Advarsel: Lassepp

Hyggehjørnet d.  23. november. 2017, skrevet af M.Beier
Vist: 2399 gange.

M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-11-2017 17:21:07
Svar/Indlæg:
2084/124
Kære medbrugere af HWT.

Jeg købte d.29-10-2017 en telefon af Lassepp, Lasse har været enormt flink og skrevet et hav (virkelig mange...) beskeder, alle i god tone - det var unægteligt mig som brød tonen.

Lasse skrev at han ville få det afsted som det første dagen derpå, noget jeg bestemt ikke forventede eller forlangte, bare indenfor en uge, det ville være fornemt..

Men, det skete så heller ikke, og der gik også lidt tid inden at pakken angiveligt blev sendt afsted - dette kunne hans far så bekræfte her til aften at den rent faktisk gjorde - For Lasse selv, han har ikke ligefrem formået at sende T&T eller nogen form for dokumentation, ergo har jeg blot hans fars ord for at det er sket - for.... Lasses ord, det er ikke meget værd.

Status er nu at her d.23-11, at pakken angiveligt er kommet retur, igen, ikke noget Lasse har dokumenteret ud over med snakke snakke, og endnu et hav af beskeder.

Lasse ønsker ikke at give pengene retur, han synes kun at det er rimeligt, da han er studerende, at han skal have lov til at langtidslåne mine penge, hvorfor at jeg må affinde mig med at det bliver torsdag i næste uge, altså, at han har lånt mine penge i over 1 mdr...

Lassepp, de sidste 2 p'er er ikke initialer, om ikke andet deler han ikke navn med sin far i såfald - så jeg har svært ved at melde ham til politiet, igen, da han ikke lige har givet mange oplysninger.

Indenfor den sidste uges tid har 2 brugere på HWT henvendt sig, og spurgt hvorvidt at det er fornuftigt at handle med Lassepp, og derfor vælger jeg nu at lave en varsel..

Ellers må man affinde sig med som Lassepp skriver
... Tålmodighed er en dyd. Og Det fandt kim da ud af...

Så med andre ord;
Hvis du vil donere penge, kan du enten blive planfadder, eller 'handle' med Lassepp, for han beholder dine penge(uden at levere hvad du har 'købt') - han har ingen samvittighed, og har startet den kriminelle løbebane i en ung alder.

PS: Det er ikke skrevet på vegne af HWT, men blot som bruger der ønsker at advare andre imod en svindler, eller om ikke andet, en der blot vil låne dine penge..


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af M.Beier d. 23-11-2017 17:23:39.
wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2017 18:32:55
Svar/Indlæg:
779/21
Du skal ringe til banken, melde ham til politiet. Ellers lære han det aldrig. Han vil gør det igen og igen. 😕


nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2017 19:49:58
Svar/Indlæg:
714/10
Det skal du melde.
Ligepræcis derfor handler jeg kun FTF med unge brugere, men må indrømme at her de sidste par år har jeg fravalgt at handle med nye brugere for jeg gider sq ikke bruge tid på snotunger 🤣


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2017 21:13:33
Svar/Indlæg:
1500/79
Tak for oplysningen!


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2017 22:01:15
Svar/Indlæg:
3059/255
Derfor jeg helst handler med brugere der har været oprettet i mindst 5 år.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
24-11-2017 08:34:59
Svar/Indlæg:
4981/47
Anmeld det via deres online "Tyveri-blanket", det godtager de selvom det realt er en bedrageri-sag.

https://www.politi.dk/Nordsjae...

Det er ligemeget om du har det rette navn på vedkommende, men du kan nemt få kontohavers navn ved at spørge banken, eller sende 1kr til kontoen og bede om en overførselskvittering.

Mobilepay er det samme sådan set, men der skal de selv hente info da det ikke er noget en alm privat person kan få udleveret.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-11-2017 13:46:35
Svar/Indlæg:
2084/124
Pengene blev overført til hans fars mobil, og videre til knægten derfra - hans far var flink og forstående da jeg ringede, så ser ingen grund til at være ubehagelig ud over lige at oplyse ham om hans søn er på en glidebane.

Lasse skrev torsdag, og nu har jeg varslet andre mod ham, er pengene der ikke på torsdag, så uanset om det er ærgerligt for faren, så går jeg videre med det i henhold til det link du sendte.

PS: Tak for linket og info.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2017 10:05:07
Svar/Indlæg:
3385/80
"Ryk direkte i fængel."

Ingen grund til at være blid eller venlig. Bør anmeldes med det samme.


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2017 10:21:45
Svar/Indlæg:
1600/230
Vigtig post - det er rart for alle at kunne se HWTs egen klart udmeldte politik overfor den slags!


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2017 11:15:54
Svar/Indlæg:
2185/186
Ja mange tak for info. Jeg foretrækker også selv at handle FTF og ellers med brugere, som har været medlem i lang tid. og ikke har modtaget dårlig kritik.

Der er heldigvis en god søgefunktion på siden, så man på den måde kan gardere sig en lille smule.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
30-11-2017 18:20:10
Svar/Indlæg:
2084/124
Ikke at det er nogen overraskelse, men Lasse fandt heller ikke i dag passende, så eget ord er endnu engang brudt.

Oh well, invitation til hans far over mobilepay er herved skudt afsted, så må de tage den internt, ellers bliver det Cocio21 løsningen.