Overvejer at bytte Yousee ud med Hiper. Pros/cons

Diverse d.  18. februar. 2018, skrevet af peterlmad
Vist: 4319 gange.

peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 17:28:01
Svar/Indlæg:
981/138
kan se hiper har fået en 1000/60 forbindelse til kun 299 om måneden hvor Yousee tager 650/699 eller noget lignende. Nogen som kender noget til hiper og den forbindelse ?
Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 17:43:38
Svar/Indlæg:
624/55
Ser din point, men mange betaler for bredbånd de ikke bruger, vælg fullrate og brug kun de mbit du selv vælger!
bare spas.

Hvad bruger du din forbindelse til ? det gir jo ik mening at få en hurtigere forbindelse for at spille spil, eller uploade mere torrent trafik til andre :)


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 17:51:58
Svar/Indlæg:
4217/223
#1 boxertv, uden tv pakke, er 20,- billigere end fullrate


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 18:10:08
Svar/Indlæg:
981/138
tjae pt giver jeg 350 kroner om måneden for 300/60, derfor jeg som sagt overvejer at skifte :P

Bruger nettet meget, både til at streame 4K til TV, samt spille en del spil osv osv.




Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2018 18:25:38
Svar/Indlæg:
978/63
Jeg har kun haft en elendig oplevelse med yousee så skift endelig.


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 19:03:26
Svar/Indlæg:
263/26
Jeg har kun elendig erfaring med Hiper.
Fik det i starten af 2018. Og det kørte ustabilt som en i helvede på deres router/modem kombo. Det blev så mere stabilt da jeg satte egen router bagved deres modem som blev slået i bridge mode.

Dog så min forbindelse sådan her ud i dagstimerne:



Om natten var der fuldt blus på 1000/60 forbindelsen:



Der var teknikker 3 gange og utallige opringninger før at jeg fik lov til at annullere forbindelsen indenfor bindingsperioden.
Nu er jeg tilbage på Fibia.
Det eneste gode jeg kan sige om Hiper er deres kundeservice, den er i orden.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 19:09:37
Svar/Indlæg:
981/138
tænker dog stadig det ser bedre ud en Yousee 1000/60 til 699 :D


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 19:18:13
Svar/Indlæg:
263/26
#6
Så en 200/70 til 300kr ser bedre ud end 1000/100 til 699? 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nickzy d. 18-02-2018 19:18:35.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2018 19:30:50
Svar/Indlæg:
981/138
Pt giver jeg som sagt 350 nu for 300/60.

Så hvis jeg i det mindste kan få 950/60 om natten til 299 så syntes jeg det er bedre. Men nu tvivler jeg på at det er alle som får en så langsom forbindelse om dagen.

Derudover har jeg før haft en 1000/500 fra Yousee hvor jeg kun fik 750 ned 350 op til 699 eller 750 og det var på alle tider af døgnet :D


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af peterlmad d. 18-02-2018 19:32:16.


Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
18-02-2018 20:46:23
Svar/Indlæg:
197/3
Hejsa
På samme fiber linie;
Yousee 1.2 / 0.5 på en 100/10 forbindelse til 399,-
Teknikerbesøg flere gange i kvartalet uden beregning og 8 brugte routere som tekniker ikke ville have retur, dog smidt af i butik nu.
Ingen support da de ikke kunne få deres udstyr til at køre ordentligt, endte med at tekniker sagde han sgu ikke gad komme her mere når han ikke kunne gøre noget alligevel for forbindelsen var i orden. De havde monopol på linien i 4 år uden det kom til at virke.

Hiper 1000/1000 til 299,- og det kører bare, dog bedst med deres udstyr i bridge og en god router bagved. Tekniker kom lørdag eftermiddag og det kørte efter en halv time, der havde han fundet dårlig samling i fiberskab på anden vej g fixet det!
Fremragende service og support

Hellere ingen internet end yousee/TDC linie igen!


