Boost din Ryzen Game performance

Software d.  03. marts. 2017, skrevet af Sven Bent
Vist: 2563 gange.

Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2017 02:53:01
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvis vi ser naermere paa Toms hardware Guids test af Ryzen finder vi e lidt interresant phenomen.

http://www.tomshardware.com/re...

disabling agf hyperthreading giver et mindre men tydelig boost i spil performance.
Dette kan jeg jo ikke undgaa at bruge som en shamelss plug for lige at fortalle om at mit gratis program "Project Mercury" indehodler en funktione som disable hyperthrading for dit aktive programs (Dit spil) mens de bibeholder der paa baggrunds programmer, uden at du skal reboote for at slaa det til/fra.


Saa har du lige koebet ryzen saa daf ind paa

www.techcenter.dk

og se om der ikke er et gratis boost for dig lige der.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 17-07-2017 23:34:40.
Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
03-03-2017 09:45:18
Svar/Indlæg:
464/7
#0 +1

Fandme et dejligt program... Det spiller max på min gamer, skole pc og arbejds pc. (:


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2017 18:30:45
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 hvordan ser det ud med bugs osv, er dit program ude af beta/alpha statdiet i nu, jeg kunne godt være intra, men der må helst ingen bugs være hvis jeg skal bruge det sammen med mine VM´s og eventuelle spil/andre programmer.


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2017 19:18:38
Svar/Indlæg:
394/3
Jeg har bare slået smt fra i bios.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2017 21:52:25
Svar/Indlæg:
3661/82
#2 funktionen er blevet integreret I project mercury.
Der skulle vaere nada bugs dog foelgende ting at vaere opmatksom paa

Black desert online ser project mercury som snyd og naegter atstarte naar det er aktivt.

AutoSMT funktionen er ikke faerdig tweaket saa ikke aktid det giver boost hvor det skall


#3
Ikke lige saa optimalt da du nu ikke har smt til baggrunds processer.
Med PMer SMT slaset fra I dit spil. Men kan stadikgvaek aflaste baggrunds load


PsycX
 
Nørd
Tilføjet:
17-05-2017 23:02:11
Svar/Indlæg:
24/0
#4: du mener, med SMT slået fra (via affinity mask) for spil processen, kan baggrundsprocesser stadig genere dine spiltråde ;)
Det ville være bedre om man globalt kunne disable smt når man spiller et ikke-smt spil.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PsycX d. 17-05-2017 23:15:50.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2017 21:01:37
Svar/Indlæg:
4536/104
#0/alle, hvis i har et Ryzen system, kan i så ikke teste om Cpu-Z + Chrome åben på samme tid over en random periode 2-60minutter, får jeres systemer til at crashe med sort skærm, jeg har fundet frem til en underlig bug, jeg ved bare ikke om det er bundkort(mit system) specifict, eller om det er et problem med noget i Chrome/cpu-z + Ryzen kombineret pt.

Jeg kan ikke have chrome med 10-15+ tabs + Cpu-Z åben på samme tiden uden sort skærms crash, hvor der skal slukkes direkte på strøm forsygningen for at lukke maskinen.

Det er meget mystisk, så hvis en af jer kan teste, ja muligvis også med Intel/AMD FX cpu´er om de kan opleve det samme, jeg har forsøgt med både oc´et og non oc´et system, hvor systemet er stabilt i OCCT stresstest i over 12 timer, og med og uden ram oc. Det hele lader til at være lige meget, så længe jeg har chrome med 15+ tabs åbne sammen med Cpu-Z, så er der random crash på et eller andet tidspunkt. Har testet med cpu-z 1.17.xx og 1.18.0(nyeste).

Eneste problem mit ryzen build har haft til dato er dette.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-07-2017 21:15:57
Svar/Indlæg:
2084/124
Hej,
Fint program, brugbart - men vil du ikke være flink fremadrettet at vælge kategori med omhu? Software/OS er til software.


Longstars
 
Newbie
Tilføjet:
17-07-2017 22:51:17
Svar/Indlæg:
6/0

#0/alle, hvis i har et Ryzen system, kan i så ikke teste om Cpu-Z + Chrome åben på samme tid over en random periode 2-60minutter, får jeres systemer til at crashe med sort skærm, jeg har fundet frem til en underlig bug, jeg ved bare ikke om det er bundkort(mit system) specifict, eller om det er et problem med noget i Chrome/cpu-z + Ryzen kombineret pt.

Jeg kan ikke have chrome med 10-15+ tabs + Cpu-Z åben på samme tiden uden sort skærms crash, hvor der skal slukkes direkte på strøm forsygningen for at lukke maskinen.

