Ildmyrer æder computere, teknologi, trafikkommunikation etc.

Hyggehjørnet d.  12. august. 2016, skrevet af korsk
Vist: 1535 gange.

korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 19:28:21
Svar/Indlæg:
1334/15
Læste i nyhederne, at USA`s sydstater er angrebet af invaderende ildmyrer, der angriber/ødelægger computere/teknologi/div. kommunikation!

Årsagen til at de går nordpå, skal jeg ikke kunne sige, men temperatur/miljø er jo nok det selvsagte? - Hvad bliver mon det næste?. De invasive arters overskridning af "lovlige grænser" tager jo voldsomt til - så mon ikke de ved noget allerede nu - som vi mennesker hovedsageligt nøjes med at tale om 😕

Hvis nogle herhjemme har en personlig "studieboks" med ildmyrer, bedes de hermed venligst undlade, at slippe dem ud i naturen, når de bliver trætte af dem, da jeg ikke gider ha` myrefælder/bokse/pulver stående alle vegne 🤣

Hvis de kommer til Danmark er det jo så nok via div. importerede varer, og ikke helt lette at komme af med igen :no: 😀
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 19:55:53
Svar/Indlæg:
3799/43
Ildmyre vandre som regel ikke så langt.
Men kommer der en oversvømmelse, så drukner de ikke.
De hænger fast på hinanden og har derved svært ved at drukne, så de driver med vandet.

Det er derfor kan de sprede sig så hurtigt.

Jeg mener at det var bbc der lavede en udsendelse omkring ildmyre.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 19:58:06
Svar/Indlæg:
979/49
Ellers er jeg ret sikker på at de samme myrer bliver demonstreret i Ant-man 🤡


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 20:14:11
Svar/Indlæg:
1334/15
#1 :)

Nej de vandrer jo nok ikke fra USA til Europa - men som jeg skriver - kan de altid importeres via andre varer, og så har vi problemet i Europa/øvrigt.

Et stort spørgsmål er jo hvorfor de ikke allerede findes på den europæiske sokkel?

Der er jo ingen der siger, at de direkte kommer til danmark. De kunne jo sagtens starte med, at lave kolonier i det øvrige europa 😀

Jeg har set udsendelserne fra div. kanaler, og du har ret i, at myrerne kan flyde på vandet. Det vil de så ikke kunne gøre over længere afstande grundet bl.a. udtørring/bølger/salt/fisk etc.

Desuden kan man ved myrernes aktuelle tilstedeværelse blot tilsætte nogle få dråber sulfo (opvaskemiddel i div. søer) hvilket vil fjerne overfladespændingen og myrerne vil gå til bunds øjeblikkeligt - sammen med skøjteløbere osv...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 12-08-2016 20:16:29.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 20:59:57
Svar/Indlæg:
3799/43
Det kan jo nok ske, som du selv er inde på.

Men det kommer vel an på hvad man importere og eksportere.
Hvis at ildmyren ikke har mulighed for at kunne bygge et bo, så er det vel begrænset hvor langtid at myren vil kunne leve, hvis at den ikke kan finde et sted til at lægge æg.

Selvfølgelig kan de komme ombord på fly og gøre skade på det. Men hvor stor chance er der for at myren står af det rigtige sted? Og der skal vel mere end en myre til, for at kunne få arten til at leve videre?
Samtidig så vil de skulle kæmpe imod rovdyr, og andre myre arter de ikke har kendskab til.

Sådan her kan man dræbe ildmyre effektivt.
https://youtu.be/NUYqGX6a4vQ


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 21:06:46
Svar/Indlæg:
3059/255
Ja jeg håber satme det er en joke. Og en meget dårlig en af slagsen


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 21:23:47
Svar/Indlæg:
1334/15
#4
Nu ændrer man jo ikke umiddelbart div. former for importerede varer "bare" fordi, man kunne ha`en frygt for f.eks. ildmyrer, så myrerne kan altid følge med og slå bo, hvis selvf. deres behov for sådanne er til stede. Ligeledes giftige edderkopper/skorpioner/slanger med bananerne og andet.

Jeg er da ret sikker på, at myrerne allerede er kommet til danmark, men netop bare mangler de helt rette betingelser for, at kunne oprette div. bo..

De lever jo hovedsageligt af blade fra træerne, så hvis vi kan holde dem fra skovene/større træområder, kan vi måske udskyde invasionen af de små banditter et stykke tid - men jeg tror ikke, at vi over tid kan sikre os for deres invasion/overgreb!

Og har de først slået fæste, vil det være næsten umuligt at udrydde dem - uanset gode entensioner, da det jo i danmark ofte er set før for andre arter 🙂

Her er det som "næsten" altid økonomien der er den absolut vindende ingrediens i første omgang.

