Facebook opfører sig mærkeligt.

Diverse d.  08. december. 2016, skrevet af Senosk
Vist: 1265 gange.

Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2016 19:22:17
Svar/Indlæg:
233/38
Hej alle.

For nogle dage siden lavede jeg en Facebook-side for min mor, som hun i går fint kunne redigere, men i dag da hun ville lave et nyt opslag, der var området hvor man skriver opslag væk.
Det samme er den også på hendes anden Facebook-side.

Hvis jeg logger på Facebook via min egen computer, så ligner Facebook sig selv.
Hun har ikke pillet ved noget og hun er administrator af begge sider, da det er hende som laver de fleste opslag på dem.

Hun bruger Internet Explorer (hun er ret konservativ på det punkt!) på en Windows 8.1-computer, som er opdateret.
Jeg bruger Chrome på en Windows 10-computer, som også er opdateret.

Her er et screenshot fra hendes computer:




Her er et screenshot fra min computer:




What to do?
Selv hendes startside på hendes computer ser meget underlig ud i forhold til hvad den normalt skal gøre.
mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2016 19:55:58
Svar/Indlæg:
606/20
Scan med malwarebytes free, og se om den finder noget.

Nulstil internet explorer til standard:

Åbn dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger. Det kan du gøre på en af følgende måder:
Åbn dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger automatisk.
Bemærk! Denne automatisk guide gælder for Windows 7, Windows Vista og Windows XP. Hvis du kører Windows 8.1 eller Windows 8, skal du gå til metoden "Åbn dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger manuelt".
Klik her for at downloade den automatiske guide.
Klik på Kør i dialogboksen Filoverførsel, og følg derefter fremgangsmåden i guiden.
Åbn dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger manuelt.
Luk alle åbne Internet Explorer- eller Windows Stifinder-vinduer.
Start Internet Explorer.

Bemærk! Hvis du kører Windows 8.1 eller Windows 8, skal du starte Internet Explorer fra skrivebordet. Hvis du ændrer dine indstillinger, påvirkes både Internet Explorer og Internet Explorer, som du starter fra skrivebordet.
Tryk eller klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner. Hvis du ikke kan se menuen Funktioner, skal du trykke på Alt.
I vinduet Internetindstillinger skal du trykke eller klikke på fanen Avanceret.
Tryk eller klik på Nulstil. Hvis du bruger Windows Internet Explorer 6, skal du klikke på Gendan standard.
Tryk eller klik på Nulstil i dialogboksen Nulstil Internet Explorer-indstillinger.

Bemærk! Markér afkrydsningsfeltet Slet personlige indstillinger, hvis du også vil fjerne browserdata, søgemaskiner, acceleratorer, hjemmesider, sporingsbeskyttelse og ActiveX-filtreringsdata.
Når standardindstillingerne er anvendt på Internet Explorer, skal du trykke eller klikke på Luk og derefter trykke eller klikke på OK.
Afslut og start derefter Internet Explorer.


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2016 20:58:31
Svar/Indlæg:
233/38
Virker ikke.

Hun har kun problemer i Internet Explorer. Chrome virker det fint, men hun er desværre ret konservativ, så hun vil ikke bruge IE og jeg har prøvet alt for at overtale hende.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2016 23:33:51
Svar/Indlæg:
4217/223
Hvad så med firefox, opera, Tor?

Der er jo andre alternativer end chrome


Senosk
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2016 23:59:58
Svar/Indlæg:
233/38
Hun nægter at bruge andet end IE :)

Er dog kommet frem til den konklusion, at det er IE 11 og Windows 8.1, som den er gal med. Har testet siden på 4 maskiner (to med Windows 10/Microsoft Edge og to med Windows 8.1/IE 11).

Det virkede fint i Edge.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2016 05:01:32
Svar/Indlæg:
447/2
Prøv at tjek om facebook.dk / com ikke er blevet tilføjet til kompatibilitetsvisning.

Åben IE > tryk på Alt > Indstillinger > Indstillinger for kompatibilitetsvisning


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
09-12-2016 08:30:38
Svar/Indlæg:
6368/477
Hvis ikke at det virker i IE kan hun da blive nødt til at skifte, vil hun have at det virker eller ej?