win7 update virker ikke

Software d.  12. januar. 2017, skrevet af Noltus
Vist: 1613 gange.

Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 10:15:07
Svar/Indlæg:
2211/331
hej alle
siggrr ved en Hp g61 bærbar me win7 pro bp1. update virker ikke,har prøvet hvad MS anbefaler ,undtaget geninstallering,jeg vil have Dansk brugergrænseflade på men mrd Win7 Pro kan det kun gøres gennem win update,er der andre måder? Eller gode forslag til at få update til Til at virke igen.
noltus
comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 10:44:59
Svar/Indlæg:
2131/173

http://hwt.dk/Forum/344196/Win...

KB3020369 (stacking service, krævet af rollup updates, installer først!)


KB3172605 (July 2016 Rollup, indeholder nyeste WU-agent = WIN smile )


Al kredit går til brugeren Had for at finde tråden her :

http://wu.krelay.de/en/





Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 12-01-2017 11:02:00.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 10:50:50
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Links er døde.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 10:59:58
Svar/Indlæg:
2131/173

2
Det er de sgu da også!
Det finder jeg lige ud af.

Noltus, du kan finde alt hvad du skal bruge i det nederste link.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 12-01-2017 11:01:23.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2017 11:59:07
Svar/Indlæg:
4981/47
#0

Som #1 siger 🙂 Jeg ville dog også tage December 2016 rollup (KB3207752) med, den skulle også indeholde endnu en opdatering :

http://www.catalog.update.micr...

#3

Huh jeg har lige afprøvet alle links (og de virker, bruger Chrome, dvs på nær den store batchpakke som jeg har dræbt selv 😛) , men ellers kan man finde alle filerne til "fixet" i Batch lite udgaven da de er med der 🙂

Anyways batch projektet er droppet efter Svenbent valgte at poste sin egen win7 fix tråd på Hardforum, dvs ganske uden kredit til nogen som helst overhovedet, også smider han ellers links rundt på divs sites til tråden, sågar herinde på Hwt :no:


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2017 12:12:09
Svar/Indlæg:
2131/173

4
Det er det man i gamle dage kaldte mangel på klasse.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2017 17:17:46
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
hvorfor skal der gives til kredit til noget jeg selv fandt ud af ?

Din løsning som du taler om fra Had løste jo netop ikke problemet fra en ren installeret maskine i flere tilfælde.
Hele fremgangs måden hvortil jeg udelukkede dette er jeg pænt beskrevet i din tråd medmindre du valgte også at slette disse indlæg


At du blive fornærmet over at jeg levere en bedre vare dvs opdateret de iso'er jeg selv har lavet, har jeg svært ved at se hvor jeg skylder kredit til nogen.

og taget i betragtning af at jeg gav dig instruktioner til at hvordan du bibeholder din ISO som multi installer så ser jeg det i en lidt omvendt situation om noget der skylder kredit til noget.



#0
https://hardforum.com/threads/...

Hvis du følger trin 1 og 4 burde du vare i guld.
husk af lukke ned for windows update mens du installerw disse updates manuelt.
Og siger en af updates du allerede har den installeret eller at den ikke er til dit system saa spræng videre til næste


#videre drama *suk* hvis det har folks interesse

-- 23/10 --
http://hwt.dk/Forum/343930/Win...
Cocio21 fremviser sit første iso udkast. Single installerings iso'er
Jeg skulle men da er på daværende tidspunkt kun Danske. jeg kan nemt huske fejl her)

-- 7/11 --
#26 og #27
Cocio21's image har stadigvæk problemer med Windows update fordi hans loesing ikke er gennemtestet og folk skal åbenbart installere noget net framework for at få det til at virker
Dette er hvad der virker underligt for mig og virker som om der er noget galt i Cocio21's iso image da .net ikke har noget med Windows update at gøre


#28
Er hvor jeg informere om hvordan man lave en iso multi installerings iso til Cocio21.
Næste udgave er sørme så multi install ligesom mine altid har været (dog har mine ikke været tilgængelig på hwt.dk)

-- 18/11 --
http://hwt.dk/Forum/344196/Win...
Cocioe21 fremviser Had's løsning (og giver ham korrekt kredits for det) 18/11

