Søger kompetent person til PETG i KBH

Vandkøling d.  21. juni. 2017, skrevet af MadsMagnus
Vist: 1838 gange.

MadsMagnus
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
21-06-2017 17:16:59
Svar/Indlæg:
1/2
Overskriften siger sig selv. Alt andet er klart, der skal bare bendes nogle tubes som jeg på ingen måde kan finde ud af. Der må være noget jeg gør totalt galt - men jeg har ikke råd til at blive ved med at forsøge mig og fejle. Jeg har derfor brug for en som er kompetent.
Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2017 14:00:31
Svar/Indlæg:
5474/39
Forstår ikke hvad det går ud på.

Skriv til jydske håndværk skole omkring Århus. Det er der uddannelse indenfor plastik fremstilling.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 22-06-2017 14:02:08.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-06-2017 14:03:45
Svar/Indlæg:
2826/100
#1

en skole i aarhus kvalificerer vist ikke helt som værende i København som der står i overskriften.


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2017 15:06:02
Svar/Indlæg:
136/0
Hvis du ikke allerede har, og bruger, en indvendig silikone slange inden du bukker, så giver det nemt triste resultater.

Den slange, og en varmepistol, er must have til det. Sandpapir og en fin nedstryger eller lignende til at skære og bearbejde enderne, det vil også hjælpe.

Og så findes der div. bukke og reife værktøjer, men de er imo ikke nødvendige.


wiruzman
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2017 10:14:55
Svar/Indlæg:
23/6
Jeg fik ødelagt et rør hvor der kom bobler i og det var fordi røret var for tæt på varmepistolen.

Som #3 siger, de udstyr skal bruges. Min varmepistol har to indstillinger, det hjælper når man kører den på lav, så skal man ikke reagerer hurtigt når der skal bøjes.

Jeg bruger et stykke papir til at tegne streger til at måle hvor meget der skal bøjes, men mange gange er det øjemål.
Hvis du skal lave 90 grader, kan du tegne en lodret streg og en vandret streg og måle efter det. Du kan også bruge et stykke A4 papir, da den er 90 grader i kanterne :)

Hvis du skal lave 180 grader, måler du afstanden mellem de to punkter du skal binde sammen og tegner to lodrette/vandrette linjer og måler efter mens du bøjer.

En gylden regel er at få varmet hele vejen rundt om røret omkring bøjepunktet. Alt efter hvor skarpt bøjningen skal være, varmer man mere til hver sin side af bøjepunktet.

Jeg håber du kan bruge disse fif til noget.