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
18-02-2018 21:09:16
Svar/Indlæg:
5678/460
9# det er sjovt nok de samme teknikere som ved yousee :) , det er yousee der står for Hipers tekniker :) , jeg overvejer også at gå fra yousee til hiper . mest pga. prisen :)


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 09:51:21
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg har Hiper ADSL.
De har bedre service end Yousee/Telenor efter min erfaring.
Bedre priser som i ved.
For et lille års rid siden var nettet nede i et helt døgn, ellers har det virket fint.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 10:03:50
Svar/Indlæg:
2185/186
Jeg kender ikke til Hiper, men jeg har gode erfaringer med Youse, dog er routerfunktionen i det medfølgende ufatteligt elendigt, så man skal sætte det i bridge og sætte sin egen router bag.

Med modemmet selv med ledning direkte fra computer til modem, trak jeg kun omkring 35/10 Mbps på en 100/20 forbindelse efter jeg har sat min egen router bag, trækker jeg 115/28 Mbps


Keysopendoors
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
19-02-2018 13:37:53
Svar/Indlæg:
7/0
Jeg fatter ikke hvad I bruger de vanvittige hastigheder til.

Vi har selv 50/50 fra Waoo i en familie på 5. Alle flittige brugere af Youtube/spil/streaming på samme tid. Jeg har aldrig oplevet nogen form for begrænsning.



#14
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 15:14:52
Svar/Indlæg:
1399/43
Jeg kan virkelig heller ikke se hvad en alm bruger skal bruge over 100/100 til,med mindre man er mange brugere på nettet eller man sidder og suger film ude på mindre pæne sider.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af phg d. 19-02-2018 15:15:39.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 17:18:27
Svar/Indlæg:
4536/104
#13 enig, jeg sidder selv på en 60/5 (som faktisk altid ligger på 69/6), igennem yousee/tdc, og jeg har også svært ved at se hvad folk skal bruge over 120/130mbit down/up til, jeg har dog et par venner der har så hurtige(eller hurtigere), forbindelser, og ind til viddere tyder det på at de har dem fordi de er utålmodige.
Ham der har den hurtigste sidder på 600/600 stofa/waoo, forbindelse, og har den hovedsageligt for at få fuld sovs ned fra steam/div game stores, når han køber spil osv, så vil han IKKE vente på at spille dem. Han vil oftest have tingende med det samme og har ikke tolmodighed til at vente.


Dem der har 100-130mbit, har mindre problemer med tolmodigheden, men vælger nok 100-130mbit løsningen gennem TDC/yousee, grundet en meget lille prisforskel på den løsning og så den lidt mere kedelige 50/5 løsning.

Personligt savner jeg flere valg muligheder fra div udbydere, jeg syntes virkeligt at priserne er for høje, og at forskellende er for store, 30-50krs forskel på 50/5 og 130/30(eller 100/10 efter yousee vist nok degraderede/nerfede forbindelsen). er ligefrem latterligt imo, De bør have muligheder for 25/5 og 50/10 for noget nær 150-200kr, men de billigere løsninger er dicideret mangelfulde og oftest elendige. TDC/yousee´s copper og COAX eneret/fulde control 4tw. Selv med fiberløsninger der bør kunne presse prisen hvor jeg bor, er det stadigvæk latterligt høje beløb i forhold til mindste fornuftige hastigheder jeg har adgang til, og manglen på valgmuligheder er utroligt belastende. Stofa´s overtag af Waoos forbindelse her i østjylland har ikke ligefremt gjort problematikken mindre, tværtimod detsværrer.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 19-02-2018 17:20:01.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
19-02-2018 17:27:59
Svar/Indlæg:
949/9
Jeg har haft Hiper via telefonstikket i 1½ år nu. Der har været udfald, men ofte er de hurtigt fixet. De sender som regel også en SMS når der sker nedbrud hvilket er super. Kundeservicen er også i top.