Herefter kommer så altid den langt større udgift til efterrationalisering grundet denne nølen/manglende økonomiske vilje til at gøre noget ved problemerne fra starten.


scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 21:38:41
Svar/Indlæg:
267/20
Bare rolig Korsk. De 100.000 som jeg havde
som studieobjekt.
Har jeg sluppet fri, helt ude på Amager. 🤣


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 21:48:11
Svar/Indlæg:
1334/15
#7

Helt iorden. Jeg laver lige et spor af blade/andet hen til nogle af mine irriterende naboer.

Så bliver det jo først interessant at se (høre) efterfølgende konsekvenser 😲 🤣

Må lige ha` div. kameraer/videoer opstillet hehe..


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 21:58:20
Svar/Indlæg:
3799/43
Fire ants nest in the soil, often near moist areas, such as river banks, pond shores, watered lawns, and highway shoulders. Usually, the nest will not be visible, as it will be built under objects such as timber, logs,rocks, or bricks. If there is no cover for nesting, dome-shaped mounds will be constructed, but these are usually only found in open spaces, such as fields, parks and lawns. These mounds can reach heights of 40 cm (16 in),[4] but can be even higher on heavier soils, standing at 1.0m in height and 1.5m in diameter.[10] Colonies are founded by small groups of queens or single queens. Even if only one queen survives, within a month or so, the colony can expand to thousands of individuals. Some colonies may be polygynous (having multiple queens per nest).[11]

https://en.m.wikipedia.org/wik...

Hvad jeg kan forstå så det. Så er kulde og muligheden for at kunne bygge rede den største udfordring.

Nu eksportere man ikke jord fra det ene kontinent til et andet. Prøv bare at se hvor hysteriske Australien er blevet, da de er blevet invaderet af uønsket kryb.

Det er jo derfor man kontrollere container fra andre kontinenter, og gasser eller giver dem gift. Nogle gange bliver man nød til at forsegle container og sende dem tilbage da dyrene ikke kan bekæmpes uden at skade varen.

Men globalisering er og bliver et problem. Skibe har det med at transportere fisk og skaldyr i ballast tankene, som de så pumper ud når at de har lodset.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 12-08-2016 21:58:48.


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2016 22:14:33
Svar/Indlæg:
718/15
Ildmyrerne har ikke en chance i DK.
Fordi vi har nemlig en anden indvandrer som kan klare dem.
Nemlig DRÆBERSNEGLEN.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 22:36:02
Svar/Indlæg:
1334/15
#9
Du skriver: Hvad jeg kan forstå så det. Så er kulde og muligheden for at kunne bygge rede den største udfordring.

Nu eksportere man ikke jord fra det ene kontinent til et andet. Prøv bare at se hvor hysteriske Australien er blevet, da de er blevet invaderet af uønsket kryb.

Det er jo derfor man kontrollere container fra andre kontinenter, og gasser eller giver dem gift. Nogle gange bliver man nød til at forsegle container og sende dem tilbage da dyrene ikke kan bekæmpes uden at skade varen.

Men globalisering er og bliver et problem. Skibe har det med at transportere fisk og skaldyr i ballast tankene, som de så pumper ud når at de har lodset.


Mht. kulde, så er vores nuværende vinterkulde nok ikke så lav, at den for tiden kan udrydde myrerne - med mindre de graver sig en del længere ned end de er vant til :)

Husk forøvrigt på, at disse sydlige amerikanske stater er multible gange større end Danmark :)

Mht. behovet for jord - har vi da masser af dette i Danmark så vidt jeg husker :) Og hvis myrer eller andet kryb først kommer hertil, vil de da ikke ha` besvær med, at finde dette!..

Der er vist heller ingen tvivl om, at vores kontrolvæsen som oftest fanger langt det meste kryb, der følger med på fribilletter, men der er heller ingen tvivl om, at en hel del småkryb som edderkopper/slanger/kakkerlakker/myrer samt utallige andre små "pissedyr" smutter med ind usete, da der jo ikke er hverken scanninger eller bestrålinger for samme.

Derfor skal vi ikke blive overraskede den dag, f.eks. myrerne via deres instinkt (at søge elektriske impulser) overgår fra teori til fakta 😀

Danmark bliver i øjeblikket overrendt af flercifrede invaderende dyr/planter i større skala, og der er jo netop udgivet en ny "jagtliste" på disse. Alle de langt mindre sataner er der så ikke for tiden nogen "jagttid" på - hvilket jo også ville være ret aparte hehe..

