Waoo TV med trådløs forbindelse?

Diverse d.  03. marts. 2018, skrevet af BlacKBurn
Vist: 3583 gange.

BlacKBurn

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2018 18:30:12
Svar/Indlæg:
139/25
Hej hwt.dk

Jeg har lige fået fiber fra Fibia og deri er der også TV fra Waoo. Jeg har fået sat min router op i et værelse og skal derfor trække et kabel fra min router til min TV boks i stuen eller finde en trådløs løsning.

Jeg besluttede mig for at finde en trådløs løsning og kunne se at Fibia selv tilbød en trådløs løsning via noget de kalder Smart WiFi.

Dette var dog en dyr løsning og jeg valgte derfor selv at se om jeg kunne løse det selv. Jeg købte derfor en WiFi repeater fra netgear og fik parret repeateren med min router. Jeg forbandt herefter repeateren med den udleverede TV boks fra Waoo med et internetkabel.

Opsætningen af TV boksen foregik som den skulle og jeg kunne endda se, at den viste et grønt flueben ved IP-adresse under opsætningen.

Efter opsætningen blev skærmen bare sort og jeg kunne ikke se noget signal. Tilgengæld kan jeg nu navigere rundt i menuen, men der er intet TV signal.

Selve interfacet fra TV boksen virker og jeg kan endda gå ind i Waoo Bio og se de film de har tilgængelige, men det bliver bare sort når filmen burde gå i gang?

Er der nogen der har et svar på om denne løsning overhovedet er mulig eller om jeg bare skal rode med nogle indstillinger på repeateren for at få det til at virke?

Det er lidt som om den ikke får den rigtige IP eller forbindelse eller hvad ved jeg? :)

Det skal måske lige siges at når jeg slæber TV'et og TV boksen ind til routeren og forbinder TV boksen og routeren med et kabel, så virker det fint, så det er nok ikke en fejl fra Fibia eller Waoos side.

På forhånd tak!

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af BlacKBurn d. 03-03-2018 18:34:01.
Keysopendoors

Erfaren rotte
Tilføjet:
03-03-2018 20:35:34
Svar/Indlæg:
7/0
Problemet ligger i at du SKAL bruge den TV-dedikerede ethernet port til TV'et. Som du beskriver, er TV'et koblet op på dit WiFi interface.

Jeg vil anbefale et Homeplug sæt (https://www.proshop.dk/Homeplu... ). Så du bruger de eksisterende 230V ledninger til at føre signalet fra Waoo routeren og ind til STB'en.

Henviste til forkert produkt. Det bliver kalt et "Homeplug". Sættet laver en konvertering fra ethernet (CAT5-6) til 230 volts udtag og tilbage igen.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Keysopendoors d. 03-03-2018 20:40:49.

Sbn

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2018 21:26:36
Svar/Indlæg:
218/6
+1 til #1

Anvender løsningen i gæsteværelset da der ikke er trukket hverken antenne eller netværk dertil og det fungerer fint ;)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
03-03-2018 21:45:51
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er som #1 skriver fordi du skal have tv boksen tilsluttet en dedikeret port til tv.

Forslaget med en power adapter er rigtig godt.

BlacKBurn

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2018 10:32:17
Svar/Indlæg:
139/25
Tusind tak #1, 2 og 3! 😲

Dvs. jeg køber bare et sæt af dem, forbinder den ene i TV-porten og sætter den i en stikkontakt og derefter sætter den anden i stikkontakten henne ved TV'et og forbinder den med TV-boksen.

Og så er det bare "tryk' på knappen, åh åh åh så' der gang i kassen?" 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BlacKBurn d. 04-03-2018 10:33:24.

Keysopendoors

Erfaren rotte
Tilføjet:
04-03-2018 13:08:04
Svar/Indlæg:
7/0
Lige præcis, BlacKBurn.

Håber du kan returner repeateren fra Netgear.

God fornøjelse.

BlacKBurn

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2018 16:34:57
Svar/Indlæg:
139/25
Det kunne heldigvis lade sig gøre! Tak for hjælpen! 🙂

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-03-2018 16:41:14
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg arbejder med de samme produkter til hverdag, bare for en anden udbyder af internet, men samme tv bokse, smartwifi osv.

Det er pga rettigheder at man ikke kan få tv over det indbyggede wifi, og at det skal være særskilte porte til internet og tv hver for sig.

Der er intet teknisk i vejen for at både tv data og internet data kørte over samme kabel/wifi.

Smartwifi er lidt anderledes. Der skal både kobles en internet og en tv port til smartwifi enheden som tilsluttes routeren.

Yousee kan godt køre tv og internet over samme stik, men de er også meget større og har forhandlet sig til at gøre det.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2018 17:19:23
Svar/Indlæg:
4112/53
MazdaMadsen, vil det så sige, at man i princippet kan lave 2 trådløse net, et til TV der router TV porten til diverse trådløse modtagere, med en eller anden form for kabel-wifi-kabel opsætning via en router?
Og så selvf. et til "almindeligt" internet wifi.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-03-2018 18:29:48
Svar/Indlæg:
5039/109
Det vil jeg vove at påstå man godt kan. Man kan sagtens bruge en switch til at have flere tv bokse. Der er 4 porte i routeren og skal man bruge 5 tv bokse, så tilslutter man bare en "dum" switch.