Telefonbeskeder i Windows ??

Diverse d.  01. oktober. 2019, skrevet af Burgurne
Vist: 1455 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2019 20:03:20
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hej.

Efter udskiftning af bundkort, kan jeg ikke længere forbinde min telefon og min PC. Indstillinger -> telefon viser, at den er linket til min Samsung Galaxy S7. jeg starter app'en "Din telefon" og går opsætningen igennem, og når til denne side 


Min telefon får bare aldrig nogen meddelse, uanset hvor mange gange jeg prøver.

Samme problem på telefonen, der prøver jeg at sætte "Din telefonhjælper" op, og den starter fint, og giver anvisninger til, hvordan jeg skal gøre. Så når den til "Tjek din PC. Vi tjekker en ting mere på din PC, før vi spørger om en endelig tilladelse", og så en ring der kører rundt og rundt og ...... indtil jeg afbruder programmet. 

 

Jeg har haft afinstalleret app'sne på både PC og mobil, og geninstalleret begge. Jeg har tjekket, at det er samme MS konto jeg er logget ind på begge steder. Men da den ikke vil sige noget om, hvad det er for en tilladelse der åbenbart ikke vil virke, så ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre.

 

Nogen der kan hjælpe?

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2019 20:25:04
Svar/Indlæg:
5874/1287

Nu har jeg så prøvet denne vejledning fra Microsoft:


 

Men når jeg så forsøger at at geninstallere det hele, så strander jeg samme sted igen!

 

Ideer?



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2019 21:05:03
Svar/Indlæg:
3799/43

Fejlen er nok opstået efter en Windows opdatering. Prøv det her 

https://www.androidauthority.c...

 

Bruger du Samsung flow? Ellers så kan det måske løse dit problem. 

https://www.samsung.com/us/sup...



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2019 22:16:17
Svar/Indlæg:
5874/1287

Nej, jeg bruger ikke Samsung flow. Jeg er ikke interesseret i messenger eller andet, bare alm SMS og MMS.

I dit første link beskrives nøjagtig det jeg gør, og jeg når indtil punkt 12, hvor de 2 apps skal forbindes, så står de begge bare med en spindende cirkel, og der sker ikke mere.

Jeg har nu prøvet at nulstille (cache og mem) for appen på telefonen, og så lave en connect til min laptop i stedet, men det giver samme resultat! Heller ikke de vil forbindes, så fejlen er sikkert i selve telefonen. 

Måske fordi "Sikker Start" er slået fra? Det var jeg nødt til at gøre for at få appen Automate til at virke efter hensigten.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 01-10-2019 22:18:16.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
01-10-2019 22:22:09
Svar/Indlæg:
4033/364

Du kan prøve at køre med sikker start (deaktivere Automate) og se om det virker.. 

 

 



ferslev
 
Superbruger
Tilføjet:
02-10-2019 09:14:52
Svar/Indlæg:
64/9

Jeg har lige forsøgt at sætte det op med min telefon (også en Galaxy S7) og windows 10 pro (version 1903).

Det virkede fint her. 

 

Har du tjekket app tilladelser for Din telefonhjælper?

 

 



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2019 10:16:19
Svar/Indlæg:
2897/83

Havde på et tidspunkt et par timer hvor det ikke virkede, og så virkede det pludseligt igen.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2019 16:59:19
Svar/Indlæg:
5874/1287

#5 Det har det også gjort her, lige indtil jeg skiftede bundkortet i PC'en og samtidig installeret "automate" på telefonen, hvilket gjorde, at sikker start blev deaktiveret på telefonen. Senere vil jeg prøve at genaktivere sikker start på tlf for at se om det giver en forskel.

Jeg er Windows Insider og kører build 18362.10022 af Windows 10 pro, men det har ikke givet probs. indtil videre, og der er ikke nævnt noget om telefonprobs i MS' insider-nyhedsbrev



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 02-10-2019 17:00:40.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2019 18:37:21
Svar/Indlæg:
5874/1287

Har nu prøvet med "sikker start" aktiveret og genstartet telefonen, dog stadig uden held. Efter at have fulgt microsofts anvisning til at ophæve sammenkoblingen, ser jeg at det ser sådan ud i min Windows, når jeg vil nulstille enheden. Ser jeres også sådan ud??


 



ferslev
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2019 10:04:30
Svar/Indlæg:
64/9

Sådan ser min også ud:




ferslev
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2019 10:08:28
Svar/Indlæg:
64/9

I forhold til din beskrivelse i #0 så prøvede jeg at fjerne sammenkoblingen til min mobil. Da jeg så prøvede at sammenkoble igen fik jeg heller ikke nogen besked på telefonen før jeg loggede ud af kontoen (på mobilen) og loggede ind igen. 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2019 15:42:14
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hmm, jeg har prøvet både at logge ud og ind, at genstarte mobilen, at slette cache og ram, at afinstallere og geninstallere app'en på telefonen. Intet af det har virket.

Har så prøvet at afinstallere Automate, og genaktiveret "Sikker start", genstartet mobilen, men stadig virker det ikke. Har nu prøvet det på en vens PC, og der virker det heller ikke, så der er et eller andet sikkerheds-halløj i den Samsung der driller, tror jeg. 😢



ferslev
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2019 09:43:47
Svar/Indlæg:
64/9

Har du tjekket alle app tilladelser?



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2019 15:00:04
Svar/Indlæg:
5874/1287

Dem jeg kender til, ja. Da jeg satte det op første gang (med det gamle bundkort) kom app'en på telefonen og spurgte til de 4 tilladelser den ville have, og jeg gav den lov til alt hvad den bad om. Det virkede fint, forbindelsen blev oprettet på få sekunder. Efter rydning af cachen, afinstall af app'en, geninstallering af samme, så spørger den igen om de samme 4 tilladelser, og jeg giver igen lov til alle 4. Derefter skriver den, at den lige vil spørge om en sidste tilladelse fra PC'en inden de forbindes, og så sker der ikke mere (udover en spindende cirkel, som bare bliver ved og ved og ved) Ligeså skriver "Din telefon" på PC'en, at den sender en besked til mobilen, som man skal bekræfte inden de kan forbindes. Igen er der (på PC'en) en spindende cirkel som timer ud efter ca 1 minut, hvorefter den spørger om beskeden skal sendes igen.

 

HVIS det er en manglende app tilladelse, så har jeg ingen ide om, hvad det er for en 😢