#1
jeg har checked ud hvorfor min sædvanlige løsning med KBxxxx810 ikke hjalp ComicsDK og finder ud af at der er noget senere update der smadre Windows update igen



-- 19/11 --
#6
stadigvæk problemer og det tager over 5 timer at opdatere.
Coci21/Had's loesning er altså stadigvæk ikke universel

-- 23/11--
Jeg afprøver Cocio21/Had's løsning og det virker heller ikke hos mig

-- 24/11 --
#9
Cocio21 melder tilbage igen at der også var lidt små problemer hos ham men det blev fikset efter yderlige at rode med net framework.
Igen dette undre mig da net framework intet har med Windows update at gøre.


#10
jeg fortæller Cocie21 omkring min undren over net framework tingene
Jeg dele den viden jeg har fundet ud af fra min gamle løsning igen med Cocio21 om et den gamle løsning med KBxxxx810 virker i foeste omgang men ikke efter updates kommer ned.
Dermed ikke sagt Cocio21 har brugt denne viden til noget.


-- 29/11 --
#12
Igen jeg informere om at Cocie21/Had's loesnig ikke virker paa en ny installerer maskine med nyeste medie man kan faa fra MS.
Altså er Cocie21/Had' løsning ikke komplet den mangler noget mere


#14
Jeg leveret min løsning til problemet til Cocie21. altså IKKE cocie/Hads paa daværende tidspunkt mangelfulde løsning.
Min løsning virker i mine test perfekt på en ny installeret maskine altså en komplet løsning.
Men jeg mistænker der er mere end rigeligt updates så jeg går i gang med et reducere og udelukket


#16
full disclosure.
Jeg beder om cocie21 hjælp for at se om når han henter både dansk og engels updates ned at de er det samme.
Ikke en de laf selve løsningen men blot for a vide om danske installationer skal bruge anden version af de samme updates
Cocio21 bekræfter pænt at dette ikke ser nødvendigt ud.


-- 30/11 --
#19 #30
jeg videregiver mine test resultatet fra min test for at finde en fuldendt løsning.
Cocio21 har på daværende tidspunkt kun Cocie21/Had løsning som ikke er fuldendt.
Bemærk at jeg her også gør opmærksom paa windoews 7 "SP2" som aldrig har varet en del af Cocie's løsning eller iso'er.


-- 01/12 --
#22
Cocie21 prøver pænt at hjælpe mig med min løsning og informere om at KB3020369 er afløst af KB3177467


#25
jeg tilbagemelder her at jeg tror jeg har udelukket hvilke del af min løsning der virker og hvad der var overflødigt.
Der er fler måneds updates som skal installeres da ikke alle er inklusiv i den nyeste.
Dette blev udelukket ved at jeg havde 4 maskiner kørende jeg installerede forskellige udgave af min egen løsning pa.

#26
jeg fremviser mit test resultat fra dette
bemærk jeg igen ikke bruger den info fra #22 omkring kbKB3177467 er nyere

Cocio21 har stadigvæk ikke kommet med en nyere løsning og cocie/hads løsning er stadigvæk mangelfuldt på dette tidspunkt.


#27
Cocio21 informer OM AT HAN VIL BRUGE MIN LOESNING
syndes jeg er et vigtige punkt... sten og glashuse osv


#29
jeg opdateret cocio21 omkring jeg fandt en redundant opdatering i min løsning sa den kan trimme fra


#30 #31 #2
lidt snak frem og tilbage hvor jeg hjælper cocie med lidt kommandoer til hans batch scripts for at lave MIN løsning automatisk



og saa tror jeg vist sagen ikke er længere.

OPSUMERING
Jeg har på intet tidspunkt brugt Cocio21/Hads løsning med succes.
Den var mangelfuldt for mig og andre samt Cocio21 selv, hele vejen op til hvor Jeg lever min løsning som Cocio21 notere ned at han vil bruge




Men for cocie21 er det kreds så vigtige at nar jeg opdater min iso, som har SP2 samt månedlige updates, med december updaten i stedet for november.
Saa bliver han så smålig at han får Teressa til at slette mit indlæg så folk kun har adgang til hans ISO'er. Som levere en dårlige løsning.
på daværende tidspunkt tager jeg mig ikke af det, da jeg blot finder det små barnligt


men så er komme her og prove et svine mig til nar det er Cocie21 slev der har lever en halvfærdig løsning og har sutte på patten for at faa en fuldendte løsning op at køre.

