Harddiske vil ikke boote (ældre bundkort)

Bundkort / CPU d.  08. oktober. 2016, skrevet af Uno-Eye
Vist: 690 gange.

Uno-Eye

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2016 17:20:06
Svar/Indlæg:
76/45
Jeg har købt dele herinde fra, til at samle en PC med (Bundkort, Ram, CPU og GFX) og Windows vil ikke boote op.

Når den når til Windows logo, begynder logoets animation, og så genstarter den, for at gentage processen, og det sker både med en 2,5" harddisk der er installeret Windows på, og min egen SSD med styresystem på.

Foruden det, så får jeg en fejl i BIOS "A hard drive is not detected", men problemet foregår stadig, selvom jeg får meddelsen fjernet ved at disable noget i BIOS.

Det er som sagt ikke harddiskene, da jeg har prøvet med 2 forskellige. Jeg har prøvet med forskellige kabler også, men har nogle flere jeg vil teste af senere i aften.

Vil det være en idé at prøve med en anden PSU, eller lader det til at være bundkortet den er gal med?

Jeg vil blive glad hvis nogen kunne hjælpe :)

Nicolai :)
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-10-2016 17:58:24
Svar/Indlæg:
5039/109
Er windows installeret på diskene med det bundkort i, eller er det en tidligere install du forsøger at boote op på et andet bundkort?

Sven

Superbruger
Tilføjet:
08-10-2016 18:25:44
Svar/Indlæg:
3661/82

+1

maaden tingen beskrives paa i #0 lyder det som om det er en windows der alerlede ligger paa disken ved montering.
dvs den har ikke de drivers og PnP opsaetning der passer med systtemmer og derved crasher den.

loesing: reinstaller windows

Hvis det ER en windows der er installler i det system configuraiton du bygger. ville jeg gaa igang med standard HW test

ramtest
HDDtest

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2016 07:34:36
Svar/Indlæg:
1440/318
Hmm...
Det med at bios siger "A hard drive is not detected"
kan måske skyldes at den harddisk du vil boote på ikke er sat som Første boot disk, dette kan skyldes at den har registreret en anden hdd den mener skal være boot disk hvis der er flere hdd i systemet.