Hvordan hulen kan man lave batterier så billigt!

Diverse d.  29. juli. 2016, skrevet af korsk
Vist: 1384 gange.

korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2016 16:52:24
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej

Jeg fik lige et nyhedsbrev ind af døren, med bla. dette tilbud på batterier:
https://www.nierle.com/s01.php...

Måske er der nogle herinde, der kan bruge dem, men jeg tænkte egentligt på, hvordan hulen man kan fremstille dem, materialer, maskinafskrivning, pakke, distribuere, sælge og betale husleje m.m., lønninger til samtlige indvolverede, samt told/moms/afgifter for kun lige over 1 kr/batteri 😀

Selvf. kan alle sælge varer med underskud eller indberegnet i samlet større salg - Har selv haft forretning/sælger - men alligevel.

Der er vist ingen købsbegrænsninger, dog + fragt.

Måske de kører på forurenet luft. Intet som genbrug 😲 🤣

Bare lidt til tænketanken 😀
sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
29-07-2016 23:07:19
Svar/Indlæg:
112/0
De er nok heller ikke mere værd 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2016 23:14:20
Svar/Indlæg:
1334/15
#1 - Hmm kvaliteten er måske ikke den bedste - men hvad kan man få for 1-2 kroner nu om dage :)

Bortset fra det, har jeg en ældre batterioplader, der kan oplade almindelige alkaline batterier op til 6 gange til fuld styrke.

Den var ret dyr, og jeg brugte den i sin tid til bedre Duracell alkaline batterier, samt andre bedre af slagsen uden problemer.

Hvis jeg genoplader de aktuelle batterier 4-6 gange bliver stykprisen så en hel del mindre. Ved dog ikke hvor meget strøm den kræver for en opladning, men tager 4-5 timer.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2016 09:26:23
Svar/Indlæg:
1347/11
tjaaa, når jeg køber batterier på arbejde her går der en masse AA og AAA, så ligger prisen også lige over 1,20 kr./stk. og her er det fra Phillips.
Netto havde jo også lige udsalg på batterier 10 stk. for en 10'er og de kom fra Panasonic. Holdbarhed op til 7 år på hylden.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2016 09:10:44
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja det kunne lyde som om, den gamle sang om, at tjene ind på gyngerne, hvad man har mistet på karrusellen, også gælder her for sælgerne:)

Gad nok vide, hvad det koster pr/batteri at få det miljømæssigt "deaktiveret". Det er nok dyrere end købsprisen 😀


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2016 10:38:20
Svar/Indlæg:
5504/640


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2016 18:02:57
Svar/Indlæg:
1334/15
#5 - Hej Gassolin :)

Hvis du mener, om man kan skille batterier i enheder, og efterfølgende samle dem til batterier med flere Volt SAMME brugstid eller samme Volt MERE brugstid - ja så er det rigtigt..

Det drejer sig enten om at koble batterierne sammen via serie eller parallelkobling..

Det bliver ofte brugt i både med elmotorer, hvor det er godt, at kunne komme lidt længere end et enkelt batteri kan klare, da vejret med modvind/bølger hurtigt kan suge kræfterne ud af et batteri v/s afstand :)

Princippet gælder uanset batteristørrelse, og ud over det, kan man købe adaptorer, der kan udvide selve den fysiske størrelse af et lille batteri til større af slagsen. Har selv en del af dem, og de koster næsten nada 😀

Prismæssigt kan det så absolut ikke betale sig, da knapbatterier (som på videoen) er langt dyrere end aktuelle A AA osv. batterier, samt langt fra har samme levetid eller strømkapacitet som do.-


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 31-07-2016 18:06:35.