Det er sgu godt nok noget af en svinestreg.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 12-01-2017 17:36:51.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2017 17:38:23
Svar/Indlæg:
3661/82
#5
Proev at laese hele forloebet igen og see hvem det er der mangler klasse.
Det er Cocie 21 der tog min løsning.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2017 19:21:12
Svar/Indlæg:
4981/47
Du er helt væk jo, du har jo omfortolket alt det skrevne inden du er gået amok her for at forsvare dig xD

Men ja hvad så, hvad havde du regnet med ville ske efter du begyndte at pushe din egen fix it tråd fra et andet forum herinde ?

Også tilmed bevist i tråden herinde omend du startede ud i en tråd hvor der blev spurgt efter en dansk? ISO ? 🤡 Det er jo så rimlig åbenlyst for enhver hvad du gerne vil med det ikke, det hedder sig fint at promovere sig 🤡

Yes jeg PRODUCEREDE din udvidet unødvendige løsning i en batch også, wake tha F up... Det var det virkende Fix plus dine extra unødvendige KB´s, i en batch, og jeg tog ikke kredit for det ene mand 😛

Du roder også rundt i mine ISO´s, hvad har det med fixet at gøre udover det også lige skulle på ISO´s (og påstår at have belært mig om multi wim i en wim fil, ja godmorgen, du kender jo ikke engang til DISM eller kan få vlite/RT7 til at virke selv vel 😛 ) Men jo jeg forklarede da at .cfg filerne ikke bruges mere, men det er du så også ved at tage kredit for her kan man se xD

Det sagt er det så hvad jeg gider sige til dig, jeg kunne godt svare på det hele, hell jeg kunne læse det hele ordenligt igennem, men eftersom det meste er som minimum en smule fordrejet ifh til den virkelige verden, så giver det ikke meget mening at spilde med det jo 😉

Btw prøv lige at tjecke hvem der har hjulpet ham gutten der har lavet det virkende fix i første omgang :

http://wu.krelay.de/en/

Misc

If you are curious why the search for updates takes such a long time, check out the background information.

Thanks to T. Wittrock, author of WSUS Offline Update, Denniss, Canadian Tech, Woody Leonhard, Cliff Hogan, lmacri and the community.

Contact

You can reach me via the following forums:
Planet3DNow!
Nickles
WSUS Offline Update
I also read in the forums on Heise (user bifi82) and some others.

Regards
Dalai


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Cocio21 d. 12-01-2017 19:40:19.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2017 19:49:10
Svar/Indlæg:
3661/82
#8
Det korte og det lange er:

- Du/had leverede en løsning der ikke virkede ordenligt for flere folk ( inklusive dig selv efter eget udsang)
- jeg lavede min egen løsning som har virket 100% og brugte ikke din hjælp til det.
- Du begynder at arbejde videre på min løsning med noget batchscript automatisering. og som du beder mig om hjaelp til.

og så kommer du og siger jeg skylder dig kreds?



Hvis du mener noget er fordrejet så er det jo heldigvis links til de punkter i sagens fremgang i kronologisk orden. Så du kan jo gå i gang med at se hvad det er du mener er fordrejet.
Jeg linker jo med glæde det sagens fremgang der jeg ikke har noget at skjule deri.
Hvor du nu ikke rigtige kommer med nogen bevis førelse for din påstand


Ja jeg spurgte ind til en Windows ISO paa dansk EFTER jeg havde lavet og fremlagt min løsning for dig.
og jeg jeg ville lave en dansk ISO fordi min løsning ikke havde de problemer som den ISO'er du havde lavet.