Eneste minus er, at de pr. 1. marts hæver priserne, men det kan være det ikke gælder Fiber forbindelser.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 19-02-2018 17:28:53.


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 19:55:46
Svar/Indlæg:
1713/31
TDC har Danmarks ubetinget bedste netværk, og hvis det er kvalitet man går op i så skal man vælge TDC. Samtidig har TDC også klart de bedste specificationer på de trådløse routere der følger med abonnementet.

Er man mere en prisbevidst forbruger så ligger det lige til højrebenet at vælge Hiper/Kviknet/DanskNet eller hvem der nu kører med de laveste priser.

At nogen kan bekræfte de har oplevet problemer med TDC og at deres netværk ikke er det bedste betyder ikke det er TDC der var kilden til problemet.
I 9 af 10 tilfælde er det problemer med kablet ud til bopælen (især på kobber hvadend det er COAX eller telefonkabel). Om man bestiller hos TDC eller Hiper, så bruger de det samme irrede grønne kobberkabel som skaber problemer. Eneste forskel her er hvem der har en kompetent teknisk support til at få udbedret problemet. Der skal TDC også have et + da de ofte udbedrer denne type fejl for kunden uden beregning, hvor at andre udbydere som gensælger internet på TDC's netværk får en regning for det udførte arbejde, som de sender videre til kunden.

Som vist i tråden kan Hiper have lidt problemer med kapaciteten, men det skyldes vidst vækst (luksusproblem) så det burde ikke være et permanent problem.
Derudover så kører Hiper med "CG-NAT" hvilket betyder du ikke får en offentlige IPv4 adresse uden at betale for det, eller spørge kundeservice meget pænt.
Det har intet at sige i praksis hvis du ikke hoster servere derhjemme.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Salkcin d. 19-02-2018 19:59:08.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 21:21:21
Svar/Indlæg:
981/138
Men når jeg nu kun fik Omkring 700 ned og 350 op med en Yousee 1000/500 så kunne det jo også tyde på at de har problemer. Selv efter gentagne tekniker besøg lykkedes det ikke er fixe det. Derfor jeg gik tilbage til 300/60.

Og så syntes jeg eddermame også at 700 om måneden for en 1000/60 hos Yousee er sindsygt.


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2018 21:54:09
Svar/Indlæg:
1713/31

Men når jeg nu kun fik Omkring 700 ned og 350 op med en Yousee 1000/500 så kunne det jo også tyde på at de har problemer. Selv efter gentagne tekniker besøg lykkedes det ikke er fixe det. Derfor jeg gik tilbage til 300/60.

Og så syntes jeg eddermame også at 700 om måneden for en 1000/60 hos Yousee er sindsygt.

peterlmad skrev d. 19-02-2018 21:21:21


De har i hvert fald ikke kunne løse det for dig, og derved må man sige deres kundeservice/tekniske support har fejlet.

Dog vil jeg sige det er fedt der er first-movers på 1gbit, men det er ikke helt modent endnu. Der er mange faldgrupper på at opnå 1gbit, og da fejl både kan ligge hos kunde, internetudbyder og dem der hoster tjenesten der tilgås er det sjældent man kan søge alle ledene fuldstændig igennem for fejl og finde årsagen - forbindelsen er aldrig hurtigere end det svageste led, og det led kan sagtens ligge uden for udbybyderens netværk, men det kan den der fejlsøger ikke checke da man ikke har adgang til de andre firmaers netværksudstyr/servere.

Når det er sagt kan det sagtens have været et kapacitetsproblem hos TDC. Alle internetudbydere oversubscriber (f.eks. at sælge 100stk 1gbit forbindelser i et område, men kun have en 10gbit backbone til flytte data væk fra området). Så satser man på at alle kunder i området ikke bruger deres internetforbindelse fuldt ud samtidig. Det fungerer i praksis, selvom det for en uviden forbruger lyder helt sindsygt.

