Win 10 update fejlet

Software d.  11. april. 2018, skrevet af momberg
Vist: 1509 gange.

momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
11-04-2018 17:59:51
Svar/Indlæg:
387/40
Hey alle. Jeg har brug for lidt hjælp her.

I går opdaterede min stationære med en autoupdate, og i dag kan den ikke starte windows. Jeg kommer kun til login screen, og efter indtastet kode går den i sort skærm, kun med musen. Det tasger den også ret lang tid at acceptere koden.

Jeg har selvfølgelig genstartet den en del gange, jeg har prøvet at få den til at fikse startup problemer, og jeg har prøvet at gendanne systemet til punktet før updaten.

Første gang jeg startede computeren, kom jeg ind i windows, men den kørte meget langsomt, og lige pludselig forsvandt brugerinterfacet.

Lige pt kan jeg åbne joblisten uden prblemer,men ellers er alt sort. JEg kan ikke trykke på start, for den bliver slet ikke vist.

Skal jeg virkelig ud i at formatere hele computeren??

JEg håber i kan hjælpe en ramt studerende, her lige op mod eksamensperioden.
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2018 18:15:40
Svar/Indlæg:
3799/43
Prøv at genstart i fejlsikret tilstand, eller lav en reset af din Windows.
https://support.microsoft.com/...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 11-04-2018 18:18:35.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2018 18:24:31
Svar/Indlæg:
447/2
Hvis du kan komme i Task Manager, så gå op i "Filer" > "Kør ny opgave" og skriv explorer.exe og tryk "OK"

Så bør skrivebordet kommet frem.

Derefter vil jeg stærkt anbefale du kører en chkdsk /f

Tryk Windowsknap + S, søg efter CMD, højreklik og kør som administrator


skriv chkdsk /f og tryk Y (eller J) genstart computeren og lad chkdsk kører færdig :)


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
12-04-2018 09:40:11
Svar/Indlæg:
387/40
Tak for svar begge to.

Efter at have prøvet alt hvad i ellers foreslog, så endte det med at jeg nulstillede den. Nu må jeg så bare i gang med at installere alle programmer igen. Det kommer til at tage tid...


neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-04-2018 10:29:47
Svar/Indlæg:
1129/307
ninite.com til de mest gængse programmer kan varmt anbefales, sparer da lige en for 1-2 timers tid :)

Mvh Neemos, crew