4G med extern atenne? Eller er det ligemeget?

Netværks  d.  07. august. 2019, skrevet af BrianTaylor
Vist: 957 gange.

BrianTaylor
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
07-08-2019 21:43:25
Svar/Indlæg:
68/31

Jeg har fornøjelsen af at bo et sted i dk, hvor dækning ikke lige er så god, ved ikke om det pgs det ligge lavt, men ja. 

Køre p.t på en mange gammel løsning af et 3 mobil 4g usb modem sat til en tp link router. 

Når det primetime, så bliver nettet, pænt sagt, meget sløvt, og generalt så har fx min mobil altid bedre en H hastighed, ikke engang 3g.

Tanken er lidt, at købe noget udstyr, hvor 4g antenne ryger op sammen med tv antennen, ikke rent ud pga hvor jeg bor nu, men regner med at bo på landet når jeg flytter igen, så det udstyr som kan bruges frem ad rettet også.

Jeg er usikker på hvad man vælger, da jeg ilke kender div muligheder. Jeg har mit data kort, resten skal købes. En router med godt wifi ville ikke skade, men mindst 1 ethernet port er er krav, og så ja, denne externe antenne, hvis det kunne gøre bare den mindste smule forbedring.

Hvad skal man købe?

Det ikke en, løsning at all cost, men behøver ikke være den billigste mest skraped løsning.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-08-2019 21:53:48
Svar/Indlæg:
2885/268

Jeg har før hen gjort brug af en 4G modem/router fra Huwai 

Og det kørte rigtig godt, måske er det den løsning du skulle prøve.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til dit teleselskab og høre dem om du kan få sådan en og prøve af, de tilbyder dem alle sammen. så du skal bare ringe og bestille en



minoo
 
Superbruger
Tilføjet:
08-08-2019 12:04:15
Svar/Indlæg:
201/26

Vi har kun haft glæde af vores antenner, vi har rettet den ind i mod antennen, og vi har også en del træer i mod antennen men vi er gået fra 0-15/0-3, til noget alla 30-130/30-50 det svinger ret meget men vi er yderest tilfreds.

 

Vi har som Router Huawei B525 og antenen er en Poynting XPOL-A002-V2 3G 4G antenne https://www.bedresignal.dk/mob...

 

vi har også et sæt andre antenner hængene men det er helt klart Poynting XPOL-A002-V2 3G 4G der er den bedste antenne



tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2019 06:30:14
Svar/Indlæg:
244/73

Ved valg af router skal du lige obs på at de fleste af dem der sælges kun kan hente med 150Mbps fra telefonen nettet. Der findes så nogle 300,600 og en enkelt 1.000. Der er en 2.000 på vej. Men en ekstern antenne giver et godt boost til signalet.