Hjælp til HyperX Predator 240GB M.2 ssd

HDD/SSD/RAM d.  10. januar. 2020, skrevet af lectron
Vist: 353 gange.

lectron
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2020 12:09:31
Svar/Indlæg:
20/4

Hejsa,

jeg håber en af jer kan hjælpe mig. Har sådan en fin 240 gb M.2 ssd der er problemer med i den nye pc jeg lige har bygget. Den virkede perfekt i det gamle setup som var med et Asus Z-97a bundkort. Den var monteret i PCI-E via den adapter der følger med. 

I min nye maskine (Bundkort: Gigabyte Aorus Ultra 390) kan den ikke ses i Bios'en, hverken i bundkortets egne M.2 porte, eller i PCI-E adapteren. Booter jeg ind i windows kan jeg se harddisken inde under "diskhåndtering" i windows. Men får ikke lov til at "initialisere disk" så den kan bruges til noget. Den skriver noget i retning af "The request could not be performed because of an I/O device error", bare på dansk. Har prøvet at hente Kingston's eget program til harddiske, og det program finder den også, og skriver endda at disken er i "GOD" stand. Det samme skriver programmet "CrystalInfo". Så disken kan vel ikke fejle noget, eller hvad er jeres mening? Håber i har et forslag til hvad jeg kan prøve. Det skal siges at jeg har prøvet at fjerne alle andre hardiske, og kun have denne disk i, for derefter at starte en installation af Windows 10. Når den kommer til stedet hvor jeg vælger hvilken disk windows skal installeres på, kan jeg se disken fint nok, men kan ikke starte installationen, ej heller formatere disken eller oprette partitioner. Der får jeg også en meddelelse omkring noget I/O fejl, som jeg ikke lige kan huske ordret. 

Overvejer at sælge den videre, men svært når man ikke ved om den er defekt eller det bare er sammen med det nye bundkort det går galt. Har en anden Samsung 970 m.2 i nu på 500gb, der ikke er problemer med.




Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af lectron d. 10-01-2020 12:20:04.
Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2020 16:11:10
Svar/Indlæg:
5872/1286

Den har måske taget skade, da du pillede den ud af adapteren? Hvis du monterer den i det gamle system (i adapteren selvf.), virker den så stadig der? 

Hvis nej, er den defekt ...  hvis ja så prøv om du kan finde en ven hvor du kan prøve at sætte den i hans/hendes pc for at se, om der kan skabes forbindelse til den så den kan initialiseres og formatteres di denne anden PC. Måske det er nok til, at den kan komme i gang på dit nye bundkort?



lectron
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2020 16:17:29
Svar/Indlæg:
20/4

tak for svar. Det gamle system og bundkort er desværre solgt, så det må blive noget med at få den testet i en andens pc. Hvis der er nogle i nærheden af Korsør/Slagelse der har lyst til at vi prøver den, må i gerne sige til.