Hjælp

HDD/SSD/RAM d.  11. november. 2016, skrevet af tonnih
Vist: 1042 gange.

tonnih
 
Ny Bruger
Tilføjet:
11-11-2016 21:33:01
Svar/Indlæg:
3/1
Hej jeg har dette setup
Cpu: Intel Core i5-3470 Processor
(6M Cache, up to 3.6GHz)
Cpukøler: ARCTIC Freezer i11
Bundkort: Asus Sabertooth P67
Ram: 8 GB Kingston HyperX 1866 Mhz (2x4)
Grafikkort: 2 stk MSI GTX 660 2GB Twin frozr lll
PSU: XFX Pro650w Semi modular
SSD: Kingston V300 120GB

jeg kunne rigtig godt tænke mig at optimere det lidt med en større HDD og evt lidt flere Ram, nogle der kan guide mig til noget køb af disse så jeg får det rigtige?
Evt en lile guide til hvordan jeg skifter det så det også bliver gjort ordenligt, er lidt ny i det hele :)
Mvh Tonni
mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2016 21:40:17
Svar/Indlæg:
606/20
Hej Tonni, og velkommen til.

For det første, din overskrift siger ikke så meget, så lav den gerne bedre til en anden gang 🙂

Hvor meget plads har du brug for, og hvad skal pladsen bruges til (Spil, film, OS m.v)? Skal den erstatte en disk eller skal der tilføjes en ekstra HDD?

8gb ram er fint til de fleste spil, er du sikker på at der er et behov for flere ram?


tonnih
 
Ny Bruger
Tilføjet:
11-11-2016 22:35:07
Svar/Indlæg:
3/1
Hej det beklager jeg, skal jeg nok huske en anden gang 🙂
Tænker der skal være en ekstra hdd til den ssd jeg har, skal kun bruges til billeder og lidt flere spil.
Og nej ram er ikke behov, men gør da ingenting hvis Det kan give lidt ekstra.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2016 23:23:35
Svar/Indlæg:
3661/82
lidt raad om posting paa et forum

1: titel. mooboo har allerede afklaret den
2: System information. her kalre du det rigtigt flot
3: oensked maal har klare du det ikke saa godt. jeg har ingeng ide om om du vil optimer imod spil, hvilket spil, data komprimring, video rediger, billed arbejde eller noget helt 7.
Forklare venligst hvad du oensker at opnaa en forbedring i/med.
4: budget er naesten altid en gode ide da det aabner op for folk til at optimer raad og anbefalinger til dit oensked budget.


hvis jeg skal antage spil og ellers lidt let office brug/internet ville jeg opgrader 2 steder

1: grafikkort. Det er naeste alpha og omega mht til spil
2: SDD til din windows og mest brugte software. Det giver lidt bedre overall flydende fornemmelse af systemmet

Dine ram er fint til selve nye spil



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 11-11-2016 23:25:25.


tonnih
 
Ny Bruger
Tilføjet:
11-11-2016 23:53:15
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg skal bruge noget mere plads, 120Gb er slet ikke nok for mig, men samtidig skal jeg heller ikke bruge 3TB, så tænker 1TB HDD er rigeligt, men hvilken?

budget tænker jeg 1000kr

hvilket grafikkort vil du anbefale at sætte i istedet for?


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2016 00:15:13
Svar/Indlæg:
4217/223
en ssd i dag, som kun er til spil skal næsten op på 500GB, an på hvor mange man insisterer på at ha installeret ad gangen. 250Gb er næsten i underkanten for mig nogen gange


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
12-11-2016 09:09:21
Svar/Indlæg:
387/40
Som andre nævner, så er en bedre overskrift alfa Omega. Noget i stil med "hjælp til opgradering" ville kunne gøre det.

Personligt ville jeg gå efter en 500GB SSD, for hvis du skal have spil på den, bliver du glad for de hurtigere load tider. Hvis du meget gerne vil have en HDD til billeder, kan du købe en 250gb SSD og en 1TB HDD. Det mener jeg godt kan lade sig gøre for 1000kr, og ellers er der brugt markedet.

Hvis du ønsker mere performance i spil, så overvej nyt grafikkort, for de trænger efterhånden. Medmindre du selvfølgelig er tilfreds med grafikken som den er. I det tilfælde ville jeg kigge efter et GTX 1060 6GB, eller RX 480 8GB, for det ville give dig det største performance løft overhovedet. Det vil også spare en del strøm.


tonnih
 
Ny Bruger
Tilføjet:
13-11-2016 14:26:14
Svar/Indlæg:
3/1
Det lyder godt, kan du evt linke til noget der passer eller vil alle mærker modeller passe i?
Hvordan med installering er det lige til? Eller er det noget jeg bør holde mig fra, vil helst ikke ødelægge noget eller brænde det hele af :)
Mht til grafikkort så bliver jeg igen forvirret, der er jo hundrede forskellige at vælge imellem 😛


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
13-11-2016 16:21:18
Svar/Indlæg:
387/40
Installering af komponenterne er yderst nemt, og der findes 1000 guides på nettet til hver komponent. Kig evt på Youtube.

Tingene bruger generelt de samme standarder, men der er få ting man skal være obs på. I dit tilfælde skal du have en almindelig SATA SSD og/eller HDD, og et hvilket som helst GFX.

Af GFX er nærmest alle producenter gode, så det er svært at gå galt i byen, men jeg er selv glad for sapphires RX 480 nitro.