Overvejer brugt grafikkort MEN....

Grafikkort d.  29. april. 2020, skrevet af Hempel
Vist: 994 gange.

Hempel
 
Overclocker
Tilføjet:
29-04-2020 00:44:21
Svar/Indlæg:
7/4

Jeg står og skal købe et nyt grafikkort, men jeg tænker at købe det brugt, hvordan sikker jeg bedst ved at købe et brugt, om det er legit kort og det virker som det? 

sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2020 01:49:55
Svar/Indlæg:
2516/381

Jeg har inden for det sidste år købt en del brugt kort,

GTX 1050TI, 2xGTX 1060, GTX 1070 mini, RTX 2060 Super, RTX 2070 til mig selv, RX580.

Det er lige dem jeg husker.

De er alle købt i tyskland over Ebay.de, og har alle sammen virket super fin, når jeg bruger Ebay, tjekker jeg altid deres karakter, den skal gerne ligge på 100% positiv, mere end 100 handler. ellers tjekker jeg hvorfor den ikke ligger på 100%, hvis nogen har skrevet en anmeldelse, og er den negative karakter over 6 måneder gammel, kan det dog ikke læses, men har de mange, så er det nej tak.

Så handler jeg helst med Ebay buyer protection, og paypal. har kun haft brug for det en gang, det var på et 2060 kort. Kortet kom aldrig, og jeg fik mine penge igen. PUHA, var pæn nervøs, for så var besparelsen på alle de andre kort væk, hvis jeg var bliver snydt for pengene på det kort.

Men hvis du ikke afhenter personligt, og ser kortet i brug, så er det svært at være sikker på det virker, det du køber. Jeg har også købt nogle PSU'er, der har jeg så været lidt uheldig. en der ikke virkede, og en som manglede kabel 2xp4 stik, den er svær at undvære.

Ellers har jeg kun gode oplevelser på ebay, ud over de 3 gange. og har vel handlet omkring de 100gange på ebay nu.

Men snydt kan du altid blive, jeg er oftest blevet snydt på DBA, folk der ikke sender, eller sender noget andet end køb osv. Så på DBA, ja det kommer selvfølgelig an på varen og prisen, men generelt, køber jeg kun der face to face.


Og her på HWT, har jeg også købt en del over årene, er med siden OC tiden. her er jeg kun blevet snydt en gang, og det er vel 10-15år siden. ellers kun positive oplevelser,  Og er det helt ny bruger, så er det også et nej tak.
Og generelt afhentning. har dog fået nogle ting tilsendt, uden problemer, men man er jo lidt forsigtig, når man har haft oplevelserne på DBA.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 29-04-2020 01:53:00.


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2020 06:54:16
Svar/Indlæg:
394/3

Tag ud og se kortet i funktion. se manden spille nogen spil og kør et par benchmarks. 



Akimedes
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2020 08:16:34
Svar/Indlæg:
38/9

Jeg har ligesom #1 købt meget på eBay. Man kan være heldig i ny og næ og finde en god deal. Jeg bruger også ca. samme fremgangsmåde.

Mht DBA, så føler jeg også det er nemmere at blive snydt der end på eBay, da du ikke har noget rating osv, andet end nemid validering, som jeg ikke giver en skid for ;)

 

Jeg vil også bakke op om #2's udmelding. Hvis muligt, så gør det. Det er nok den bedste måde at undgå snyd på :)



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
29-04-2020 09:45:45
Svar/Indlæg:
1129/307

Som de andre skriver.....spar dig selv for at være nervøs og have hovedbrud....

 

Tag ud og se det i brug, der er massere af kort over hele landet, så det burde ikke være et problem :)



Hempel
 
Overclocker
Tilføjet:
29-04-2020 09:50:06
Svar/Indlæg:
7/4

Men kan jeg ikke bare betale med paypal enlige og så hvis jeg modtager det er det rigtigte så behøver jeg ikke refur, men ellers kan jeg bare lave en refur sag via paypal?

Da det er i Struer og jeg er fra København

 



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2020 11:25:43
Svar/Indlæg:
382/3

Jeg har købt de fleste grafikkort som brugte...........nok omkring 5-6 stk.

Ingen af disse har været defekte!

Hvis det er pengene du bekymre dig om, så foreslå, at I deler risikoen,

det halve forud og resten ved modtagelse. så tager begge en chance 😉 



sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2020 16:40:25
Svar/Indlæg:
2516/381

 

Toronto skrev d. 29-04-2020 11:25:43

Jeg har købt de fleste grafikkort som brugte...........nok omkring 5-6 stk.

Ingen af disse har været defekte!

Hvis det er pengene du bekymre dig om, så foreslå, at I deler risikoen,

det halve forud og resten ved modtagelse. så tager begge en chance 😉 

Som sælger ville jeg aldrig sige ja til dette



zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2020 18:05:08
Svar/Indlæg:
701/7

Hvis du er nervøs, så handel via HWT med en erfaren bruger. Når jeg sælger grafikkort her på siden, så kan de ikke ses i brug, da de allerede er udskiftet. Jeg siger dog altid, at hvis en køber oplever problemer efter de kommer hjem, tager jeg det selvfølgelig retur uden at blinke. Der har aldrig været noget.



Hempel
 
Overclocker
Tilføjet:
30-04-2020 00:42:22
Svar/Indlæg:
7/4

Nogen der har handlet på amazon.de?

 



NicktheGreek
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2020 13:45:47
Svar/Indlæg:
131/0

#9

Ja, det har jeg masser af gange - både skærme, kabinetter og bundkort og ram - der er aldrig problemer, heller ikke med RMA. Jeg har haft en enkelt Arctic AIO der stod af - sendte den retur og fik pengene tilbage.