GTX 780 - 'Store' grønne pixels og streger + Freeze og Display disconnection

Grafikkort d.  15. september. 2016, skrevet af Pragsen
Vist: 949 gange.

Pragsen
 
Nørd
Tilføjet:
15-09-2016 17:41:35
Svar/Indlæg:
12/5
Hey HWT!

Jeg har haft mit vidunderlige 780 i nu 3 år og 2 måneder. Det er nu tid til at det har stillet træskoene, men jeg skal høre om det kan redes. En tilfældig dag sidste uge valgte det, at det ikke længere har gidet virke. Hver gang jeg har startet et hvilket som helst computerspil. Warcraft 3, CS:GO, World of Warcraft eller Skyrim osv... Begynder det kort efter opstart at få grønne pixels + streger på skærmen. Et sekund efter freezer skærmen og 'reseter' Nogen gange kan jeg spille videre, andre gange mister jeg signal.

Jeg har udskiftet min GPU med et gammel AMD kort. (Potentielt køber jeg et "nyt" brugt kort - Har i gode forslag) - Jeg har ingen problemer med at bruge computeren, og den virker som sagt upåklageligt nu. Derfor tænker jeg det er en Hardware fejl - som jeg måske selv kan lave. Jeg har forsøgt at have GPUen koblet til både med og uden drivers for at se om det hjalp. Ingenting.

Kom med jeres bud :)

God dag :)
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 18:17:53
Svar/Indlæg:
3661/82
du kan altid proeve ovn tricket.
eller evt clocke det ned paa GPU og ram hastigheden.


Pragsen
 
Nørd
Tilføjet:
15-09-2016 18:29:02
Svar/Indlæg:
12/5
Hej,

Forklar mig ovntricket - hvilken fejl ville det rette op på?
GPUen er ikke OCed, og min ram er også standard 1600hz (tror jeg det er)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 19:40:30
Svar/Indlæg:
3661/82
ovn tricket er at give det et apar minutter tror jeg det er i en ovn paa 300 grader.

det skulle fixe hvid lodning er knaekket.
det varme lodemetallet op saa det smelter sammen igen.

Der er bedre info paa nettet.

jeg ville dog gore det som absolut sidste udvej.
og nej microboelgeovn kan ikke bruges :D


Det Overclocking er et mentalt koncept mht til hastighed.
det er ikke forskel paa om du koere 1ghz overclocket eller 1ghz fra fabrikken side af. overclockning betyder blot at det er ude for fabrikkens satte specificatione.

hvis din chip er blevet daarlig saa den ikke laneger kan kore 1ghz men kun 800mhz er det irrelevat om den 1ghz er fra fabrikken side af eller overclockning. Chippen vil stadigvaek ikke kunne lide at koere 1ghz


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 15-09-2016 19:41:45.


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 19:56:23
Svar/Indlæg:
772/65
The oven trick:
https://www.youtube.com/watch?...

Videoen siger 20min ved 160grader.
Jeg har selv haft held med 10min ved 200grader og så lade kortet køle langsomt ned.

Nogen oplever at kortet ikke virker bagefter.
Andre oplever at det virker i 10min.
Andre har aldrig problemer igen.

Kig lidt rundt på nettet og læs mere.
Jeg tager ikke ansvar for udfaldet 🙂


Pragsen
 
Nørd
Tilføjet:
15-09-2016 20:33:45
Svar/Indlæg:
12/5
Jeg ved ikke. Det virker så latterligt, at man tror det er løgn.

#3, Hvis min GPU ikke kan køre dets stockclocking, og jeg så clocker den ned til 800 mhz, hvor meget performance mister jeg så?

#4, Hvad var dit problem med din GPU, og hvor længe har det virket siden? :)


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2016 20:58:04
Svar/Indlæg:
772/65
#5
Jeg troede også jeg blev trolled, da jeg læste om det første gang.

Mit kort var et BFG 8800GT OC.
Grønne og røde artefacter efterfulgt at sort skærm ved belastning.
Jeg brugte det i ca en måned, før jeg købte et nyt. - mest fordi det var ved at halte bagefter.
Men det virker fint den dag idag.
Jeg bruger det af og til i forbindelse med test.

Men jeg siger det igen. Det er på eget ansvar. Det virker for nogen men ikke for andre.


Fragman
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2016 09:44:42
Svar/Indlæg:
33/1
umiddelbart ville jeg bare skrue ned for gfx kort det man nu kan, for det tyder på at gfx er ved at dø, især rammene på det, som mange bundkort også bruger sammen med deres egne nu om stunder...så køb et nyt, og hav det som sidste løsning hvis det nye også skal til reparation en dag.