Det er meget mystisk, så hvis en af jer kan teste, ja muligvis også med Intel/AMD FX cpu´er om de kan opleve det samme, jeg har forsøgt med både oc´et og non oc´et system, hvor systemet er stabilt i OCCT stresstest i over 12 timer, og med og uden ram oc. Det hele lader til at være lige meget, så længe jeg har chrome med 15+ tabs åbne sammen med Cpu-Z, så er der random crash på et eller andet tidspunkt. Har testet med cpu-z 1.17.xx og 1.18.0(nyeste).

Eneste problem mit ryzen build har haft til dato er dette.

Fearless Angel skrev d. 17-07-2017 21:01:37


Har prøvet med 50 åbent tabs på chrome med cpuz 1.79.
ingen crash kører som en drøm.

Min ryzen 1700 er overclock til 3.9ghz
Med Asus prime B350 nyeste bios Agesa 1.0.06a
Windows 10 64bit


Longstars
 
Newbie
Tilføjet:
17-07-2017 22:52:58
Svar/Indlæg:
6/0
Du kunne prøve at lave en test med memtest64 og se om der kommer fejl frem.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2017 17:22:41
Svar/Indlæg:
4536/104
#8 super takker.

#9 ja prøver lige noget mem-test på et tidspunkt.


Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2017 21:46:12
Svar/Indlæg:
644/8
Ikke for at snakke ned om dit ellers så fine program, men man skal huske at de benchmarks bliver lavet på nyinstallerede windows, uden alt muligt kørende i baggrunden. Og til de benchmarks er der sjældent noget der slår en simpelt 4 kernet med høj clock.

Men for os som køre alt muligt i baggrunden, glemmer at lukke en virtuel maskine ned når vi skal spille, og i mit tilfælde måske har min test plex server eller noget andet kørende, så kan det måske være en ulempe.

Min pointe er bare, at de benchmarks vi altid læser, er måske ikke altid retvisende for vores egne systemer.

Sven, hvis jeg skulle prøve at køre en spiltest, hvilken test vil du så foreslå til mit setup? Tænker det skal være noget cpu afhængigt, da mit gfx ikke er helt nyt :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2017 04:27:50
Svar/Indlæg:
3661/82
#5
nej de vil ikke genere pga dit spil har en hoejre prioriter til dine ressorucer ( med project mercury.)
og at slaa SMT fra vile genere dine spil process endnu mere da de nu kamper om de reelt fysiske core.
Dit baggrunds load forsvinder jo ikke at at du slaa SMT fra.


#7 jeg skal proeve.
hvad havdde jeg den under ? det er lidt lang tid siden jeg postede den.


med SMT semi disabled
Qunatuam deidkre til bagagrunds load kan genre en lille smule via SMT til dne samme fysiske kerne

uden SMT
Qunatuam deidkre til bagrund load vil nu helt blockere dne fysisk kerne og du far ingenting igennem til den kerne af dit spil.

Saa det er altsa forkert hvad du siger



#11
jeg er altsaa ikke med i hvad du mener din historie har nedsaettende om mit program :D

Men medmindre du siger benchmarks kun er lig spil saa er det ikke korrekt at de altid vil vaelge en quad core med hoej hz.

ogsaa Hoej Hz betyder ikke mere performance det er en del faktore af core performance. saa det ville vare mer korrekt ud fra din point at sige hoej core speed.
eller indbefatte. "under samme arkitektur"


mht til at slaa SMT fr/til komemr det an paa dit setup.
hvis et spil bruger 4 cpu tugne traade vilel det vare optimatl at afprove paa en i7
men du ville faa negative performance ud af det ved en i5.

det er derofr den salgs ting ikke er slaaet fast ind i windows pga du bliver noed til at lave et valg basret paa dit software load.

min autoSMT proever at fixe dette ved at bruge lidt cpu load analyse. men det er ikke altid de gaar helt som jeg vil have det til at goere saa igen. "your milage may very.. A LOT"



he rer en lille liste over spil og antaller af cpu tunge traade
BF1 : 5
CS:GO : 2+2+2 4+
Doom 2016 (vulkan): >8
Killing Floor: 1-2
League of Legends: 2
Lords Of The Fallen: 4+
Path of Exiled : 2
Skyrim SE: 1+
WarFrame: 3
World of Warcraft: 1+
UT2004: 2
XCOM 2008 demo: 3
Wolfenstein new order: 4+



Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-07-2017 09:31:27
Svar/Indlæg:
3636/386
Hej Sven Bent,

Har du eller nogen andre herinde prøvet at se om det hjælper på et spil som Playerunknown's Battlegrounds? Det er ret dårligt optimeret - dog bliver det bedre hver eneste update, men derfor kunne det være nice, hvis det kunne hjælpe med dit program.