som dag 1 .. har i info for de påstande? 

Nej det er ikke det vi siger. Det er ikke raketvidenskab at kondensatorer mister ladekapacitet med tiden og transistorer bliver trætte. Har repareret mange ældre computerskærme og fjernsyn ved at skifte kondensator. Det er overhovedet ikke det der bliver sagt, hvis du nu lige læser igennem igen - ellers må du tage et kursus i læseforståelse.

Men 10% ydelsestab per år?

Det jeg siger dig imod er behovet for større PSU i dette tilfælde. Det er det 90% af mit seneste indlæg har handlet om hvis du nu lige drejer det én gang til oppe på øverste.

.. .. .. :) :) :)

 



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
12-07-2020 23:47:54
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Bonghætte skrev d. 12-07-2020 21:59:53

 

gandalf18 skrev d. 12-07-2020 21:14:40

så det i siger at en psu efter 10 år yder 100% det samme som dag 1 .. har i info for de påstande? 

Nej det er ikke det vi siger. Det er ikke raketvidenskab at kondensatorer mister ladekapacitet med tiden og transistorer bliver trætte. Har repareret mange ældre computerskærme og fjernsyn ved at skifte kondensator. Det er overhovedet ikke det der bliver sagt, hvis du nu lige læser igennem igen - ellers må du tage et kursus i læseforståelse.

Men 10% ydelsestab per år?

Det jeg siger dig imod er behovet for større PSU i dette tilfælde. Det er det 90% af mit seneste indlæg har handlet om hvis du nu lige drejer det én gang til oppe på øverste.

.. .. .. :) :) :)

 

kursus i læse forståelse ? .. fair nok jeg kunne godt sidde her og diskutere med dig .. som tydlig vis ikke læser hvad jeg skriver og tydligvis fordrejer hvad jeg skriver til at passe dine "fakta" .. men folk kan jo heldigvis læse hvad jeg skriver længere oppe og ikke dine ting som du påstå¨r jeg skriver .. du må have en god aften :) .. 

 



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2020 00:23:58
Svar/Indlæg:
1119/58

#26 Det er da dig der skriver at en PSU mister 10% ydelse om året, men du har ikke kunne bevise denne påstand? Og vi andre kan ikke finde noget som helst om det nogen steder, så du må vel kunne bevise det du siger er rigtigt?

Hvis det passer, så burde jeg have STORE problemer med at trække mit system, med min nuværende strømforsyning, da den så kun skulle yde ca. 375w nu?



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 13-07-2020 00:24:21.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2020 01:06:34
Svar/Indlæg:
5504/640


netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2020 01:11:52
Svar/Indlæg:
190/24

Skrev personen som lige selv har købt en Arctic AOI.... #28



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2020 01:13:53
Svar/Indlæg:
5504/640

Kunne også have anbefalet en arctic freezer 

https://www.tweaktown.com/revi...