Mht. oversubscribing kan du godt regne med at TDC er nogen af dem som har mest overkapacitet, da de selv ejer systemerne og de arbejder med interface hastigheder (10gbit, 25gbit, 40gbit, 100gbit), hvor at de mindre udbydere lejer sig ind på platformen og skal betale for X kapacitet afregnet i x kroner per mbit. De køber det mindste de kan slippe afsted med for at drive en sund forretning, hvilket gør dem mere sårbare for at løbe tør for kapacitet.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Salkcin d. 19-02-2018 21:59:26.


lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2018 15:24:16
Svar/Indlæg:
403/71
som supplement til #19.

Den bedste kundeservice jeg nogensinde har oplevet ved telefoni/bredbånd var hos TDC (Erhverv)...

Havde ingen forbindelse derhjemme, kontaktede TDC igennem det nummer virksomheden havde til dem, oplyste adresse, problem, og virksomhedsnummer.. 3 timer senere stod der en tekniker på adressen og løste problemet. (godt konen var hjemme, for jeg sad stadig på arbejde)

Så hvis du har mulighed for det, så snak med din arbejdsgiver og hør om du kan forhandle en hjemmearbejdsplads, hvor chefen betaler dit internet. :)


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
20-02-2018 15:39:41
Svar/Indlæg:
1442/81
Jeg mindes at jeg engang lærte at for at have en optimal forbindelse skal hastigheden på upload som minimum være 1/5 af downloadhastigheden. Da der konstant sendes "kontrolpakker" tilbage for at sikre at dataen overføres korrekt. Altså noget i retning af at hvis du modtager 5 bytes sendes der 1 kontrolbyte tilbage.

Giver det mening?

Derfor vil en 1000/60 jo ikke være en sikker/stabil forbindelse, grundet de tab der kan opstå når kontrollen ikke kan følge med.

Ret mig endelig hvis jeg er forkert på den. Det er blot lærdom som jeg ukritisk har taget til mig fra de skolelærde.


phansen
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2018 17:31:54
Svar/Indlæg:
492/0
#21 Det er nærmere 1/45. Derudover bliver kontrolpakkerne filteret i modemmet, så tallet er lavere endnu.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2018 20:15:27
Svar/Indlæg:
2897/83
Er der andre udbydere end Yousee og Hiper der leverer internet over Yousees coax kabler?

Jeg er flyttet i et nybygget hus på landet, så der er ikke fastnet/adsl eller mulighed for fiber, men er blevet koblet op på yousees kabel-tv.

Da jeg ikke har brug for fjernsyn tænker jeg at købe bestille internet gennem hiper, da de er meget billigere end yousee.


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2018 23:33:23
Svar/Indlæg:
621/31
Jeg kender desværre ikke andre, er godt træt af Yousee, og Hiper kan ikke levere hvor vi bor i Silkeborg ☹
Hvis Yousee ikke snart kan få forbindelse og modem til at køre ordentlig, må jeg få lagt fiber ind...


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2018 00:21:02
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg har fortid hos en internetudbyder og kan sige produktet hedder BSA-Coax som er gensalg af kabel-tv fra Yousee under sit eget brand som f.eks. Hiper.
Hvem der bruger det er ret svært at gennemskue, da ingen sådan rigtig markedsfører det aktivt - det er pt sådan lidt et "rogue"-produkt fra mange af udbyderne. Samtidig er der så vidt jeg ved ingen der endnu har valgt at dække hele landet på BSA-COAX (ud over Yousee som ejer det) - de fleste kan kun tilbyde produktet i nogen udvaltge områder hvor det har været relevant for netop dem (høj nok efterspørgsel/koncentration af kunder). Så hvem der kan levere hvor er ret spredt lige på Yousee's kabeltv.

Men kan sige at f.eks. DanskNet, Fullrate og Telenor sælger det ligesom Hiper - det er bare lige hvilke danske adresser.