Det ændre ikke på at min løsning intet har med din halvfærdige løsning at gøre.



men eftersom det meste er som minimum en smule fordrejet ifh til den virkelige verden, så giver det ikke meget mening at spilde med det

joo joo gode undskyldning nær beviserne blive lagt på bordet så man kan løbe væk med hænderne for ørerne og sige "BLAH BLAH BLAH" er der skam nok af.

men hurtigt til at svine folk til ubegrundet den er du god til.
fandeme sølle at man så ikke er mand nok til at tage debatten op.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 12-01-2017 19:50:05.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2017 20:30:53
Svar/Indlæg:
4981/47
Som sagt gider ikke spilde tid på dig og lave "ballade" herinde for at fremvise din idioti, den er tilstrækkelig stor til at de fleste nemt kan gennemskue den ved en simpel sammenligning af hvad du påstår jeg har skrevet tidligere, og hvad jeg rent faktisk har skrevet tidligere 🤣

So with that in mind :

https://www.youtube.com/watch?...

Stallaris kalder, og det trækker sjovt nok mere end dig og din "debat" her 😀


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2017 21:49:28
Svar/Indlæg:
3661/82
#10
Det er jo saa hvad det er.
Personligt stiller jeg mig selv til ansvar nar jeg antaster en person til offentligt.
Men at du ikke har problemer med det viser jo blot en del af din opdragelse.

og som sagt det er jo altid sjovt naar folk kommer med paastande der blive modbevist, pludselig ikke gider bruge tid paa det de selv brugte tid paa at starte.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
13-01-2017 14:37:21
Svar/Indlæg:
4981/47
Igen sammenlign lige dine påstande af hvad jeg skulle have skrevet vs hvad der rent faktisk står, også overvej om du selv gad en sådan diskution ? Giver mere mening af diskutere med katten 😛

Der er jo ikke noget at diskutere, enten er du dum som en dør og fatter ikke rigtigt dansk (tvivlsom dog) eller også har du valgt at forstå det skrevne som det passer ind i din forklaring istedet.

En ting er sikkert ifh til det, jeg har aldrig påstået at Net frameworks havde nogen effekt på fixet eller relation til det, det har du jo ligesom selv udledt af en kommentar fordi jeg nævner det ifh til Intel ME driveren 🤣


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2017 14:43:52
Svar/Indlæg:
2131/173

12
Det er fejt at trække balladen ud på dyret.
Hvis det fortsætter, dukker jeg op sammen med en repræsentant fra kattens værn og beslaglægger mjaw-maskinen.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
13-01-2017 14:56:09
Svar/Indlæg:
4981/47
#13

🤣 ❤

Der skal self ikke være tvivl om at tog jeg en hvilken som helst diskution med katten, så bliver hun sku nok den stilsigende vinder af den 😀

Kitty does not give a F... about online drama xD


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2017 17:13:32
Svar/Indlæg:
3661/82
#12
Jeg reffere til hvad folk har givet af feedback paa din iso. at det ikke virkede komplet.

Det er rimeligt nemt at see paa folks feedback.
om det er .net eller ej er irrelevatn,.


Bundlinineer stadigvake din/had's loesning virkede ikke
perfekt.
Min loesning havde inte med din at goere og min loesnig virked perfekt
Du arbejder videre fra min loesning. Saa bestemt ikke det du started dit postulat med at jeg skylder dig eller andre kredits for noget.





Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
13-01-2017 19:26:10
Svar/Indlæg:
4981/47
#15

Bundlinineer stadigvake din/had's loesning virkede ikke
perfekt.
Min loesning havde inte med din at goere og min loesnig virked perfekt
Du arbejder videre fra min loesning. Saa bestemt ikke det du started dit postulat med at jeg skylder dig eller andre kredits for noget.


For real ? Du er simpelthen derhenne hvor du nægter overhovedet at have læst Delani´s tråd og kalder det hele dit eget nu ? 🤡

Install af Stacking service og den nye WUagent offline er fixet din nørd 😛

At det tog dig et par måneder at finde ud af en større pakke løsning der bevirker en rimlig scannings tid på den uopdaterede US/UK ISO du henter ned fra MS, med en retail key (wuhu, dem bruger alle jo, not xD ) gør ikke du kan påkaldte dig at have lavet lortet selv vel.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 13-01-2017 19:33:05.