digital fancontroller

Diverse d.  28. april. 2019, skrevet af yupper
Vist: 814 gange.

yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2019 13:26:54
Svar/Indlæg:
1347/11

Jeg har brug for lidt input vedrørende en digital FANcontroller, dvs. man kan styre sine fans fra noget software i windows 10, intet andet skal den kunne. Har kikket på den controller fra NZXT.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2019 18:26:46
Svar/Indlæg:
2011/185

Du skriver ikke noget om en max pris.

 

Men Corsair commander pro kan styres via software.

https://www.komplett.dk/produc...

 

Alternativ så en controller fra aquacomputer. Jeg har selv xt 6 modelen altså topmodelen fra dem. Den er dyr, men virker rigtig godt og kan også styre andre ting som vandpumpe, led/ rgb lys m.m. du kan styre både fans til pwm og volt regulering.

 

https://shop.aquacomputer.de/i...



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2019 19:11:58
Svar/Indlæg:
1347/11

Super, det eneste jeg sådan kunne finde var om den NZXT da jeg googlede, brugte ikke lang tid, men jeg savnede også input fra brugere som sådan om hvad der fungere rigtig godt. Jeg skriver den fra aquacomputer på listen over mulige kandidater.

Grunden til jeg ikke satte pris på er at jeg foretrækker noget som er gennemført og virker 100% gennem software til windåsen.

Tak for input, håber der er flere som kan bidrage, jeg vidste ikke rigtig under hvilket forum jeg skulle sætte denne forespørgsel under.



SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2019 19:44:57
Svar/Indlæg:
2011/185

Super, det eneste jeg sådan kunne finde var om den NZXT da jeg googlede, brugte ikke lang tid, men jeg savnede også input fra brugere som sådan om hvad der fungere rigtig godt. Jeg skriver den fra aquacomputer på listen over mulige kandidater.

Grunden til jeg ikke satte pris på er at jeg foretrækker noget som er gennemført og virker 100% gennem software til windåsen.

Tak for input, håber der er flere som kan bidrage, jeg vidste ikke rigtig under hvilket forum jeg skulle sætte denne forespørgsel under.

Skrev yupper d. 29-04-2019 19:11:58

Ja der er ikke så mange gode fan controllers der ude som også kan styres af software. Det måtte jeg også selv sande inden jeg købte den fra aquacomputer. Specielt fordi jeg også ønskede at have display og PWM control af fans. Det er der ikke rigtig nogen andre som har. Eneste enelig ulempe ved aquacomputer controller er vel prisen (måtte slippe ca. 1400 kr. med porto for min egen) og softwaren kan i starten være lidt uoverskueligt. Sådan følte jeg det var i starten, men når først man får det lært at kende, er det rigtig godt synes jeg.

 

Her er lidt billider og screenshot af min egen controller (den variant jeg har, er sort front med blå LED) og software. OBS: det er selv sagt den øverste af fan controller. Den nederste bruger jeg til at styre nogle enkelte 3 pins altså volt styrede fans og har igen brugs værdi for det du søger da den kun kan styres via display.

 











 

Sådan så har du lidt en ide om med den controller fra aquacomputer.



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2019 19:26:19
Svar/Indlæg:
1347/11

tak skal du have SkylineGTR, det er rigtig godt input jeg har fået nu, er meget glad, og ja du har ret, der er ikke så mange software styrede controllere, nok mest fordi nyere motherboards kan utrolig meget nu om dage.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2019 14:48:12
Svar/Indlæg:
3661/82

ER der en aarsag til ikke bare at bruge speedfan og dit Mobo connectors?



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2019 17:27:39
Svar/Indlæg:
1347/11

-> #5 ja speedfan virker ikke særlig godt med mit Mobo, jeg var ved at blive tosset til sidst af at skulle justere hele tiden.

Mit grafikkort kan jeg justere ved at vælge f.eks. silent mode.