Acces point SSID navn

Netværks  d.  03. september. 2018, skrevet af Occidio
Vist: 723 gange.

Occidio
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2018 15:46:41
Svar/Indlæg:
0/1

Hej. 
Jeg har hjulpet en ven med at sætte et acces point op i hans hus /han var ikke hjemme) , da hans WiFi ikke kunne række ordenligt i hele huset. 
Jeg har læst at SSID skulle være samme navn som routerens WIFI   Da jeg havde gjort dette, kunne jeg så kun se et nætværk, nok fordi de havde samme navn, men af tids nød (havde travlt) lavede jeg navnet om for at kunne teste om signalet kom fra det ene eller det andet sted da jeg aldrig har lavet netværk før. 

Hvordan kan man se om det nye net køre som det skal hvis det har samme navn?

Og vil det gøre en forskel hvis SSID ikke har samme navn? Vil bruger genstanden ikke selv vælge stærkeste signal når først den er sat til automatisk at logge på dem begge?  

Kørte nemlig derfra med 2 forskellige SSID navne og er i tvivl om det nu vil give nogle problemer for ham eller det kun er første gang han logge på?


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2018 19:31:14
Svar/Indlæg:
1347/11

man kan kalde sit SSID lige hvad man vil, hvis der er mange netværk i nærheden så kan man jo f.eks. finde et navn som skiller sig ud, så er det nemt at genkende. Dit eget netværk vil jo blive fundet som noget af det første da det er tættest på.