Apple fra en fanboys perspektiv

Apple d.  25. oktober. 2018, skrevet af svedel77
Vist: 2377 gange.

svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-10-2018 11:58:40
Svar/Indlæg:
2263/307

Som de fleste nok ved, er jeg stor tilhænger af Apples produkter. Og har været det i 6-7 år efterhånden. Fuck, jeg har endda et billede af Steve Jobs stående i min vindueskarm.





Apples produkter er tæskelækre. Og styresystemerne og software til disse tæske lækre enheder er også selv tæskelækre.

Jeg har også slået på tromme for, at Apples computere i det lange løb, ikke er dyrere end Windows. Specielt når man kigger på den store brugtværdi, og det hav af semiprof software der følger med.


Men hertil og ikke længere.


Da Steve Jobs, stifteren af Apple døde, havde Apple en egenkapital på 300 milliarder amerikanske dollars. Siden er pengetanken vokset til 900 milliarder dollars. Altså 4 fårking billlioner danske kroner. Det er så mange penge, at man ikke forstår det. De kunne købe og drive Danmark i årevis, og indsætte Tim Cook som præsident.

Men medaljen har en bagside. Apple startede på en drøm om, at lave en computer som man blev glad for at bruge. De seneste år, er Apple blevet en pengemaskine. Og nu er det nået et punkt, hvor jeg personligt er stået af. 

Jeg er træt af at købe en PC med fesne specs, til kr. 20.000,- som ikke kan opgraderes. Forleden havde jeg en Macbook til reperation. Den fejlede ikke noget fysisk, men da jeg ville installere den nyeste macOS fik jeg forbud mod det. Computeren fejlede intet. 8 GB RAM, 4-kernet Core i5 CPU. Rigeligt. Så hvorfor måtte jeg ikke opgradere den? Pg.a. grådighed. Apple siger "Yes, du har betalt premium dollars for denne PC for et øjeblik siden. Fordi du er grim? For flaget oppe i flagstangen? Nej, ene og alene grådighed. Som Poul Dissing synger "Nu panter vi først dit klaver, men det er ikke nok, vi må have meget me'r". 900 milliarder dollars. Hvornår er nok, nok?

Og Apple lægger fælder ud for de, som selv vil kaste sig ud i en opgradering. Skruer med 3-kantet kærv. Enheder der er loddet fast. I en sø af klistret lim. Ene og alene pg.a. grådighed.

Kære Apple - hertil og ikke længere. Det har været en fornøjelse at bruge Jeres produkter. Tag ikke fejl, I har stadig verdens fedeste produkter. Men med denne grådighed, kan jeg ikke længere stå inde for konceptet. Det var heller ikke dette Steve havde i tankerne, da han stiftede Apple. Det er sq med en klump i halsen. Pengemaskinen er spun out of control. Over and out.


Forskellen ligger blot i tilhængerne.
Det skyldes blot at vi er mennesker.
Og det her er min skrifte.
En synders bekendelser.


https://hwt.dk/forum/273070/mi...



.



Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af svedel77 d. 25-10-2018 12:21:11.
CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
25-10-2018 12:19:10
Svar/Indlæg:
1919/73

Jeg har aldrig været Apple-fan men for knap 2 år siden fik jeg en iPhone 7 plus med alt det ram man kan få den med samt den storeste iPad via noget job-thing


Ok jeg må tilstå jeg var sgu solgt - det begyndte med at skulle flytte data fra mine forskellige  androids


Smid lige denne app´s på dit gamle skrammel beordrede Apple mig og så skal vi nok klare resten - fuck tænkte jeg sikke en omgang pladder men gjorde alligevel som jeg fik besked på - få minutter og 2 sim-kort ryk efter kunne jeg smide mine gamle enheder i en skuffe og glemme dem.


Alt spiller bare sammen og selv mit PC-2016 Outlook vil lege med.


De er møghurtige og for det meste så passer de sig selv så jeg kan bruge tiden på alt det vigtige.


