Kan strømforsyningen have skylden?

Strømforsyning d.  16. februar. 2017, skrevet af Quinzin
Vist: 1674 gange.

Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
16-02-2017 16:59:53
Svar/Indlæg:
28/6
Hey folkens

Jeg har et spørgsmål angående strømforsyning som overskriften også giver præg af, da jeg ikke har den helt store erfaring og forstand inden for dette område, men sagen er den at jeg en aften hvor jeg sad ved computeren og tænkte at jeg havde brug for noget lys til at kunne se hvad pokker der nu lige skete rundt omkring mig, i det jeg tændte lyset så gik alt strømmen på den del af relæet hvor lyset og computeren var sat til, jeg nåede og se at der kom en form for gul gnist/blink fra samme område som min strømforsyning sidder, og siden da virker det som om at min computer ikke har kunne performe optimalt, er begyndt at få en del lag i spil, BF1 er de værste synder hvad det angår, og det har ikke været et problem før hen, og her kommer overskriften så ind i spørgsmålet, kan strømforsyningen have lidt af skylden her?

Det skal siges at computeren virker fint nok til almindelig brug som browsing, video og musik, men gaming falder den lidt af på det, så tænkte om det måske var fordi den ikke kan levere strøm nok til at køre ordentligt? evt. en sikring eller noget der er gået i selve strømforsyningen?

Skal lige siges at det er en Corsair RM550 der er tale om


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Quinzin d. 16-02-2017 17:01:21.
Viking
 
Overclocker
Tilføjet:
16-02-2017 17:10:26
Svar/Indlæg:
249/12
hvis du var i et spil eller andet der brugt dit grafikkot kan det godt være at din driver er blevet buggy


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
16-02-2017 17:25:52
Svar/Indlæg:
186/10
et 1070 kræver minimum en 500 watt.. så du er tæt på minimum. Men til gengæld er det jo en udemærket en af slagsen du har. Så den burde kunne trække det - hvis den stadig fungerer optimalt efter dit strømnedbrud.. :) .

Den eneste måde at vide det med sikkerhed er at teste med en anden strømforsyning og se om det kommer problemet til livs.

Bortset fra det.. har du geforce experience installeret? hvis det sætter dine grafik settings automatisk kan det være der fejlen ligger(har jeg selv oplevet)


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
16-02-2017 17:39:09
Svar/Indlæg:
28/6
#1
Har lige fået opdateret til den nye driver i går tror jeg nok det var, hvor jeg valgte en clean install, så ville da mene at hvis den gamle var buggy så burde det være væk nu? eller tager jeg fejl der?

#2 Har geforce experience installeret men kan se at den ændre ikke noget på indstillingerne ved anbefalet fra deres side af, har dog ikke prøvet at sænke dem lidt, kunne da være værd at prøve, og lige med at prøve anden strømforsyning så er det ikke det nemmeste da jeg ikke lige har en liggende.


Jeg ved dog ikke om min strømforsyning kan have været mindre defekt fra starten af, den har jo Zero RPM funktionen, men det kan tælles på en hånd (+/- et par gange) hvor mange gange blæseren har været aktiveret, og jeg har da prøvet mange ting i håb om at se den lidt mere i aktion men uden held desværre, så om den kan være blevet ustabil ved at have været "varm" uden at blæseren er blevet aktiveret ved jeg ikke.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
16-02-2017 18:10:11
Svar/Indlæg:
186/10
#3 ja kunne helt sikkert være et forsøg værd lige at prøve at skrue ned for indstillingerne. Er det helt random hvornår du får fps drops, eller er det i bestemte spil/situationer. F.eks. når det der latterlige luftskib styrter ned, eller i operations/conquest på servere med 64 spillere? Ved der er en setting der hedder "limit gpu memory" eller sådan noget i den stil(inde i settings i bf1). Den skulle være rimelig fatal i forhold til hvor godt dit spil flyder.. den skal selvfølgelig være "off" når du har 8gb ram på dit strix :yes:

ærgeligt du ikke er københavner så ville jeg med glæde låne dig en psu du kunne teste med..



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 16-02-2017 18:11:59.


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
16-02-2017 18:16:28
Svar/Indlæg:
28/6
#4

Lige i det jeg starter spillet op så er der ingen problemer de første minutter, men så er det som om der er noget der "klikker" og så lagger spillet konstant, har hele tiden FPS logoet til blinke imellem orange og rød når det er, og det har den ikke gjort før, og det passer nogenlunde med at det kom efter strøm nedbruddet, og ja der er lige lidt langt at køre for at låne en psu til at teste med, så er det næsten billigere at købe en ny da jeg også skal betale for broen :S


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Quinzin d. 16-02-2017 18:17:47.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
16-02-2017 18:30:16
Svar/Indlæg:
186/10
#5 av av det lyder ikke godt. Uden at være ekspert på området kunne det måske godt lyde som om din psu ikke bliver kølet ordentligt, og derfor skruer ned for ydelsen for ikke at blive for varm. Ligesom dit grafikkort også gør når/hvis det rammer temp limit

ja det ville helt klart bedre kunne betale sig at købe en ny, fremfor at køre til kbh. Prøv evt at opret en tråd, og hør om der ikke er en i nærheden af dig der vil låne dig en psu til at teste med. Folk plejer at være rimelig hjælpsomme herinde.. har flere gange set folk der lånte hinanden cpu, motherboard eller sådan. Du kunne evt prøve at bestikke med en pizza, eller en ramme øl eller sådan noget lignende for besværet


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JohnnyGogo d. 16-02-2017 18:32:13.


JohnnyGogo
 
Newbie
Tilføjet:
16-02-2017 18:41:30
Svar/Indlæg:
186/10
men altså som sagt er ikke ekspert. Mulighederne for hvad der kan være galt er uendelige. Det kan lige så vel være som #1 siger, eller dit motherboard der har taget skade. Og det er mere eller mindre umuligt at give dig et svar som du med garanti kan bruge til noget.. udover at teste med en anden strømforsyning er den ENESTE måde du kan udelukke at det er den der er problemet..


Quinzin
 
Nørd
Tilføjet:
17-02-2017 23:55:09
Svar/Indlæg:
28/6
#6/7

Har nu testet lidt spil af i dag for at se om der var flere der havde problemer med lag, og i alle andre spil har det været minimalt, nok til at det sagtens kunne spilles, men BF1 er stadig det spil der lagger så forfærdeligt at det er helt umuligt at spille, og det selv med en lavere grafik, har dog fået bestilt en ny strømforsyning i håb om at den kan levere saft og kraft nok til at det ikke kan være der det er galt