Automatisk blæser og strøm styring?

Diverse d.  20. juli. 2017, skrevet af II DoMain II
Vist: 1240 gange.

II
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2017 13:06:45
Svar/Indlæg:
842/269
Da jeg efterhånden er lidt træt af den måde jeg har moddet mit Apple G5 kabinet på, med manuel blæserstyring, vil jeg høre efter råd til at ændre det..

Jeg har i kabinettet monteret en 8-Kanal manuel blæserstyring (0-12v).
Jeg har dog kun 2x140mm i fronten til en radiator til CPU.
Og 2x92mm i bagenden af kabinettet til udblæsning (sammen med PSU).
- Så i teorien er det kun 4 blæsere der skal styres.

Jeg er bare ved at være træt af manuelt at skulle skrue dem alle op når jeg loader et spil, for derefter at skrue dem ned når jeg kommer tilbage til Windows.

Jeg ved der er blæserstyring på mit ASUS Maximus Vii Gene bundkort.
- Men kan det selv sætte blæserne på max når man loader et spil?

Og så har jeg hørt at det er en fordel at køre strømstyringen i Windows på "Høj Ydeevne" så CPU konstant kører max hastighed, når man spiller?
- Kan man gøre så den automatisk gør det når man loader et spil, og går tilbage til "Balanceret" eller "Strømbesparende" når man går tilbage til Windows?
- Eventuelt en skrivebords APP/Gadget eller noget der kunne gøre det nemmere at komme der ind?

Hvordan har i automatiseret jeres maskiner? 🙂
Ridderlykke
 
Overclocker
Tilføjet:
20-07-2017 17:22:28
Svar/Indlæg:
305/11
i forhold til at "automatisere dine blæsere" kan Corsair Commander pro anbefales:

http://www.corsair.com/en-us/l...

https://www.youtube.com/watch?...


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2017 22:18:16
Svar/Indlæg:
949/9
Jeg har sat mine blæsere op i BIOS.

Kan se du har et nyere bundkort fra ASUS, ligesom mig, så det burde også være ligetil for dig at gøre dette.

Når du skriver 'at loade spil', så formoder jeg du mener at blæserne skal kører hurtigere i takt med CPU'ens temperatur?

I så fald er det relativt nemt at sætte op i BIOS.

ASUS har også en AI Suite med et program der kan styre blæserne fra skrivebordet, men jeg har selv haft problemer med det program tidligere, så det ville jeg kun prøve hvis BIOS driller 🙂


II
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2017 14:40:21
Svar/Indlæg:
842/269
Problemet er jo bare at CPU altid er meget lav temperatur.
Men GPU bliver tit varm, da det er de samme blæsere der køler CPU som skal lave cirkulation til GPU.
- Derfor skulle blæserne gerne gå på max, ved load af et spil, da CPU'en ikke bliver nævnværdig varm, inden GPU er MEGET varm..