Elendig service hos Proshop

Diverse d.  24. februar. 2017, skrevet af Polle68
Vist: 2470 gange.

Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2017 20:39:53
Svar/Indlæg:
983/167
Igår bestilte jeg et MSI GTX 1080 GAMING X 8G hos proshop til 5699.
På vej hjem fra arbejde idag, kørte jeg forbi posthuset for at tage pakken med hjem.

Nappet et bad og så at en her inde havde skrevet på en tråd jeg har, at proshop havde sat prisen ned på kortet.
Har ikke pakket det nye kort ud endnu. Tjekket prisen og kunne se det var sat ned til 4999.
Jeg ringet op til proshop og fortalte dem at jeg har lige hentet kortet på posthuset, som jeg bestilte i går, og vil gerne benytte mig af min retur ret for at købe kortet igen for at sparre de 700kr.

Jeg spurte om det ikke kunne gøres via telefonen at de give mig en kreditnote på 700kr fordi det giver ingen mening at køre op til dem, for at give dem kortet retur, for så at gå ind og købe det igen, bare til 4999.

Næ nej det kunne de ikke, jeg skulle aflevere det eller sende det til dem. ellers kunne det ikke lade sig gøre.

Fuck en flok amatør og indkompetente personale, der arbejder hos proshop. Måtte forklare personen som sad inde i butikken det 7 gange før han kunne forstå hvor ondsvagt det var, inden han nogen lunde kunne forstå det.

Jeg fortalte ham at det godt kunne lade sig gøre hvis det nu var købt i bilka eller elgiganten, men det påstod han var løgn indtil en anden person i butikken, sagde at den var god nok, den service kan man godt få hos dem, fordi de kan godt se det ikke giver mening at aflevere det tilbage for at købe det igen.


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Polle68 d. 24-02-2017 20:42:14.
Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:46:09
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg har også lige haft en dårlig oplevelse med Proshop. Mit råd: Hold dig fra dem i fremtiden.


wiruzman
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:48:37
Svar/Indlæg:
23/6
Jeg kan godt se din pointe og har selv været ude for det mens jeg arbejdede hos Bilka. Der er dog nogle som hænger fast i sine meninger.

Mange gange 'glemmer' diverse koncern at træne deres mandskab op i regler og kundetilfredshed. Det giver så din oplevelse. Jeg synes alle koncern burde have et kursus i reklamationsretten og retur politik, da det er det største problem hos dem alle.

Ja, det er fuldstændig åndsvagt at sende noget retur og købe igen bare for at spare på varen. I Bilka, fysisk, så kan man også bare tage sin kvittering med og få pengene tilbage inden for 30 dage, da det er deres retur ret politik. Produktet kan i princippet også været i brug.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:50:18
Svar/Indlæg:
3799/43
De fleste butikker havde bare givet dig pengene retur, imens at du kunne beholde kortet, som du selv nævner almindelig god service.

Det er spild af tid og penge at sende et kort frem og tilbage, og de fleste butikker ved godt at det er nemmere at give pengene retur, end at kunden skal have en dårlig oplevelse.

Desværre så findes der nogle butikker ikke ved hvad god service er, det er så dem er mister kunder eller får en dårlig anmeldelse på trustpilot.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:50:50
Svar/Indlæg:
5224/222
#0 Bare vent til de påstår at du har beskadiget kortet og ikke får dine penge retur.. 🤣

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pvt.P.Nutz d. 24-02-2017 20:51:12.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:52:43
Svar/Indlæg:
366/64

#0 Bare vent til de påstår at du har beskadiget kortet og ikke får dine penge retur.. 🤣

Pvt.P.Nutz skrev d. 24-02-2017 20:50:50


JA! Det er jo Proshop's procedure


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 20:56:01
Svar/Indlæg:
2131/173

Jeg har gode erfaringer med at tage ud i shoppen, de folk der sidder i reklamationsafdelingen plejer at være til at tale med.
Det er ikke altid tilfældet med telefonsupporten (af en eller anden årsag)

