Forårsrengøring i computer reservedels lageret yuppie

Diverse d.  29. marts. 2019, skrevet af Ebo
Vist: 788 gange.

Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
29-03-2019 09:49:58
Svar/Indlæg:
709/10

Uha, det er jo blevet den tid på året hvor man skal til og gøre lidt rengøring for første gang i mere end 20 år i mine computerdele., da mine 2 rum efterhånden var ved at ligne en forhindringsbare af stumper, som hørte sammen eller bare var lidt for gode til at smide væk. 

Alt har lagt i originale kasser når det var muligt og ellers i kasser med ting, som har hørt sammen, det var bare ved at vokse mig over hovedet. Jeg tog en fører beslutning i mandags og bestemte, at nu skulle det være, det var endelig blevet tid til at gøre noget ved det(plads mangel).

Jeg begyndte igår morges med at dele ting op og hold da kæft hvor jeg faldt mange spændende ting.  

Jeg græd mine modige computertårer🤣 over hengangne bundkorts producenter og faldt helt hen over, Abits Nforce 2 bundkort NF8 monteret med en AMD XP2200Mhz CPU, Chaintech med VIa 440 chipset, Soltek med Nforce2 chip, Epox og Asrock sokkel 754 med ekstra kort så den kunne opgraderes til sokkel 939 og flere andre.

GFX var der Vodoo2 indstikskort for Colorfull(nuværende TUL), Asus Gforce 2, Matrox G400, ATI 8500 og legenden over dem alle ATI 9700 PRO, ATi X700, ATI 1900XTX, ATI 3870, ATI 4650, ATI 4870, ATI 4890, AMD 5850 samt andet "lort".

Der var et hav af PSU'er hvor nogle virkede og andre skulle bare lige fixes, problemet er så bare, at det aldrig er blevet gjort, så det har bare fyldt.

Der var 18 forskellige kølere komplette med skruer og monterings beslag, 2 komplette vandkølingssystemer fra, da man selv skulle samle det hele.

6 forskellige kabinetter, nogle med dele sat i og ikke rørt siden sidst i 1990'erne samt et hav af ledninger i et virvar.

Det var bare rum 1😀

----------------------------------------

Rum 2 var lidt nemmere, der var mindre antal ting og dog fyldte de mere og rummet er også mindre.

3 "gamle" katode tv, 4 computer skærme(ikke flad skærme), lydkort fra Auzentech,, videomaskiner, DVD afspillere, satellit modtagere, harddiske i forskellige størrelser og flere kabler til både lyd og billede, bærebare computere og andet lort.

----------------------------------------

Jeg fik en kammerat til og hjælpe mig med at køre det ud på genbrugsstationen efter jegselv havde sorteret det hele op og lagt i flyttekasser. Det har været lidt følelsesladet og smide gode stumper væk men hold da op hvor jeg har fået meget plads igen😀.

Nu ville skæbnen så, at her til morgen hvor jeg gik ind på HWT, så har jeg set 2 købsopslag på ting som jeg alligevel har gemt, da de simpelthen er for gode til og smide væk, og det ryger de, så er jeg ved og være helt i bund, på nær 2 computer kabinetter, der stod i et 3 rum😮.

Sådan gik en rengøringsdag i Nykøbing Mors, når fanden tager ved én.

Hav en god dag allesammen.

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2019 09:56:50
Svar/Indlæg:
833/98

ej for satan, du skulle da have smidt det op herinde først, jeg kunne godt have brugt nogle af de gamle CPUér, er ved at have en ret stor CPU samling af ældre og nyere dele, men der mangler da nogle ind imellem for den er komplet.

Men ja et er sgu dejligt at få ryddet op engang imellem



martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2019 13:25:46
Svar/Indlæg:
2076/119

sikke en skam, jeg vil godt ha givet en slat penge/øl/sodavand, for nogle af dine grafikkort :D leder efter ATI 3870, , ATI 4870, ATI 4890 fx :D



Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
02-04-2019 04:16:45
Svar/Indlæg:
190/4

(KOLOENORMT-suk) Der var så lige for en mindre formue, år 2019 ☹ 

Med en lille indsats kunne du ha' fået en god slat $€£...  ALAS 😢



XPAction
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2019 06:27:10
Svar/Indlæg:
136/1

Vodoo2 😮