Udskiftning af blæser på GFX

Grafikkort d.  24. februar. 2019, skrevet af akacomicsdk
Vist: 1051 gange.

akacomicsdk
 
Enthusiast
Tilføjet:
24-02-2019 10:55:29
Svar/Indlæg:
547/34

 

Jeg købte et billigt MSI GTX 950 Gaming af en bruger (uden at blive svindlet) og tre vinger på den ene blæser er rykket af.

Umiddelbart er det ikke et problem at bruge kortet, men når det bliver presset lidt og blæserne går op i hastighed, begynder kortet at woble, det holder jo ikke i længden.


Jeg fik min kat til at skille kortet ad, og det viste sig at blæserne er forbundet med hinanden, så man kan ikke bare skifte én blæser.

Jeg har set at man på ebay kan købe et blæser-sæt, men jeg magter ikke rigtig at smide flere penge i det og vente to uger på levering.



Umiddelbart ser det ud til at jeg bare kan rykke hele skjoldet af og selv montere en eller to blæsere, så vidt jeg kan se, er det 12V fra et 4-pinsstik, så i princippet kunne jeg vel snildt sætte en enkelt 120mm blæser på køle-elementet, men blæseren har kun 3-pinsstik, er det så noget med at hastigheden ikke længere justeres automatisk?

Tak for din tid (og tålmodighed)

 



 

nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2019 22:31:07
Svar/Indlæg:
714/10

Du har et par muligheder mht. den monterede blæser.

 

  1. Klip ledning og fjern defekt blæser.
  2. Erstat defekt blæser med en ny blæser.

Du kan sagtens sætte en 3 pin til en 4 pin, det larmer bare en anelse mere når det begynder at blive lidt lunt, pwm er bedre til at styre blæseren.

 

En 120mm blæser kan sagtens holde kortet køligt.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2019 22:51:29
Svar/Indlæg:
6181/270

#0 du fik din kat til skille kortet ad?

sikken klog kat du har 🤣😂



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
25-02-2019 12:59:55
Svar/Indlæg:
5678/460

jeg ville bare smide en custom køler på m, kan huske jeg har haft arctic kølere på flere af mine , køler super godt , og super lownoise :) 

https://www.proshop.dk/Koeling... sådan en lille fætter der ,  men koster også noget mere self :)