Jeg ville eksempelvis returnere et 7970 dengang det var the shit, men iflg supporten kunne det ikke lade sig gøre, men folkene i RMA'en kunne ikke se problemet, så jeg fik mønten retur.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2017 21:01:18
Svar/Indlæg:
983/167
Jeg har fået en kreditnota på kortet. som jeg brugte til at købe det nedsatte kort til så det er 700kr som jeg mangler at få 😉

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Polle68 d. 24-02-2017 21:05:53.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:03:56
Svar/Indlæg:
2131/173

7
Sikke da en skod-service.

Ej, det' gas!



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 24-02-2017 21:04:37.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:11:17
Svar/Indlæg:
546/55
De er i deres gode ret til at gøre sådan, enig i at det er dårlig service, men igen, har også et kort der er under 14 dage gammel, men gider ikke bøvle med at få det ombyttet, det jeg har ocer meget bedre end alle de andre kort jeg har prøvet


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:22:46
Svar/Indlæg:
2131/173

Den pris på 4999 er et weekendtilbud.
De er som butik forpligtet til at modtage returen, men groft sagt kan jeg snildt se sagen fra deres side.
Hvis de skulle lave tilbagebetalinger på varer der er mindre end 14 dage gamle, hver gang de kører et tilbud, kunne de jo ikke lave andet.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:31:56
Svar/Indlæg:
3799/43
#10.
Muligvis, men hvis at Jysk og Bilka kan finde ud af det, så burde det ikke være så svært.
De har nok ligeså mange kunder hvis ikke flere.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:37:01
Svar/Indlæg:
2131/173

11
Ja, Dansk Supermarked sælger højst sandsynligt mange flere liter skummetmælk end Proshop.
Men nu endte tråden også med at være noget af et flop, kan man sige.
De krediterede kortet, så hele oplægget faldt til jorden med et lydeligt klask.

OT. Stik mig lige en PM næste gang Jysk har tilbud på grafikkort :D



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:38:42
Svar/Indlæg:
3661/82
returretten er ikke en pris garanti.
hvis du ikke mener det er 700kr vaerd at bruge dine returrent, saa har de tjo netop haft sit formaal at hindre dit misbrug af retturen.

ikke daarlig service bare overforventende kunde. Du har valgt og accepteret en pris og faaet det produkt du vill.
aanden (grunden til vi fik deb) af retutretten er saadan set ikke paa din side.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:39:15
Svar/Indlæg:
546/55
#12 den var go 😀


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:41:24
Svar/Indlæg:
546/55
#13 +1


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 21:48:27
Svar/Indlæg:
2131/173

14
Ja, jeg er også ret stolt af den kommentar..
På den seriøse side; det tog Proshop 21 minutter at fikse den kreditering, hvis jeg var Polle, ville jeg hive dem i forbrugerklagenævnet i en ruf.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:03:50
Svar/Indlæg:
3799/43
#12.
De sælger jo også elektronik 😛
måske ikke jysk, men det er blødt hardware 😲


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:07:30
Svar/Indlæg:
546/55
#16 de har ikke gjort noget forkert i denne sag, der er jo ikke pris garanti hos dem


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:17:48
Svar/Indlæg:
2131/173

17
Jeg har et ikke nærmere gennemtænkt problem med at handle hardware i et supermarked, men derfor kan Bilka da snildt være en dejlig biks.
Jeg købte engang en kontorstol i Jysk til 700 kroner, den holdt ca. tre måneder, og Lars Larsen besvarede ikke mine e-mails, muligvis fordi jeg havde vedhæftet 42 fotos af den ødelagte stol i 4096x2160 pixels.
Anyway, ingen klager herfra.




comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:19:39
Svar/Indlæg:
2131/173

