Serie af Benchmark?

Benchmark/ OC d.  04. april. 2017, skrevet af DamageXinc
Vist: 3090 gange.

DamageXinc
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 11:06:41
Svar/Indlæg:
8/4
Hej.

Jeg har to spørgsmål:
Jeg ville høre om der var nogle der havde et kendskab til et program, hvor man kunne sætte en funktion op, så den startede et spil og optog fps i fraps. Lukkede ned, også startede et nyt. Sådan man kunne sætte en maskine igang med at lave en 8-10 typer benchmarks med pauseintervaller i mellem (for at maskinen køler ned) ? Så man ikke nødvendigvis skal være ved maskinen for at lave en række benchmarks.

Mit andet spørgsmål går på, om man må bruge benchmark oplysninger i sin virksomhed? hvis jeg f.eks. vil sælge en pc, og jeg har købt spillene og 3dmark. Ville det så vare lovligt at smide dem op på min hjemmeside med resultatet? og også billeder af spillet f.eks.?

På forhånd tak :)
NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
04-04-2017 14:27:47
Svar/Indlæg:
1893/88
Kender ikke en løsning som vil kunne fixe dette pt.

Men ja det er helt lovligt at ligge dine resultater op.


SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
04-04-2017 14:41:12
Svar/Indlæg:
573/108
Det kommer an på licensen du har købt. Eksempelvis kræver Heaven Benchmark en pro licens, hvis det skal bruges kommercielt. Mig bekendt er de fleste benchmarks dog uden denne begrænsning.

Tjah du kunne måske skrive noget custom software til dette, men jeg har aldrig hørt om et program til benchmark af flere apps.


DamageXinc
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 15:13:52
Svar/Indlæg:
8/4
Det kunne være genialt, hvis jeg bare lige kunne det. Er desværre ikke så god til det (endnu). Men tænker bare, at der må være en smart måde at gøre det på. hvis man ser alle de folk på youtube f.eks. Tror næppe de sidder så lang tid foran pcen og tester dem.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2017 15:19:01
Svar/Indlæg:
3100/53
#3

Det tror jeg godt du kan regne med at de gør.
Det tager RET lang tid at sammenligne bare tre, eller fire grafikkort i bare 5 spil.


DamageXinc
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 15:35:22
Svar/Indlæg:
8/4
Det er derfor jeg tænker, det kan vel gøres smartere.
Fordi alle exe filerne har jo en bestemt placering, og musens placering er x og y akse. Tasterne er også nemme og forholde sig til. (ikke fordi det er let, men logisk virker det som plausibel opgave)

Men kunne forestille sig at man gjorde det en gang, også havde man et program der kunne mimic hele ens færden på pcen den sidste 3 timner. Eller sådan noget.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2017 16:47:35
Svar/Indlæg:
3661/82
#3
Hvorfor tror du ikke det ?

#5 smaa forskelle fra gang til gang kan goer det ikke virker over en laengere periode.


#0
mange bencmharks kraver en kommercielt licens for at du maa bruge resultaterne til kommercielt formaal.
ogsaa 3dmark sidst jeg checkede

men evt kig paa autohotkey


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 04-04-2017 16:48:13.


DamageXinc
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-04-2017 19:25:07
Svar/Indlæg:
8/4
Jamen det ændre sig jo nemlig ikke fra gang til gang. Man kunne forestille sig at det var den samme harddisk der blev brugt. Så alle dataerne var præcis de samme steder.

Hvorfor jeg ikke tænker de bruger al deres tid på det?, fordi tid er dyrt. tror ikke de bruger flere dage i træk. Ihvertfald tænker jeg at tiden kan blive brugt mere fornuftigt, og at det må være en måde hvorpå man kan lave det smartere. Tid er penge.

Det var nemlig også det jeg mener. F.eks. som 3dmark som du snakker om, er der er særudgave til virksomheder. Men nok bare mig der tænker de kunne være frit at bruge deres firestrike, nu hvor det er gratis.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
08-04-2017 05:04:23
Svar/Indlæg:
3661/82
#7
grundet et smaa varians kan du ikke bare optage en raeek tastatur tryk og muse bevaegelse og forventer at der sker pracist det samme hver gang. medmindre det du afspiller foregaar i en sekvens hvor der stor set ikke er muligheder for varians..

f.eks hvis du har et script baseret paa windoes indbygget timer saa arbejder ud med omkring 15.6ms delays. af gangen
hvis der sker noget i baggrund af din windows som ikke skete foerste gang kommer det hurtigt ud af sync.. hvilket kan medfoere et redikalt aendrig i laengden (kaos teori og alting).

jeg siger ikke det ikke kan lade sig goere. men det kan netm give problemr hvis man proeve at "optage" sin tastur/mus tryk som et script og gentager det.