Bundkort led lyser men ingen liv

Bundkort / CPU d.  09. juli. 2017, skrevet af anru2007
Vist: 1191 gange.

anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2017 14:45:58
Svar/Indlæg:
5891/423
Hej alle,

Jeg oplever nogle mærkelige ting med min computer. Den har virket fin, her for et par dage siden tog jeg strømmen helt fra og satte så strøm på idag. Den gider ikke tænde, men leds er tændt (asus z170i pro gaming)

Jeg ved ikke helt, hvad der går galt. Har prøvet at tage gfx ud(1070gtx) og ram ud (ripjaw 3200mhz). Har prøvet bios reset. Intet hjælper...

Jeg bor i Odense M, hvis en vil hjælpw, kunne det være fedt!

Jeg kan fanges her eller på 93 108 109 🙂

Mit setup
I5 6600k
Asus z170i pro gaming
16gb g skill ripjaw 3200mhz
Fractal design nano s
Gainward nvidia 1070 gtx
Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
09-07-2017 15:34:45
Svar/Indlæg:
1767/90
Hjælpen er på vej 🙂


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2017 18:18:51
Svar/Indlæg:
5891/423
RMA 🤡 🤡


Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
09-07-2017 18:36:33
Svar/Indlæg:
197/3
Renset bios og genstart kun med CPU og ram i A1 klodsen og se om den starter op så burde alt virke ved næste genstart


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
09-07-2017 18:48:59
Svar/Indlæg:
1767/90
#3 Alt er afprøvet, har været ude ved ham og fejlsøge, det skal ind til rma.


zulfo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2017 13:40:24
Svar/Indlæg:
139/5
Eeeh, hvorfor er der ingen der foreslår at PSU'en simpelthen bare er stået af!?

Min maskine opførte sig for nogle uger siden på samme måde - det var PSU'en der havde opgivet at sende 12v ud - den smed fint nok 5v ud til lysdioder osv. men altså ikke de 12v.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zulfo d. 10-07-2017 13:42:05.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
10-07-2017 14:38:51
Svar/Indlæg:
1767/90
PSU virker fint! læs hvad jeg skrev i #4


zulfo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2017 14:50:53
Svar/Indlæg:
139/5
#6 "Alt er prøvet" er verdens dårligste beskrivelse af hvad der faktisk er prøvet!!

Jeg har siddet rigtig længe i en 2. line funktion hos en internetudbyder, og jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har hørt "...jeg har prøvet ALT med kunden" som beskrivelse af fejlsøgningen :)


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
10-07-2017 15:31:18
Svar/Indlæg:
1767/90
Det er det da ikke? men gider ikke diskutere det her, sagen er lukket da han sender det til rma!!