Hvis jeg var dig ville jeg sammenfatte en mail og bruge det berømte "bcc" felt til at sende en mail til alle relevante udbydere på det danske marked og spørge om de kan tilbyde "BSA COAX"/kabel-TV fra Yousee på din adresse X samt hvilken hastighed til hvilken pris.

Alle mails burde være ret generiske med kundeservice@<udbyder>.dk

Liste:
DanskNet
Gigabit
Hiper
Kviknet
Telenor
Telia
Fullrate
Yousee

Udbydere der ikke er på listen anser jeg for at være for "lokale" til at være relevante.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Salkcin d. 01-05-2018 00:24:20.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2018 02:11:49
Svar/Indlæg:
4217/223
hvad med boxertv?


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2018 05:44:32
Svar/Indlæg:
2897/83
#26
Kun adsl


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2018 07:04:28
Svar/Indlæg:
2826/100
#25

Nu er der lidt flere nuancer end bare at male det hele sort/hvidt.

Som du selv skriver bruger rigtig mange yousee's kabler, her hvor jeg selv bor er jeg i den heldige situation, at vi har både Waoo Fiber, Yousee kabel og TDC Fiber (spørg mig ikke hvorfor TDC gad bruge penge på at trække både fiber og coax til skel).

I den tid vi har boet her (huset er 1½ år) har jeg haft waoo, som faktisk kørte rigtig fint, da jeg så skiftede arbejde var aftalen at vi skulle have yousee, hvilket jeg havde i 6-7 måneder, i den tid kørte nettet fint, når det kørte. Fejlen var ikke på kablet med derimod den lorte router som yousee sætter bag på deres kabel. Selv i Bridge mode var der nogle uger hvor den skulle genstartes 2-3 gange om ugen. Skiftede så til Gigabit som bruger fiberen fra TDC i stedet, og så med en fiber converter bagpå. Ergo, er vi nu ude i at de ikke har noget udstyr bagpå og kun min egen router som får den offentlige IP direkte på sit eget interface. Siden det skifte har vi ikke oplevet problemer, tror nettet har været nede én gang, og der havde de lavet en fejl længere ude i systemet)

Så du har til dels ret, hvis det er fejl i kablerne på centralen, så hjælper det ikke at skifte, men er der en mistanke til routeren fra yousee, så kan de muligvis løses ved at skifte udbyder som bruger andet udstyr


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2018 11:12:05
Svar/Indlæg:
4217/223
#27 jeg var ikke lige med på hvad coax var for noget, men efter en hurtig googling er jeg med nu


Labze
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2018 15:43:30
Svar/Indlæg:
164/24
Vil lige dele mine erfaringer.

Jeg har haft Hiper i 1½, hvor det for det meste har kørt fint ligesom hos andre udbydere. Jeg har haft 100/25, og i alt den tid kørt med 120/30, så har været tilfreds. Nu har jeg haft muligheden for at opgraderer til 1000/60, hvilket jeg gerne vil give 70,- mere for.

Det har dog ikke været positivt, indtil videre. Jeg har fået tilsendt deres nye router, som kørte fint i mens jeg ventede på internettet skulle opgraderes. Da en teknikker kom ud for at skifte vores kabel, fungerede nettet i 30 minutter, hvorefter det røg. Jeg kom i kontakt med Hipers kundeservice som kom frem til grund, at teknikeren har lavet en fejl et sted og jeg skal have en ny ud. Der kommer en ny teknikker dagen efter, som med det samme siger, at det nok er modemmet der er noget galt med, og det burde Hiper kunne have opfanget. Han vælger at kontrollerer min forbindelse og bekræfter, at den er som det skal være. Jeg får derefter tilsendt en ny router fra Hiper og nu står jeg med samme problem, den kan ikke komme på.

