Okay SSD hastigheder?

HDD/SSD/RAM d.  03. oktober. 2016, skrevet af Dreier
Vist: 916 gange.

Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
03-10-2016 22:13:23
Svar/Indlæg:
366/64



lol.
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2016 01:53:37
Svar/Indlæg:
3661/82
#0
Det ser ud som om du skriver omkring din SSD hastigheder men viser benchmarks af dine ram.

Hvilken ting er det du vil teste ?


hvis du ikke fanger pointen er det en hentydning til at du sansyndlihvis bruger samsung rapid mode til at sloeve dit system for at faa bedre benchmarks score.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2016 04:17:26
Svar/Indlæg:
5874/1287
Som #1 er inde på, så er det en ram-cache du måler på, hvilket forøvrigt sløver din SSD ved normalt brug. Slå det der "Rapid Mode fra, det er KUN til besvær (og for at Samsung kan få folk til at tro, at de kører åhhh så hurtigt)


Dreier
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2016 07:14:28
Svar/Indlæg:
366/64
Min glæde var kort , tak for det :D
Jeg må indrømme jeg troede det var ssd hastighederne , men synes også det var nogen latterlige read/write hastigheder , hvis det kun påvirker systemet negativt over længere tid, så deaktivere jeg det igen :)

Tak ;)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2016 19:02:39
Svar/Indlæg:
3661/82
#3
Grunden til det kan ses er at den hastighed er over hvad der kan overføres af kablet. saa det er en umuligt hastighed.

benchmark beder om ucachet read/writes for at undgaa at maale ram hastigheden da windows cacher data i ram som standard.
Samsung rapid mode goer praecist det samme som windows ogsaa goer. blot med den forskel at den ikke adlyder der bliverr bedt om ucachet read og writes.

Det medfore saa at benchmark der vil maale din SSD maaler din SSD under normalt Windows, men ram under Samsung rapid mode.


Normalt software beder om normalt cached read og writes og vil i begge tilfaelde bruge en cach. saa her er det intet at hente. tvaertimod er samsungs rapid mod cache langsommer end windows.


kort fortalt: boost i benchmarks pga snyderi med hvad der maales.
Svagt langsommere i real world performance.


Rapid mode
disablign af pagefile
ram cleaners

Er alt sammen noget vaere ged der haemmer din performance.
og disse "tweaks" bliver spredt af folk der ikke forstaar hvordan windows virker.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 04-10-2016 19:05:56.