Asus PG279Q tekst brænder sig fast

Diverse d.  09. juni. 2017, skrevet af no name
Vist: 1302 gange.

no
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2017 18:54:45
Svar/Indlæg:
22/4
Jeg sidder nu med min knap et år gamle PG279Q skærm og har været glad for den selvom de alle har lidt problemer med backlight bleed osv.

Men nu har jeg lagt mærke til at hele venstre side af billede brænder alt hvidt tekst sig fast, feks fra ikoner og hjemmesider. Dog sker det kun hvis jeg sætter den over 60HZ, jo højere jeg sætter den op i hz des mere tydeligt bliver det. Genstarter jeg og feks går i bios kan det stadig ses, så her udelukker jeg ret hurtigt driver og windsows. Har skærmen været slukket lidt eller kørt med spil/video hvor hele skærmen har været i bevægelse forsvinder det langsomt.

Skærmen har altid kørt med standard indstillinger og har også nustillet den uden held. Nogen som har været udsat for det samme, for umiddelbart kan jeg ikke finde noget på nettet (ROG forum, feks) om dette problem. Jeg har selvfølgelig stadig garanti og har også tænkt mig at benytte mig af den, dog ved jeg bare at jeg ikke får den byttet til en ny hos ASUS, men får "bare" en brugt repareret skærm tilbage, hvilket jeg har det lidt stramt med, da jeg jo ikke rigtig ved hvad jeg får tilbage. Min egen står stadig som ny skærm i stand.

Mvh.
TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2017 22:28:38
Svar/Indlæg:
269/14
Har du prøvet at indstille skærmen til at køre efter TFT Centrals kalibrerede indstillinger? De kan findes her, måske kan det hjælpe: http://www.tftcentral.co.uk/re...

Har selv skærm magen til og har ikke opdaget samme problem, kører dog altidens skærmen på 120 Hz.


no
 
Overclocker
Tilføjet:
10-06-2017 18:15:57
Svar/Indlæg:
22/4
Nej det har jeg ikke, da den stadig ikke burde opføre sig sådan. Den har aldrig gjort det før og bemærkede det efter Win 10 sidste store opdatering. Ikke at jeg giver den skylden da maskinen har været formateret siden og installeret med nyeste drivere for at udelukke så meget som muligt. Der er bla også prøvet med et andet grafikkort. Er gået fra et 980Ti til et 1080Ti.

Mangler dog at prøve med et nyt Display kabel, men ville blive meget overrasket hvis det skulle være det. Men prøves skal det selvfølgelig.


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2017 20:05:27
Svar/Indlæg:
718/15
defekt skærm. Har du stadigvæk garanti på?


no
 
Overclocker
Tilføjet:
28-07-2017 11:42:11
Svar/Indlæg:
22/4
Ja skærmen er også blevet ombyttet nu. Dog må jeg leve med en død pixel på den "nye" skærm.