18
Jeg beklager.
Min kommentar var et usselt forsøg på at være sarkastisk.


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:21:23
Svar/Indlæg:
366/64
Nu har i kogt suppe på denne historie alt for længe. 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dreier d. 24-02-2017 22:21:43.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2017 22:23:49
Svar/Indlæg:
2131/173

21
Det er fredag og sidst på måneden ;)


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2017 23:33:51
Svar/Indlæg:
136/0
Uanset hvad, så er det i hvert fald min erfaring, at det altid hjælper at hidse sig op og give personalet en overhaling for at få tingene på geled. Evt. lige servere en håndmad med kværulant døseren. Så hvis de sku blive trodsig igen, så husker de sådan et kindkys stikker lidt.

Og så lige sjat pisse rundt hjørnerne, så de andre dyr ved det er dit sted nu.


På en mere seriøs note vil jeg tilføje at jeg ikke personligt har noget at påpege hos proshop eller deres personale.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2017 23:50:56
Svar/Indlæg:
983/167
#13 sikke en gang sludder at fyre af.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 03:48:47
Svar/Indlæg:
3661/82
#24
naeh.
Hvis du ved hvorfor vi fik returretten ville du vide hvordan det haenger sammen som det goer. men her nogel tips

- den er ikke ment som en pris garanti.
- den er ikke mente som en proeve periode.

At den stiller koeber saa staerkt at den kan misbruges til det er an anden sag.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 05:38:33
Svar/Indlæg:
983/167
#25 prøv nu at læs og forstå det, jeg har skrevet. Og læs det sludder du skriver, fordi det hænger sku ikke sammen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 25-02-2017 05:40:18.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 06:26:34
Svar/Indlæg:
3661/82
#25
Det haenger fint sammen.
Du proever at bruge din retturet som en pris garanti.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 07:08:26
Svar/Indlæg:
546/55
#27 nemlig også min opfattelse af det hele


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 07:47:19
Svar/Indlæg:
2131/173

26
Jamen det er da det du lige har gjort, Polle.
Du skriver det rent ud i dit oplæg "og vil gerne benytte mig af min retur ret for at købe kortet igen for at sparre de 700kr."
I min optik skal du være glad for at Proshop trods alt retter ind, på trods af at du rent og tydeligt siger at kortet intet fejler, men at du bare gerne vil have tilbuddet en dag før alle andre.
Længere er den da ikke.



Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 07:50:13
Svar/Indlæg:
983/167
#27 Nej jeg bruger ikke min retur ret som pris garanti. Jeg bruger min retur ret for af sparre 700kr.

Hvis folk er så ondsvage ikke at gøre det samme er de sku godt dumme.

Der er jo intet forkert i at give dem kortet retur, for at købe det igen men en besparelse på 700kr. Jeg benytter mig bare af min retur ret.

Humlen i det her indlæg er at de ikke kunne gøre det over telefonene. Men det kan andre butikker godt.


Svaret blev redigeret 7 gange, sidst af Polle68 d. 25-02-2017 08:04:45.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 08:08:17
Svar/Indlæg:
546/55
#30 nu skal du da være glad for at de kreditere kortet så hurtigt, de kunne jo nemt ha ladet det ligge til efter weekenden og så skulle du smide alle 4999 ud på forskud, jeg synes de har handlet ok, og i det at Du kun er ude på at spare de 700 kr, så dårlig service ville jeg nu ikke kalde det !!!


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 08:12:38
Svar/Indlæg:
2131/173

30
Men returretten er jo lavet for at folk kan fortryde købet.
Du har ikke fortrudt købet, du vil bare gerne have samme vare billigere.
Og det fik du så.
Jeg synes du skal rette overskriften til "Fin service hos Proshop"
Anyway, god weekend og tillykke med dit nye kort.



Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 08:27:47
Svar/Indlæg:
983/167
#32 Øhhhh har jeg ikke fortrudt at jeg har købt kortet Torsdag.?? 🤡
Hmmmm hvad fanden har jeg så, siden jeg køre derop for at give det retur, for at sparre 700kr..


