OMV OpenMediaVault | Help

Software d.  02. oktober. 2016, skrevet af MartinLed
Vist: 716 gange.

MartinLed
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2016 08:42:47
Svar/Indlæg:
58/17
Hey HwT 🙂

Jeg lige forateget et fresh install af OMV (OpenMediaVault).

Mit problem er at der forsøges at oprette forbindelse til et SMB/CIFS share som kan overfører filer til min primære PC.
Har konfigureret følgende indstillinger:

1. General settings - Web Administrrator Passoword, ændret til personligt password.

2. Time and Date- Time zone, sat til Europe/Copehagen.

3. Plugins - Installed , udført upgrade på alle plugins.

4. Physical Disks - Wipe, har Wipet begge 2TB diske (FULL wipe).

5. RAID Management: Create - MIRROR, konfigureret RAID og ventet på clean state (100%)

6. Imens RAID var i gang med synchronize, blev der oprettet følgebde Groups :

Family, Friends, Private.

7. User Settings: Oprettede efterfølgende brugere, som blev placeret i de respektive Groups.

8 FTP Settings: Enable, gik til fanen shares, add shared folder.

9. SMB/CIFS Settings: Enable, fanens shares, add tilføjet ovenstående shared folder.

10. RAID management færdig.


11. Files Systems: Create, select a device: Label.

Den, shared folder som blev oprettet er nem nok at finde på min WIN PC. Der dobbeltklikkes på OPENMEDIAVAULT via. netværket. Her bliver jeg bedt om at indtaste legitimationsoplysninger til netværket. Her anvender jeg den bruger, som har fået agdagng til denne shred folder, som tidligere oprettet.

Problemet er så nu, at jeg ikke kan logge ind med den bruger der er blevet oprettet. Hvis jeg sætter indstillinger til allow guests, kan jeg sagtens komme ind, men ikke skive filer til mappen.

Hvad gør jeg forkert ?

Nogen der måske har en god guide til opsætning af netop dette topic. :)


På forhånd tak.

// Martin
Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
02-10-2016 08:48:49
Svar/Indlæg:
772/65
Husk at oprette en bruger, som er medlem af gruppen sambashare (den hedder noget i den retning).
Brugeren skal også have ACL-rettigheder til dit share.
Det er så den, som du skal bruge, når du tilgår dit share.


MartinLed
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2016 09:42:55
Svar/Indlæg:
58/17
Af, en eller anden mystisk årsag virkede det at ændre angangskoden for den bruger som har rettighed til mit share.

#1 - Tak for input. 🙂