Jeg kommer i kontakt med Hipers kundeservice igen, som lidt guider mig igennem de mest almindelige fejlsøgningstrin, hvilket irriterer mig lidt, da jeg forklarer ham, at jeg har gjort alt sammen og det er præcis samme problem som før, men han fortsætter en lidt ligeglad attitude. Efter over en time i telefonen siger han, at det nok er en loop-fejl på grund af signallet ikke er justeret nok, og nu skal jeg have en teknikker ud igen.

Håber det fungerer efter alle gode gange tre, men har på fornemmelsen teknikkeren siger, at signallet er fint. Min gamle router fungerer også stadig fint på nettet og trækker 550/40. Men er lidt pissed over, at jeg nu skal vente fra 7:30 - 16:00 tre gange inden for to uger, på en hverdag, for at få mit net til at køre som det skal.

Håber selvfølgelig bare, at jeg er ekstremt uheldig fordi nettet har ellers kørt fint førhen og har anbefalet det til prisen. Men nu når jeg skal igennem til deres support, så har de ikke helt styr på det, og de gange jeg har skulle igennem har der været i mellem 12 og 18 i kø før mig og har ventet i op i mod 1½ time, og mindst 45 minutter for at komme igennem.


benchmark12
 
Bruger
Tilføjet:
02-06-2018 17:42:05
Svar/Indlæg:
29/0
Vedr. Hiper, er der ret blandede erfaringer/meninger man finder, da det ofte når vi taler Coax. afhænger af hvad område folk bor i, hvor godt/dårligt det køre.

På Coax. er det som nogen allerede har nævnt et BSA produkt. dvs. de forskellige udbydere køber kapacitet på den enkelte central/område.

Og da alle udbydere bruger oversubscription, kan der være problemer hvis der er mange "super users" på i et område.

Da man typisk regner hvad man har brug for ud efter et gennemsnit pr. kunde af forbrug.

Så eneste måde at finde ud af hvordan det virker netop i dit område, er nok at finde en som bor i samme område som har Hiper via Coax. og spørge.

Eller selv afprøve det, mener der er 14 dages returret på sådan noget, hvis det ikke lever op til spec.

Og en anden gennemgående ting ved Hiper via Coax. ser også ud til at være at man skal bruge sin egen router efter modem. hvis man vil have stabil/ordenlig hastighed. (bridge mode).

Har selv været fristet af netop det samme tilbud ved Hiper med de 1000, som backup til fiberen.

Da det er rigtig billigt for så meget hastighed, i forhold til hvad andre udbydere på yousee coax nettet tilbyder. De fleste tilbyder max 100 eller 300.

Men er lidt i samme problem, med at man ikke ved hvordan det virker i netop ens eget område.

En note til når man sammeligner yousee eget 1000 produkt, til 750kr, skal man huske at det er med 500Mbit upstream, hvilket er en ret stor forskel fra Hipers 60Mbit.

Og grunden til den lave upstream ved Hiper er sikkert at upstream koster betydelig mere end downstream pr. Mbit på Coax.

Da kapaciteten på Docsis 3.1 i upstream retningen ikke er mere end ca. 1.1Gbit (til deling i området). (de 1.1Gbit kan udregnes vha. spectrum brugt, samt hvor mange bit der kan overføres pr. Hz).

Mit råd ville være at prøve det af, i retur perioden, og se om det lever op til forventningerne.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af benchmark12 d. 02-06-2018 17:45:25.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2018 21:50:29
Svar/Indlæg:
2897/83
Er lige kommet på yousee, da hiper pt. ikke kan levere. De havde heldigvis tilbud på 80/10, så nu bliver det yousee de næste 6 måneder.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2018 23:29:33
Svar/Indlæg:
5874/1287
Har ikke Yousee (bor i Stofa område), men har fibernet ved WAOO. Jeg tænkte så på, om jeg kunne få Hiper på min adresse. Det kan jeg godt (Se billedet)!