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Polle68 d. 25-02-2017 08:38:52.


Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 08:39:53
Svar/Indlæg:
136/0
"Nej jeg bruger ikke min retur ret som pris garanti. Jeg bruger min retur ret for af sparre 700kr."

Jeg står måske lidt på kanten her.... men er det ikke lidt, du ved, kartoffel kartoffel?


Tror ikke der er nogen her der anfægter HVORFOR du gør det. Men du stiller dig og , og kalder dem inkompetente amatører fordi de ikke rettede ind for dig i første omgang, fordi du FORVENTEDE at de ville give dig den service udover hvad alm. service og procedure dikterer.

Selvom vi hurtigt kan blive enige om ville være det nemmeste og smarteste for dig, så er det jo ikke normen, eller hvad de er forpligtet til. Hvorfor ikke bare have ædt den og tænkt "ja okay, det kunne have været smartere".? Det er da ikke nødvendigvis dårlig service, fordi de forholder sig til std. retningslinjer, og ikke gør noget ekstraordinært for dig?


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 08:54:45
Svar/Indlæg:
546/55
#34 god pointe


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 09:01:48
Svar/Indlæg:
1300/30
#33

Du misforstår hans oplæg så. Du har jo ikke fortrudt du har købt produktet, i det du jo netop nu har købt det to gange. Du er blot irriteret over at det kort efter blir sat ned i pris, og ser derfor dit snit til at omgåes loven, for at spare 700,-.

Om det så er moralsk rigtigt eller forkert, er jo netop essensen i tråden her. Men kald dog en skolv for en skovl.

Jeg synes personligt at man med gensidig respekt overfor hinanden er vejen frem, og derfor ser jeg det latterligt det du har gang i. Da du oprindeligt købte det, var du enige med Proshop om en pris på de 5699,-. Da de så to dage efter vælger at sælge den til 4999,- prøver du at bruge loven for at få 700,- tilbage, som du i princippet ikke er berettiget til, idet produktet rent faktisk ikke har skuffet dig, og du dermed sender det tilbage på en forkert formodning.

Jeg har mange hundreder handler igennem Proshop, og har RMA'et en 2-3 gange. Jeg har aldrig oplevet dårlig service fra dem. Ikke dermed sagt det ikke kan ske!


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 09:55:20
Svar/Indlæg:
2131/173

33
Jojo, jeg er med på at du ikke fortrød købet torsdag, men ombestemte dig fredag, da du blev opmærksom på at det var på tilbud.
Så man kan jo godt sige, med lidt fantasifuld fortolkning, at du fortrød allerede torsdag.
Godt fortrudt.
Hvis du er snu, bliver du ved med at fortryde købet de næste 8 gange 14 dage, så vil jeg næsten vædde på at du får kortet endnu billigere.

Jeg siger ikke at du er en plattenslager, slet ikke.
Jeg forstår bare ikke at du tager hele historien med så godt humør.
Personligt var jeg blev stiktosset og havde hængt butikken ud på nettet.






Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af comicsdk d. 25-02-2017 09:57:45.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 10:01:35
Svar/Indlæg:
546/55
#37 god ironi 🙂


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2017 10:03:58
Svar/Indlæg:
366/64
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan voksne mænd kan sidde og diskutere et emne så langt ud.
Desuden så var min indbakke spammet med 20 mails da jeg stod op, så i skal alle have hug!

1: Alle andre steder kræver også at man fysisk kommer tilbage med varen inden man kan få differancen udbetalt.

2: Jeg kan sagtens forstå at man synes det er træls at skulle returnere et produkt som man lige har købt, for at få pengene retur. Det er lidt åndsvagt i min optik, men for 700 kr havde jeg gjort det uden brok.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Dreier d. 25-02-2017 10:06:16.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 10:12:26
Svar/Indlæg:
2131/173

39
Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, jeg kan godt li' at diskutere.
Det er slet ikke så langt ude at høre hvad andre mener om sagen, det er vel også derfor at manden smider emnet op i forummet, ellers kunne han bare skrive en note til sig selv og hænge den på køleskabet.

