Router bag Stofa

Diverse d.  02. februar. 2018, skrevet af pernillea
Vist: 9702 gange.

pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2018 17:50:00
Svar/Indlæg:
25/7
Hej Hwt :)

Jeg skal have sat en router bag en stofa router. Mit spørgsmål er så nu.

Er det nok at slå Wi-Fi fra via "min side" på stofanets hjemmeside?

skal jeg lave Stofa's router om til "Brigde mode"?

Er det nødvendigt at have en fast ip?

//pernillea




Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2018 18:12:35
Svar/Indlæg:
463/25
Hej. formoder du vil bruge din egen routers funktioner i stedet for stofas.
På mine sider skal du så deaktivere wi-fi og slå router funktionalitet fra.
mht til IP, er fast ikke nødvendig for standard funktionalitet. bridge mode ej heller.
Når du deaktivere de settings, bliver stofa router bare til et modem og din egen router bliver den du skal sætte op med dine egne settings.

Bruger selv dette "trick" for at bruge min AC68u's funktioner i stedet for stofas.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Bossmann_dk d. 02-02-2018 18:24:09.


pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2018 18:41:02
Svar/Indlæg:
25/7
Det er nemlig lige det jeg vil. bare en ac87u

Når jeg logger ind på stofa's hjemmeside, så kan jeg hurtigt finde hvor jeg slå Wi-Fi delen fra, men hvor i al verden slå jeg "router funktionen" fra henne?

Det gør den måske også når jeg slå Wi-Fi delen fra?

\\pernillea


pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2018 18:43:35
Svar/Indlæg:
25/7
Der skal lige tilføjes at det foregår på en Fiberforbindelse

\\pernillea


Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2018 19:19:14
Svar/Indlæg:
463/25
Hm, troede mine sider var ens for alle. så hvis du ikke kan finde indstillingen, ved jeg det ikke. Vi får gennem kabeltv og der er indstillingen lige nedenunder wi-fi.


doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-02-2018 19:21:21
Svar/Indlæg:
998/134
for det først, kan du prøve
hvis der fiberboks i væggen.
kan prøve, at tage stofa router fra
og sætte ac87u til, direkte til fiberboksen
og lave dit egen wifi
login med 192.168.1.1 så får login til ac87u
men hav tålmodighed ,der kan gå op til halv time, inden den er på nettet


pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2018 19:33:55
Svar/Indlæg:
25/7
Det er fra Fiber boks på væggen.

Regner selvfølgelig med at slå Wi-Fi fra på stofa router, og derefter slukke stofa router, sætte ac87u til via port 1 i stofa og til WAN i ac87u. Logger så ind med 192.168.1.1 på ac87u og sætter det op som jeg vil have det.




pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
02-02-2018 19:50:34
Svar/Indlæg:
25/7
Info til andre som har samme spørgsmål som mig..

fra Stofa chat support:


Alex (19:45)
Når du slår WiFi fra i vores fiber-boks, så slår du også samtidig routerfunktionen fra, og sætter den i 'bridge-mode'

//pernillea


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
03-02-2018 08:18:21
Svar/Indlæg:
726/496
#7
Dejligt med opdatering, det hjælper de næste med samme problem. 🙂


jimmy_hoffa
 
Superbruger
Tilføjet:
03-02-2018 22:33:08
Svar/Indlæg:
195/51
Jeg har lige lidt spørgsmål 🙂

Bør man slå routerfunktionen fra i sin stofa router, når man vælger at sætte en AC1900 wireless dual band gigabit router i enden og koble alle sine enheder på den inkl. sin medieserver? jeg har nemlig problemer med at se hele mit netværk lige pt, hvor 2 pc'er inkl. medieserver at sat i stofa routeren og alt hifi i stuen (tv, radio mv) er sat på TP'en. og hvordan med at tilgå medieserveren udefra hvis man flytter den på TP'en... skal stofa routeren ikke "sende" en videre igennem sig selv og ind til TP'en?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jimmy_hoffa d. 03-02-2018 22:33:30.


pernillea
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2018 23:14:47
Svar/Indlæg:
25/7
Det er sjældent godt med 2 routere efter hinanden. Jeg havde valgt at sætte stofa-routeren i "bridge-mode" og så lade ac1900 klare alle opgaverne.
To computere og en medieserver burde ac1900 klare uden problemer.

Hvordan med at tilgå din server burde ske på samme måde, da Stofa routeren bare sender en videre til ac1900, fuldstændig ens som hvis det var Stofa routeren som klarede opgaven.


jimmy_hoffa
 
Superbruger
Tilføjet:
03-02-2018 23:42:09
Svar/Indlæg:
195/51
okay tak for svar, jeg roder lige lidt mere i det.


vezcom
 
Overclocker
Tilføjet:
05-06-2019 13:10:22
Svar/Indlæg:
1/0

Info til andre som har samme spørgsmål som mig.. 

fra Stofa chat support: 


Alex (19:45) 
Når du slår WiFi fra i vores fiber-boks, så slår du også samtidig routerfunktionen fra, og sætter den i 'bridge-mode' 

//pernilleaSkrev pernillea d. 02-02-2018 19:50:34

@pernillea kan du tilgå din router og dit interne netvære "udefra"?

Jeg har fornylig fået etableret en Stofa fiber forbindelse i mit sommerhus, og fik inden etableringen lovning på at jeg sagtens kunne tilgå mit interne netværk uden at skulle have en fast ip adresse, så jeg let kan styre varmepumpe, alarm etc. Det viser sig så ikke at være tilfældet, jeg har været utrolig meget igennem med stofas tekniske support, og de magter ikke at give mig en offentlig dynamisk ip adresse, modsat hvad andre ydbydere gør.

Har du også en dynamisk "lokal" ipadresse hvor Stofa NAT'er din offentlige ip så du ikke kan komme i forbindelse med din router/netværk udefra?

Mit setup er at jeg har en Tilgin MSA fiberbox samt en Tilgin Router. Teknisk support har forsøgt af flere omgange at afhjælpe dette problem, bla. også ved at jeg har tilsluttet min egen router efter fiberboxen hvilket "ifølge dem selv" skulle sende alt trafik til den og dermed undgå deres interne NAT af min offentlige ipadresse, det har dog ikke vist sig at lykkedes, og nu har de faktisk bare givet op og siger jeg skal betale for at få en fast ipadresse, hvilket pisser mig lidt af når de har solgt løsningen på en anden forudsætning.

Er der andre der har Stofa fiber løsning hvor dette virker uden en fast IP? Jeg har haft flere andre internet udbydere hvor dette aldrig har været et problem, det har typist taget dem 2-5min at fixe så man kan komme i forbindelse med sit interne netværk.


 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af vezcom d. 05-06-2019 13:11:27.