Apple udnytter hardwaren som ingen andre og deres apps kan det de skal - når de kommer til mobil så tvivler jeg på at jeg vender tilbage til andriod dertil at deres iPhone sgu bare for lækker 


Men jeg bliver aldrig fanboy - men jeg er holdt op med at disse dem og nyder deres mobile enheder.



Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 12:21:33
Svar/Indlæg:
804/29

Det burde være en øjenåbner af dimensioner, når trofaste brugere, vender Apple ryggen til. Alt er jo loddet på den nye MacBook, selv den lille connector, der gjorde det muligt at læse data fra ssd'en, er fjernet på de nye logic boards. Brug og smid væk til 20k. Fy for den 



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-10-2018 12:26:40
Svar/Indlæg:
15982/637

Apple in a nutshell. Elsker Louis Rossman's videoer  😛
https://www.youtube.com/watch?... 



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-10-2018 12:26:41
Svar/Indlæg:
2263/307

... Så hvis der er nogen, som mangler en brugt iMac ...



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 12:39:04
Svar/Indlæg:
2823/238

You'll be back, muahahahaha  😈


Jeg kan sagtens følge dig i noget af det du skriver, og jeg synes også det er lidt øv at man ikke kan skifte ram eller opgraderer lagerpladsen for eksempel, manger gange fejler det jo intet, man har bare brug for lidt mere plads en lille opgradering.


Jeg er personligt rigtigt glad for alt mit apple udstyr, det har altid virket og der er så vidt jeg kan huske ikke rigtig været noget der er fejlet eller gået helt i stykker i alle de år, her kan nævnes alt fra iPhone 3G, Airport Express/Extreme gamle og nye modeller, iPads, apple tv og jeg skal komme efter dig.. Der har simpelt hen ikke været noget der har givet mig grå hår.. med mindre jeg selv var skyld i det selvfølgelig.  🤣


Jeg ser hele tiden familie og venner bøvle med deres android og Windows computere. Min datters nye Quadcore i7/16GB/256GB SSD bærbar gik død som om den havde fået virus, men det var bare en patch/opdatering fra Windows der ødelagde den.

Min mors bærbare computere og dem jeg selv har haft gik altid i stykker det ene eller andet sted, pga. ringe byggekvalitet og plastik der flækker/knækker.

For slet ikke at komme ind på windows og alt det bøvl det giver, med service patches, drivere og programmer der bare ikke virker.


Alle de gange jeg har prøvet en ny android top model som afløser for min iPhone, så har batteriet eller noget andet gået i stykker, og generelt føles oplevelsen bare ikke så smooth som på iOS, det selvom android enheden sikkert på papiret er tre gange hurtigere..


Jeg er ikke blind overfor de ting som apple gør galt, og jeg synes det er noget svineri det de gør med fx certificerede værksteder og gør det svært for forbrugeren selv at reparerer og fikse sit dyrtindkøbte apple grej, jeg følger Rossman repair på youtube og det er ikke småting han kan afslører og forklare.


Men jeg er jo vild med Apple og hele eco systemet, og så længe det virker og jeg er glad for det så skifter jeg ikke til windows/android selvom det ville være billigere (her og nu).



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 13:52:49
Svar/Indlæg:
714/10

Jeg har bevidst undgået apple i privaten, det er så umuligt på mit job, øv bøv.


Men der er jo nogle som er glad for det, og det er jo godt for dem.


Jeg vil ihvertfald ikke betale apple priser, det er ligesom at betale det samme for en børge mogensen og en ikea sofa, det er yt.



peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 13:56:47
Svar/Indlæg:
981/138

Jeg hoppede med på den nye Iphone XS Max, samt en Apple Homepod Speaker, må sige at jeg er glade for begge ting, super lækker kvalitet osv så jeg har hvertfald ikke fortrudt :)



AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 14:15:22
Svar/Indlæg:
1300/30

Jeg er fuldstændig enig! Har også selv været fans af deres produkter. Deres Macbooks  samt Iphones har altid været i høj kurs hos mig. Dog sætter jeg squ grænsen efterhånden, da nyeste iphone ligger i 10k+-, samt den billigste Macbook Pro ligger i15k, vel at mærke med specs du kan finden i en windows laptop til en 5k'ish. 


