Ny trådløs router, udskiftning af Airport Extreme.

Netværks  d.  10. august. 2018, skrevet af arsenio3d
Vist: 975 gange.

arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2018 22:36:12
Svar/Indlæg:
2823/238

Hej med jer, jeg har en Airport Extreme i stuen, og en lille Airport Express i enden af lejligheden (har en stor lejlighed med stor afstand mellem stuen og det sidste værelse).


Jeg har fast IP adresse (pga problemer med NAT type og Playstation chat), før havde jeg den lille express sat til at udvide det netværk jeg havde i stuen, men kan vidst ikke gøre det længere, og vi oplever at der er svagt signal i midten af lejligheden, og at vores enheder nogle gange ikke skifter til det andet netværk selvom det har stærkere signal, så det er ikke helt optimalt.


Kan I anbefale en rigtig god trådløs router, som kan nå langt med signalet?


Har selv kigget på en ASUS RT-AC68U, men kan jeg sætte sådan en i stuen og en anden i det sidste værelse og lave et trådløst netværk, selvom jeg har fast IP?



Håber at I kan hjælpe 🙂

arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2018 22:37:41
Svar/Indlæg:
2823/238

PS. Jeg har internet hos Parknet, og jeg tester enten 530 eller 930Mbps på en Apple TV forbundet med kabel.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2018 15:44:34
Svar/Indlæg:
2823/238

Nogen bud? 🙂



Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
12-08-2018 01:19:20
Svar/Indlæg:
197/3

Hejsa.


Jeg kan anbefale at du installerer en gratis app til din tlf og ser om dine kanaler på wifi bruges af andre i nærheden og dermed dæmper eller forstyrrer dit så kan du skifte dine til faste og ubrugte i softwaren.

Ved at noget f.eks. Yousee udstyr står til kanal 6 fast og andre udbydere har lignende opsætninger på deres routere og der kan man med fordel vælge at flytte så der ligger mindst 1 kanal imellem de mest belastede kanaler og den du bruger.


Med venlig hilsen



Hallohej
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2018 20:06:37
Svar/Indlæg:
172/50

personligt hvis deres router kan brigdes ville jeg smide en usg 3 på og en POE switch, et AP og så har du stadig til kablet net også... ;D