Bedste CMS til by side

Software d.  19. juli. 2017, skrevet af NielsPeter
Vist: 1421 gange.

NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2017 08:24:56
Svar/Indlæg:
244/42
Hej med jer.
Jeg har fået den opgave at hjælpe med at opbygge en side for vores lille landsby og ville høre jer hvilket CMS I kan anbefale.
Siden er hostet ved UnoEuro og der kan jeg vælge imellem følgende(Medmindre jeg selv vil rode med installation og jeg tænker at mindst en af dem må kunne bruges):
Concrete5
Drupal
Joomla
Magento
Opencart
Prestashop
Typo3
Wordpress

Mine umiddelbare favoritter efter en del googlen, er enten Concrete5 eller wordpress.
Vil lige høre jer om I har erfaringer med disse programmer og kan anbefale den ene frem for den anden.
På forhånd tak 🙂
Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2017 08:39:23
Svar/Indlæg:
765/28
Ikke at jeg har erfaringer med det, men wordpress er vist mest udbredt = større mulighed for hjælp 🙂


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2017 09:10:03
Svar/Indlæg:
825/30
Concrete5 er langt svære at finde gode og billige udviklere til og udvalget af udvidelser er meget mindre end til Wordpress.

Jeg ville slet ikke tænke over det som et valg, men tage Wordpress.

Gode råd:
- Sørg for at logge ind 1 gang i måneden og kør opdateringer
- Sørg for at backup fungerer
- Sørg for at smide HTTPS på fra start, det er gratis med Lets Encrypt hos Unoeuro
- Sørg for at smide et sikkerhedsplugin der modvirker bruteforce på og ikke at bruge admin som brugernavn

så skulle du være godt kørende :)


NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2017 09:39:27
Svar/Indlæg:
244/42
#1 og #2: Tusind tak for de gode råd, vælger efter jeres anbefaling Wordpress og skal have kigget på det med HTTPS og bruteforce, det havde jeg ikke lige tænkt over 🙂