Det ville måske have hjulpet lidt hvis man så fik en premium service oveni, hvor der nærmest stod en Apple mand ved din dør ved de mindste problemer, men den ene skandale efter den anden dukker frem, om hvordan Apple bare gang  på gang viser hvor meget de skider på deres kunder.


Er ved at være så træt af det firma! Og det er squ en skam, for de laver stadig nogle møgfede produkter. Men nok må være nok herfra ☹



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2018 14:30:36
Svar/Indlæg:
4217/223

Jeg er ikke helt enig, men har heller aldrig haft med deres nyere computere at gøre. De seneste var tilbage i 97-98

Jeg kom dog med på bølgen, da jeg skiftede til fra nokia Xpres music(mage til lortesmarphone), eller hvad den hed, og så gik med på iphone 4. Det mindede utroligt meget om den måde nokia kørte deres ting fra gamle dage af, og var så simpelt. Kom da også til at købe 4s, og 6'eren. Men da de meddelte at jackstikket ikke ville være med mere, så droppede jeg dem helt, og gik over til OnePlus 3T, dem man en gang skulle have invitation til, for at kunne købe. Sjovt stunt at lave, for at hype sit firma op 😀

I dag bliver min iphone 6 så kun brugt når OnePlus er til rep. Det er lidt hårdt at gøre, men man vender sig ret hurtigt til at bruge den igen.


Jeg er glad for at jeg fik prøvet apple i de år jeg havde dem, så jeg også har en føling med dem, så jeg ikke bare er endnu en hater, som kun går efter hvad der står skrevet på diverse sider, eller bliver vist i YT-seossmadredennetelefonellerpcfordivierdummer-videoer, i stedet for at have prøvet telefonen og få den erfaring



bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-10-2018 11:59:48
Svar/Indlæg:
853/71

Jeg kan følge dig langt hen ad vejen. Det afholdte mig dog ikke fra at skifte igen efter 3-4 måneder med Windows. Et high-end i7 8700K system kostede under halvdelen af, hvad jeg gav for den high-end iMac jeg købte sidste år. Eller hov, der var da også lige en 5K skærm med.... Stadig alt for dyr.

Man skal også lige huske på, at når Apple vælger at lodde komponenter på deres bundkort, giver det opmærksomhed over alt. Er det Lenovo eller Dell er der ikke nogen der brokker sig.



Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2018 13:23:31
Svar/Indlæg:
351/36

#10
Hvis du tænker på de dyre lenovo P serie, så lodder de ram på, der er ledige slot's til senere opgradering.

Det da fjollet at tude over?



bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-10-2018 12:36:47
Svar/Indlæg:
853/71

#10
Hvis du tænker på de dyre lenovo P serie, så lodder de ram på, der er ledige slot's til senere opgradering.

Det da fjollet at tude over?


Skrev Boomboy d. 26-10-2018 13:23:31
Jeg tuder sgu da heller ikke, men gør blot opmærksom på, at der også er andre der laver det samme med lodning. Den Dell XPS 13 som jeg lige har solgt, havde 8 GB RAM loddet på, uden mulighed for at sætte ekstra i. Og det var bestemt ikke en billig maskine.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2018 12:43:11
Svar/Indlæg:
2823/238

På tirsdag kommer der nyt fra apple, jeg tør næsten vædde med at hvis mini’en får en overhaling, så køber du en Søren 😉


Wæhæhæ




svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
28-10-2018 12:55:44
Svar/Indlæg:
2263/307

Jeg tænker, at du har ret.



Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2018 07:10:06
Svar/Indlæg:
736/274

Enig med #0

Har lige adskilt en IP7 for at skifte skærmen. Heldigvis fulgte der værktøj med! At man bruger skruer med forskellige hoveder, kan der være produktionstekniske grunde til MEN:

AT MAN BRUGER 3 KANTEDE SKRUER OG PENTALOB SKRUER ER KUN FOR AT UMULIGGØRE REPARATIONER

Derudover deres elendige reklamationsbehandling, deres upålidelige fugtsensorer, deres gensalg af brugte varer som nye osv.




svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
30-10-2018 19:46:54
Svar/Indlæg:
2263/307

Så er iMacen solgt, og PC bestilt





Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af svedel77 d. 30-10-2018 19:47:08.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2018 16:22:46
Svar/Indlæg:
23132/740

Så er iMacen solgt, og PC bestilt

Skrev svedel77 d. 30-10-2018 19:46:54

Forræder! 😛



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-02-2019 16:28:24
Svar/Indlæg:
2263/307

Jeg har nu (over)levet med Windows i omkring 4 måneder. Jeg synes det er så ufærdigt, og så uigennemtænkt at jeg ser det som næsten fejlbehæftet.

Så gæt hvem der lige har bestilt en Mac Mini. Ooooog det er så her, at Nonig, og Arsenio3D kommer og hoverer, og danser en lille dans. Og ja, jeg er stadig stærk modstander af Apples forretningsmetoder.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2019 16:56:45
Svar/Indlæg:
2823/238

Wæhæhæ

Godt at have dig tilbage, selvom jeg ikke forstår at voksne mennesker frivilligt installerer virus (Windows) på sin hverdagscomputer.

PS. hvor mange penge sparede du ved at skifte til en Windows pc og så tilbage? 🤡

 

Det gas ❤

 

 

 



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-02-2019 17:08:08
Svar/Indlæg:
2263/307

Ja, det har været en dyr fornøjelse. Men så har jeg prøvet om det virker. Hvis jeg ikke var afhængig af Adobes produkter, ville jeg køre ren Linux.



#21
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2019 19:43:04
Svar/Indlæg:
1135/38

du har da vist nok ryggrad som en regnorm 😀



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-02-2019 19:47:06
Svar/Indlæg:
2263/307

du har da vist nok ryggrad som en regnorm 😀

Skrev AXE d. 25-02-2019 19:43:04




Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2019 23:20:57
Svar/Indlæg:
2418/151

jeg har også været glad for apple produkter i mange år, men min rigtig og sidste iphone er en iphone SE 64gb gold, den bliver skiftet ud med en SAMSUNG GALAXY S10E, jeg træt af apples måde at lave ting på i dag, men når det sagt, er der stadig nogle ting som kun apple kan finde ud af, det f.eks deres tynde tastatur til mac og Ipad, der ikke rigtig nogen som kan slå dem på det punkt..



bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-02-2019 12:39:12
Svar/Indlæg:
853/71

Jeg har nu (over)levet med Windows i omkring 4 måneder. Jeg synes det er så ufærdigt, og så uigennemtænkt at jeg ser det som næsten fejlbehæftet.

Så gæt hvem der lige har bestilt en Mac Mini. Ooooog det er så her, at Nonig, og Arsenio3D kommer og hoverer, og danser en lille dans. Og ja, jeg er stadig stærk modstander af Apples forretningsmetoder.

Skrev svedel77 d. 25-02-2019 16:28:24

Sådan. Jeg har efterhånden prøvet det mange gange, og jeg er er sgu ikke blevet klogere....



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2019 18:03:44
Svar/Indlæg:
382/3

Apple er lækker på mange måder, og den indbyrdes interaktion er uovertruffen!

Men deres mac computereer sgu for dyre, hvis man ikke er proff kreativ!

Daglig må jeg høre jeg på unge studerende, der winer over at deres mac´er ikke vil snakke med samfundets it-løsninger, og ikke fatter, at der er deres eget lille kostlige vidunder der er begrænsningen,  men jeg plejer at råde dem til at gå på lokalbiblioteket og låne deres gamle windows-maskine, der kan kommunikere med det offentlige  ;)  🤢  



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Toronto d. 26-02-2019 18:29:47.