Aquaero 4.0 hjælp!

Vandkøling d.  08. oktober. 2016, skrevet af Trueson
Vist: 1048 gange.

Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2016 17:38:10
Svar/Indlæg:
638/62
Hej

Sidder og leger med en gammel Aquaero 4.0 USB, og indtil videre kan jeg få den til INTET! Når jeg forsøger at power den igennem psu kommer der ikke engang lys i bagsiden (ifølger manual skulle der være en led). Når jeg forbinder ATX stikket som medfølger, med udtræk til strøm kan computeren ikke engang tænde. 😐

Hvis der sidder en ekspert i sådan noget gammelt skidt så sig endelig til.

Sidder på et Z97 system, så lidt nyere hardware end hvad den var lavet til. 🤣


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Trueson d. 08-10-2016 17:38:43.
Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2016 19:24:40
Svar/Indlæg:
638/62
Okay nu har jeg bare en samtale med mig selv, men har fået liv i den via strøm fra molex og ATX stik (http://shop.aquacomputer.de/pr... ) ved at samle det grønne PSU stik, som før sat i et stik i aquaero'en.

Next up er at få den genkendt af windows 10. 😐


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2016 23:11:35
Svar/Indlæg:
3100/53
Aquaero skal have alle 4 stik i deres 4 pins molex. Det er ikke nok bare at have dem som er til 12 volt.

Så skal du huske at have usb kablet sat rigtigt til i computeren og aquaeroen, og det kan godt være en satan at arbejde med.

Jeg ville IKKE smide 24 pins stikket ind før du har fået den op og køre. 24 pins stikket er ment til at skulle bruges hvis du vil have din aquaero til at force lukke din computer i tilfælde af at der er blæsere eller pumper der stopper.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2016 11:48:33
Svar/Indlæg:
638/62
#2

Det er fulde molex, men den vil KUN starte når jeg har standby powerstikket fra 24Pin stikket i! Der ikke engang lys i power led på aquaero når den kun får molex. :/ det meget underligt, men er tvunget til at have det til. Kunne godt læse mig til det var formålet med den, men kunne ikke rigtig gennemskue hvornår det grønne PSU ledning skulle være sluttet til aquaero'en? Det virker for mig kun når den er samlet igen, så har bare smidt den i en ledningslås indtil videre.

USB stikket virker forresten ikke uanset hvad, kan læse mig frem til det er 1.1 standard, så åbenbart ikke understøttes ordentligt af nye mobo, har prøvet at sætte det til 20 gange i interne og eksterne porte uden jeg kan få den til at dukke op i aquasuite 4.72. Uden det virker kan jeg heller ikke flashe den til nyere OS / firmware, så burde understøtte genkendelsen bedre. Kort sagt kan jeg ikke bruge den til at andet end hvad jeg kan med den på LCD skærmen. 😩


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Trueson d. 09-10-2016 11:51:10.