Men den tid skal nu nok komme, hvor vi må tage brillerne af/på og se nærmere på dèt, der futter rundt mellem benene på os 😲 🤣

#10 Nææ desværre - dræbersnegle er byttedyr for langt flere arter, end de selv er dominerende overfor. Herunder mennesket :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 12-08-2016 22:39:40.


Nesdunk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 23:03:48
Svar/Indlæg:
420/72
I.flg. historiebøgerne, så bor der også en anden invasiv art her i området. Det er en art, som det stadig ikke er lykkedes nogen at få bugt på, da de har en tendens til at kolonisere og overtage områder, uden på nogen måde at tage hensyn til i forvejen herboende arter...

Jeg snakker her om Jordens evige plage... Mennesker! 😕 :no:


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 23:08:32
Svar/Indlæg:
1334/15
#12
Bare rolig.

Man behøver ikke historiebøger for at vide følgende:

Mennesket vil indenfor overskuelig tid udrydde sig selv, og så behøver du/vi ikke længere tænke over det - i dobbelt forstand 🤣


Nesdunk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 23:14:35
Svar/Indlæg:
420/72
Mit yndlings film citat... Ever!

I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus.
Agent Smith fra The Matrix 😀


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2016 23:14:41
Svar/Indlæg:
718/15
#12 mennesket er den ultimative virus.
Lige indtil moder natur bliver trætte af os, så sukker hun, tager en dyb indånding, fjerner os, og lægger sig om på den anden side og sover videre.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2016 23:24:15
Svar/Indlæg:
1334/15
#14 - Som du nævner/citerer: Mennesket flytter fra sted til sted og vedbliver at multiplicere (formere) sig!

Det er akkurat hvad alle andre levende væsener på jorden gør. Det er den grundliggende regel for overlevelse for alle arter - dyr såvel planter - og netop denne grundliggende regel godtgør, at andre arter må lade livet!.

At vi som mennesker så har overhalet andre arter i "krigsformåen/udnyttelse" giver os blot det ansvar, at vi for selv at overleve, er nødsaget til, at styre både os selv samt de øvrige arter vi er afhængige af.

Vi mennesker har så den irriterende evne, at vi kan tænke/kommunikere på en samarbejdende måe, der overgår al anden liv på jorden, uden at vi dermed kan sige, at vores enkelte evner overstiger så mange andre dyr/planters hvilket de jo ikke gør!..

Da vi så desværre ikke er i stand til dette, vil vi - som jeg tidligere skrev - være vores egen værste fjende, og hermed udrydde os selv samt mange andre arter inden da 😩 🙂

That`s people - folks :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 12-08-2016 23:27:49.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2016 21:33:38
Svar/Indlæg:
1334/15
Well - jeg kan ikke finde fakts om dette, men mon ikke myrerne og andre kryb som mus og rotter gnasker div. ledninger i sig pga. plastisoleringens indhold af linolie..

Det er jo derfor vi i danmark udskifter vores nedgravede kabler med nogle uden do.-

Men jo svært at udtale sig om udenlandske krybs foretrukne mènu 😀


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2016 06:41:13
Svar/Indlæg:
2211/331
#17

Well - jeg kan ikke finde fakts om dette, men mon ikke myrerne og andre kryb som mus og rotter gnasker div. ledninger i sig pga. plastisoleringens indhold af linolie..

Det er jo derfor vi i danmark udskifter vores nedgravede kabler med nogle uden do.-

Men jo svært at udtale sig om udenlandske krybs foretrukne mènu 😀

korsk skrev d. 14-08-2016 21:33:38
Du glemmer menneskelge Kryb som I.S og Kabeltyve !!!!


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2016 23:04:59
Svar/Indlæg:
1334/15
#18 - ja den slags er desværre et tiltagende problem, der nok kræver ting som snarer, hjerneblæste præster der lokker med multible jomfruer - samt bjørnefælder fremfor insektgift 😀

Men jeg tror på, at hvis vi bare holder sammen, vil disse skadedyr også blive udryddet over tid. Dog kræver det først ændringer i kommunikationen mellem dem og "os", da de dør for deres tro, og dermed altid vil bestå, sålænge troen består..

Krig fungerer ikke - så løs årsagerne - og slut!

Svært ja - men nødvendigt for menneskets fortsatte eksistens/levetid

ALT kan løses med de rigtige (meget ekstreme) reformer/tiltag. Så det er bare om at få sparket politikerne i gang - efter (al) folkets vilje naturligvis - da de ellers ikke tør rejse sig fra deres taburetter og begynde at samarbejde på tværs af "ALT" 😀

Hvor myrerne så bliver af i den tumult der vil opstå, er en helt anden ting hehe...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 16-08-2016 23:07:47.