(at den så ikke er placeret i sæbekassen, kunne man måske påstå er langt ude)



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 25-02-2017 10:16:12.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2017 12:26:02
Svar/Indlæg:
466/65

#33

Du misforstår hans oplæg så. Du har jo ikke fortrudt du har købt produktet, i det du jo netop nu har købt det to gange. Du er blot irriteret over at det kort efter blir sat ned i pris, og ser derfor dit snit til at omgåes loven, for at spare 700,-.

Om det så er moralsk rigtigt eller forkert, er jo netop essensen i tråden her. Men kald dog en skolv for en skovl.

Jeg synes personligt at man med gensidig respekt overfor hinanden er vejen frem, og derfor ser jeg det latterligt det du har gang i. Da du oprindeligt købte det, var du enige med Proshop om en pris på de 5699,-. Da de så to dage efter vælger at sælge den til 4999,- prøver du at bruge loven for at få 700,- tilbage, som du i princippet ikke er berettiget til, idet produktet rent faktisk ikke har skuffet dig, og du dermed sender det tilbage på en forkert formodning.

Jeg har mange hundreder handler igennem Proshop, og har RMA'et en 2-3 gange. Jeg har aldrig oplevet dårlig service fra dem. Ikke dermed sagt det ikke kan ske!

AliasGus skrev d. 25-02-2017 09:01:48


Hvad hans motiver er og hvornår han præcis fortryder er da fuldstændig ligemeget.
Loven giver 14 dages returret og længere er den ikke.
For at spare 700kr havde jeg gladeligt kort ind med kortet
og fået det ombyttet.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 13:10:40
Svar/Indlæg:
833/39
Fejl post 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 25-02-2017 13:11:46.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2017 13:11:23
Svar/Indlæg:
833/39

Uanset hvad, så er det i hvert fald min erfaring, at det altid hjælper at hidse sig op og give personalet en overhaling for at få tingene på geled. Evt. lige servere en håndmad med kværulant døseren. Så hvis de sku blive trodsig igen, så husker de sådan et kindkys stikker lidt.

Og så lige sjat pisse rundt hjørnerne, så de andre dyr ved det er dit sted nu.


På en mere seriøs note vil jeg tilføje at jeg ikke personligt har noget at påpege hos proshop eller deres personale.

Rumsterestangen skrev d. 24-02-2017 23:33:51


+10
Hahaha, hvor er like knappen?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 08:02:18
Svar/Indlæg:
3661/82
#34
helt enig. derid det forventet. polle68 forventer noget som han ikke har hverken ret eller krav paa og nar han ikke far noget extra er det for daaaaarligt...


scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 09:07:35
Svar/Indlæg:
267/20
#36 Jeg er fuldstændig enig.
Hvis man er villig til at give
Xxxxxpris for et kort og ikke,
Som vi andre "fattige" rotter,
Handler "tilbud"
Stort set alle pcbutikker kører "superduperweekend" osv.
Utålmodighed koster. End of story
Proshop er en af de bedste. Både med priser og service


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2017 10:09:05
Svar/Indlæg:
978/63
Man kan bare lave en hurtig google søgning på alle store forretninger der sælger hardware. Alle har tråde med ringe kundeservice.

Jeg stopper ikke med at handle hos Proshop pga. dette eller andre posts som bliver skrevet på noget forum.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2017 15:04:49
Svar/Indlæg:
1300/30
#46 Helt rigtigt, Man glemmer lige at tage i betragtning hvor mange gode handler butikkerne har kontra de dårlige. Dog er der selvfølgelig nogle historier der er svære at ignorere. Jeg tror bare rigtig tit at disse handler om misforståelser og miskommunikation.