Jeg beholder min fiber 300/300 til 349,-kr pr måned 🙂 Overvejer dog at få sænket den til 100/100, men sparer kun 50,-kr pr måned ved det.
Med alle de online drev og online backupmuligheder mv der er i dag, forstår jeg til gengæld ikke jer der er "ligeglade" med upload hastighed.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2018 00:54:40
Svar/Indlæg:
981/138
har lige bestilt 1000/60 fra hiper.

vender tilbage med resultat, skulle træde i kræft fra om 2 dage.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2018 18:43:36
Svar/Indlæg:
981/138
får så kun MAX 300 i download med hipers 1000/60.

Så jeg har tænkt mig at brokke mig, for det er satme langt fra den lovet hastighed.


benchmark12
 
Bruger
Tilføjet:
04-06-2018 19:28:22
Svar/Indlæg:
29/0

får så kun MAX 300 i download med hipers 1000/60.

Så jeg har tænkt mig at brokke mig, for det er satme langt fra den lovet hastighed.

peterlmad skrev d. 04-06-2018 18:43:36


Har du fået det nye modem fra hiper, du kan ikke fortsætte med at køre på dit gamle modem fra yousee.
Har du tjekket om din host addresse har ændret sig til hiper (ip addresse) ?


Nickzy
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2018 10:24:48
Svar/Indlæg:
263/26
#36
Det er vist meget "normalt" 🙂
Jeg fik det samme, da jeg havde Hiper's 1000/60 forbindelse 😳 Så om natten, sniger den sig op på de 1000 ned, så det er helt sikkert ham der bor i et område hvor hiper er populært, eller de ikke har købt nok båndbredde 🤣


benchmark12
 
Bruger
Tilføjet:
05-06-2018 12:26:02
Svar/Indlæg:
29/0
#37
Jeg tvivler på det er "normalt" at folk der køber en 1000 ved Hiper, kan måle 180-300 eller nede i det område, havde det været tilfældet, havde de nok drejet nøglen om for længe siden.

Han bestilte det Søndag, og målte Mandag, hvor han skrev det ville træde i kraft efter 2 dage. Det var det som gav anledning til at høre om han allerede havde fået det nye Modem.

Grunden til jeg skriver om han bruger Hipers modem, er fordi på Coax. kan man godt have flere abb. på samme linie, så hvis han har et Yousee abb. allerede, så vil det modem køre videre med Yousee abb. imens hvis han skifter over til sit Hiper modem på samme Coax. kabel, vil han kunne bruge sit Hiper abb.

Og hans IP vil ændre sig afhængig af hvilket abb. han bruger, så derfor var det vigtigt han også kontrollerede at den IP han havde fået på det modem han tester på, var Hipers IP. (eller noget CGNAT som de vist bruger, med mindre han selv siger han vil have en Dyn. IP)

Men hvis alle de ovenstående ting er korrekte, og det virkelig er Hipers modem (eller abb.) han reelt måler på, så ville det være rart at høre nogle målinger direkte i modem evt. i bridge mode, fra ham på forskellige tidspunkter.

Både i primetime ved 19-22, og tidspunkter hvor man må gå ud fra der er mindre belastning i området. F.eks. om morgenen eller sen aften/nat.

Så tror vi lige skal give ham lidt tid til at kontrollere og lave nogle målinger over nogle dage, før vi skyder det ned som "noget skrammel" :)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af benchmark12 d. 05-06-2018 12:28:36.


peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2018 13:08:15
Svar/Indlæg:
981/138
Har selvfølgelig udskiftet Yousee modemmet med det nye fra hiper. Får dog meget langsommere hastighed en da jeg havde 500/500 fra Yousee...

Hvis nogle af jer har meget forstand på det og vil hjælpe mig med at teste så ville det være super lækkert.

IP adressen siger også Hiper når jeg tjekker den på whatismyip


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af peterlmad d. 05-06-2018 13:11:00.