DJI Spark - lidt tanker om dronen efter en dags flyvning

Diverse d.  14. juli. 2017, skrevet af gammelgaard_mink
Vist: 1896 gange.

gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2017 20:40:50
Svar/Indlæg:
979/49
Hej,

Jeg syntes jeg ville dele lidt tanker om denne hersens DJI Spark efter 1 dags flyvning. Ikke noget review eller andet, bare lidt tanker..

Pros:
Gesture mode, altså styring af dronen med håndtegn og intet brug af Fjernbetjening eller mobil - det er fedt og det spiller bare! Lidt øvelse og nogle YouTube videoer senere og man er godt på vej til at kunne lufte dronen i lidt andre omgivelser, end hjemme på matrikelens vante omgivelser.
En nabo kom forbi og spurgte om jeg ikke havde en sensor på mig, da dronen virkede for vedkommende - til at være under fuld kontrol. Men nej, kun håndtegn - det er sejt!
Gode flyveegenskaber, både i "normal" mode og "sport" mode, hvor i "sport" mode der kræves lidt ekstra tilpasning af opsætning omkring følsomhed på joysticket. "Sport" mode en kun
tilgængelig med en fjernbetjening.

Den er lille, perfekt til mig hvor jeg vil bruge den 80% som legetøj og resten til mere seriøse ting (familie foto??). Men også fordi at jeg er meget på farten, hvor jeg ikke altid er i egen bil og bare gerne vil have den med alligevel - for sjov skyld.

Cons:
Kameraet er en anelse skuffende, til sammenligning med min DJI Phantom 3 standard. Men fint til billeder taget på nær hold og til brug digitalt, hvor det ikke skal op i større formater.

Er den pengene værd?
Ja - hvis du ikke altid har plads til at have en større drone med. (læs - dette vil blive din sekundære drone)
Nej - hvis du bare gerne vil prøve kræfter med droner. Jeg syntes min DJI Phantom 3 standard er lettere at flyve, da den er større og er langt mere stabil i luften.

God aften.
peterlmad
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2017 13:16:28
Svar/Indlæg:
981/138
Spændende har selv en phantom 4 som er rigtig sjov at lege med :D


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2017 23:01:02
Svar/Indlæg:
979/49
Overvejer et par DJI Goggles dertil og så sammen med dens "sport" mode, hvor den faktisk er ret hissig DJI Spark - det kunne være fedt 😎

Er der nogen der har nogle erfaringer med video opkoblingen til DJI Spark?
Jeg syntes at have udfordringer med at den ret hurtig falder ud, på samme strækninger som min DJI Phantom 3 - men Phantom kan bare flyve meget længere.. 4 gange så langt vil jeg gætte på.


Vagten29
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2017 23:28:35
Svar/Indlæg:
166/14
Okay jeg har bestemt en helt anden opfattelse af det kamera. For jeg syntes bestemt at det er bedre en P3A ell. P3P kameraet til at tage billeder med, eneste minus er at man KUN kan optaget video i Full Hd og ikke i 4K.. Og når vi snakker om flyvningen , så er den til UG og har sports mode som de "gamle" P3´er ikke har, hvilke gør den endnu sjovere at flyve med.. Ja rækkevidden er KUN 500meter men det er nok og du må jo heller ikke flyve længere væk end LOS. Mindre stabil nej det mener jeg bestemt ikke at den er og 100gange bedre indendørs.. Det er min opfattelse af den ,og jeg mener selv at jeg har noget af have det i ,da jeg har haft P1-P2-alle P3-P4 og mavic samt Inspire 1.. og rigtig god flyvning til dig. Husk at bruge 2,4ghz fra senderen så får du længere rækkevidde end 5,8ghz

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Vagten29 d. 15-07-2017 23:39:15.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2017 12:43:49
Svar/Indlæg:
979/49
#3 Lad mig præcisere en anelse.
Jeg syntes at det live feed jeg for tilbage fra dronen har en anelse forsinkelse, mere end jeg oplever på min P3 og kvaliteten af live feed, vist på telefonen, er dårligere. Men måske skal jeg i gang med at kigge nærmere på indstillingerne til billede tagning, det kan jo være jeg har pillet. Dog kører jeg for det meste på auto.

Kan man måske forestille sig at jeg har fået telefonen tilsluttet dronen direkte og ikke igennem RC? For så på den måde at opleve det dårlige live feed.
Eksempel: iPhone->drone og RC->drone - hvor på min P3 er det sådan: iPhone->RC->drone


Vagten29
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2017 18:47:56
Svar/Indlæg:
166/14
Sørg for at bruge 2,4ghz fra din sender til drone og brug kabel til din iphone, så er det bestemt ikke så slemt, meget tæt på Mavics, og har læst på div forummer at nogen har de problemer og andre ikk, jeg oplever ikke dem, men mon ikke Dji får løst disse ting med kommende updates.. Jeg har endnu ikke fået en update og venter da på at den kommer, så man fast kan vælge 2,4ghz og ikke skal vælge det vær gang der kommer et nyt batteri i.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2017 21:05:33
Svar/Indlæg:
979/49
#5 Har kun set videoer hvor de bruger kable til Android, men det vil jeg helt sikkert prøve af! Tak for tips.


Vagten29
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2017 22:50:11
Svar/Indlæg:
166/14
np