IPv6 -- fup eller rigtig nok??

Netværks  d.  04. november. 2018, skrevet af Burgurne
Vist: 1001 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2018 00:17:45
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hej.

Nu har jeg 2 gange modtaget en email om, at jeg har disablet IPv6 i min router (hvilket jeg har), og at Microsoft derfor ikke kan tilbyde fuld kundesupport til mine installationer. BitDefender Firewall i Alert Mode har faktisk fortalt mig flere gange, at noget MS har forsøgt at sende "noget" på IPv6.

Er det fup, eller er den god nok? Hvad med jer andre, har I disablet IPv6 i firewall, router, windows eller andet? Jeg er sgu i tvivl om det er korrekt eller ej. (mangler en smiley der rødmer)

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
04-11-2018 03:11:10
Svar/Indlæg:
6368/477

Microsoft vil da aldrig sende dig emails om indstillingerne på din router. De har da absolut intet at gøre der. Det er muligt at BitDefender brokker sig, men den sender da ihvertfald ikke en email til dig. Hvorfor sende en email som du måske ser, istedet for at smide en pop-up i ansigtet af dig når du sidder ved computeren?

Det er dog også meget normalt at disse fup emails udgiver sig for at være Microsoft for at du skal tro på det de skriver. 

Jeg har aldrig slået IPv6 fra i min router, men jeg kan bare ikke se meningen med at sende en email. Er der et link i den? Hvis der er, så se om den går til microsoft.com, den peger sikkert på en tinyurl.org eller sådan noget, for at gemme linket så meget som muligt.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-11-2018 09:19:24
Svar/Indlæg:
1919/73

Får jeg en mail fra en udbyder lige fra Microsoft til Netflix så gå jeg altid til deres hjemside og logger mig ind der - er mailen fra dem så kan jeg se det på min konto - står der intet der så ved jeg at mailen er falsk,

 

Under alle omstændigheder så trykker jeg aldrig på links i mails og de eneste oplysninger jeg tager for gode vare er dem jeg kan læse på mine konti.

 

I dit tilfælde så har jeg svært ved at se hvorfor at Microsoft skulle blande sig i din routers opsætning så i mine øjne er beskeden lige så falsk som de breve jeg får om en ukendt onkel fra Nigeria der har efterladt mig 160 mio. i rent guld eller hende den super hotte fra Rusland har set min profil og gerne vil møde mig.

 

 



CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2018 12:32:05
Svar/Indlæg:
169/5

Du har med stor sandsynlighed IKKE IPv6 på din forbindelse alligevel, da det er praktisk talt umuligt at finde en eneste udbyder i kongeriget, der kan tilbyde det, så glem du bare henvendelsen med ro i sjælen.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-11-2018 17:05:57
Svar/Indlæg:
2826/100

#3

Lige ved og næsten, du har ret i at der ikke er mange, man der findes nogle som tilbyder det. eks. gigabit.dk. 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2018 02:52:28
Svar/Indlæg:
5874/1287

Okay, dårligt formuleret i #0 😴. Det er IKKE mails fra Microsoft, men fra BitDefender (måske). Havde Mails været fra Microsoft, så var de blot røget ud. Men jeg modtager af og til emails fra netop BitDefender. Men da #3 ser ud til at have ret, så er det temmelig sikkert fup.



Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2018 09:41:05
Svar/Indlæg:
294/44

Havde det ikke været så meget nemmere, hvis du havde smidt mail adressen og et screenshot herind til at starte med?

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2018 15:27:55
Svar/Indlæg:
5874/1287

Det havde været endnu lettere hvis jeg bare havde slettet den. 😉

 

Hoveddelen af teksten er dette:

This is just for information that you have disabled IPv6 in your router and that Microsoft can not provide full customer support for your installation. Therefore, you should enable IPv6 in your router and ensure that this is available in your network card configuration 

 

mail-adressen er support2@bitdefender.com

Synes du selv det hjalp meget, Sølling?