Displayport ''no signal'' ved logonskærm til Windows

Diverse d.  10. februar. 2017, skrevet af Mr. Anderson
Vist: 1528 gange.

Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:38:58
Svar/Indlæg:
4107/224
Hej venner 🙂

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber en af de mange kloge hoveder herinde kan svare på!

Lad os starte fra begyndelsen:

For en del år siden, skulle jeg første gang til at have mig en 120hz skærm til min computer. I samme forbindelse var det så første gang jeg skulle til at bruge Displayport.

I den forbindelse, har jeg nogle gange oplevet at skærmen mister signalet, selvom der individuelt hverken er noget galt med kablet eller skærmen.

Spring til nutid, hvor jeg har en helt anden skærm, der kører 144Hz. Den har samme problem, men det er meget tilfældigt hvornår det sker. Det var det også med den gamle 120hz skærm.

*PC'en bliver tændt.
*Bundkort logo kommer frem.
*Windows logo + load-symbol vises.
*Logonskærm viser ''no signal'', indtil displayportkablet hives ud af skærmen og sættes i igen.

Dette sker som sagt meget tilfældigt. Nogen gange sker det flere dage i træk efter hinanden. Andre gange kan der gå flere uger før det sker igen.

Jeg arbejder i en service-afdeling med defekte vare til dagligt, og støder derfor også på kunder i ny og næ der oplever samme problem, sjovt nok også med Displayport.

Jeg er helt blank på hvad det kan skyldes. Mit bedste bud er at der går noget kommunikation galt mellem grafikkortet og skærmen, da logonskærmen til computeren har en anden opløsning end ''Windows Loading'' og ''Motherboard Logo''.

Er der nogen af jer der har oplevet lignende, eller måske endda præcis det samme? 😐

AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:51:40
Svar/Indlæg:
1300/30
Jeg har selv haft nøjagtig samme problem med displayport mange gange. Så derfor undgår jeg Displayport så meget jeg kan.

Af hvad jeg kan læse mig til så er det noget med en 20'ne pin i stikket på kablerne som rent faktisk ikke skal være der ifht VESA standarden. leder man så efter et VESA godkendt kabel, ifgl. den liste VESA har på deres hjemmeside, ja så er udbuddet på det danske marked ret lille.

Har som regel ikke problemet hvis jeg bruger de originale kabler der følger med skærmene, men har problemet på alle andre kabler med har købt udover, dog kun med nogle skærme 🤡

Er så træt af DP


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:51:45
Svar/Indlæg:
1300/30
Jeg har selv haft nøjagtig samme problem med displayport mange gange. Så derfor undgår jeg Displayport så meget jeg kan.

Af hvad jeg kan læse mig til så er det noget med en 20'ne pin i stikket på kablerne som rent faktisk ikke skal være der ifht VESA standarden. leder man så efter et VESA godkendt kabel, ifgl. den liste VESA har på deres hjemmeside, ja så er udbuddet på det danske marked ret lille.

Har som regel ikke problemet hvis jeg bruger de originale kabler der følger med skærmene, men har problemet på alle andre kabler med har købt udover, dog kun med nogle skærme 🤡

Er så træt af DP


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:51:54
Svar/Indlæg:
1300/30
Jeg har selv haft nøjagtig samme problem med displayport mange gange. Så derfor undgår jeg Displayport så meget jeg kan.

Af hvad jeg kan læse mig til så er det noget med en 20'ne pin i stikket på kablerne som rent faktisk ikke skal være der ifht VESA standarden. leder man så efter et VESA godkendt kabel, ifgl. den liste VESA har på deres hjemmeside, ja så er udbuddet på det danske marked ret lille.

Har som regel ikke problemet hvis jeg bruger de originale kabler der følger med skærmene, men har problemet på alle andre kabler med har købt udover, dog kun med nogle skærme 🤡

Er så træt af DP


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:51:57
Svar/Indlæg:
1300/30
Jeg har selv haft nøjagtig samme problem med displayport mange gange. Så derfor undgår jeg Displayport så meget jeg kan.

Af hvad jeg kan læse mig til så er det noget med en 20'ne pin i stikket på kablerne som rent faktisk ikke skal være der ifht VESA standarden. leder man så efter et VESA godkendt kabel, ifgl. den liste VESA har på deres hjemmeside, ja så er udbuddet på det danske marked ret lille.

Har som regel ikke problemet hvis jeg bruger de originale kabler der følger med skærmene, men har problemet på alle andre kabler med har købt udover, dog kun med nogle skærme 🤡

Er så træt af DP


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:52:23
Svar/Indlæg:
1300/30
Sry.. hwt fuckede


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 15:52:30
Svar/Indlæg:
1300/30
Sry.. hwt fuckede


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 16:38:01
Svar/Indlæg:
4107/224
Haha, tak for de mange svar 🤡 Der kommer nok en HwT admin der kan rydde lidt op i det hele!

Det lyder umiddelbart som en god forklaring synes jeg. Jeg må prøve om ikke jeg kan skaffe et VESA godkendt kabel igennem eBay måske 🙂


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 16:38:05
Svar/Indlæg:
4107/224
Haha, tak for de mange svar 🤡 Der kommer nok en HwT admin der kan rydde lidt op i det hele!

Det lyder umiddelbart som en god forklaring synes jeg. Jeg må prøve om ikke jeg kan skaffe et VESA godkendt kabel igennem eBay måske 🙂


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 16:38:59
Svar/Indlæg:
4107/224
Der gik vidst også noget galt i min ende 🤡


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 19:19:33
Svar/Indlæg:
1300/30
Det er hwt.. Kan se i andre tråde at andre har samme problem pt


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2017 19:19:37
Svar/Indlæg:
1300/30
Det er hwt.. Kan se i andre tråde at andre har samme problem pt


puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2017 20:23:45
Svar/Indlæg:
501/10
Tjekket om der ikke er en ny firmware til dit GTX 980 Ti?

Jeg bruger selv displayport på et MSI GTX 1070 Gaming 8GB med min Dell S2417DG og jeg har ingen problemer.

AliasGus har du update bios på dit GTX 1080 eller bruger det samsung ram?