hjælp til reklamation

Webshop/producenter d.  27. juli. 2016, skrevet af Blackshadow3
Vist: 2544 gange.

Blackshadow3
 
Overclocker
Tilføjet:
27-07-2016 19:53:38
Svar/Indlæg:
37/18
Hej. Jeg har får nogen tid siden købt et grafikkort med kvittering på dba. grafikkortet var desværre defekt og jeg sendte det ind til rma hos proshop. kortet blev kreditteret og jeg fik penge retur for kortet men idag ligger der så en mail fra proshop at hvor de forklare at asus kan se på serie nr. at det ikke er købt hos proshop og at de derfor ser sig nødsaget til at fakturer mig ud for kortet. der ligger så en fakturer på kortet og på fragt retur i min mail og ved sku ikke rigtig hvad jeg skal gøre. der står ikke noget om serie nr. på fakturer og jeg tænker at det burde de da tjekke inden de vælger at kreditterer kortet, hvis det kunne blive et problem. nogen der kan hjælpe eller har et godt råd.
The
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 21:03:20
Svar/Indlæg:
1406/100
Det ville sige du har fået penge retur for kortet med Proshop har stille dig krav om at tilbage betale dem ?


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 21:06:54
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Hvis du har en kvittering på kortet, hvor der stadig er garanti på og viser at kortet er købt hos Proshop så ville jeg gøre skriftlig indsigelse til Proshop og derefter tage sagen op med forbrugerklagenævnet.

Det er således at garantien vedrører en sag imellem forbruger (dig) og forhandler (Proshop). Hvis Proshop har et problem med at få deres penge hjem fra Asus så er det jo deres problem og ikke dit.

Du kunne evt. også tale med en chef hos Proshop i stedet for at acceptere en afgørelse fra en menig medarbejder. Jeg ville i hvertfald ikke acceptere at skulle betale for butikkens reklamation overfor deres leverandør.

---------CB


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 21:21:53
Svar/Indlæg:
1406/100
Nu er det jo sådan at dig reklamations sagen slutter jo i det de har valgt at krediterer dig penge for varen.

De fem sender dig en mail nogen dage efter sagen er afslutte om korte ikke er købt ved dem og det siger de kan se på serienr på korte.

Det jo sådan nå de har afslutte sagen så er den slut og lukket. Men i dette tilfælde hvor man finder ud af varen ikke stammer fra dem, og prøve at få penge tilbage fra en udvinden kunde

De står i et problem i det de skal kunne bevise at du har handlet i ondtron (At du var klar over det inde du sendte korte)

Det er ret ofte ret svært for virksomheder at bevise dette.

Nu handler jeg ikke med Proshop har haft for mange møg sager med dem. Men svar på mail at du ser sagen for være afslutte i det de har krediteret den. Og skrive hvad du har skrevet her at det er køb af en bruger på DBA og du i din gode tro troede på den kvittering du fik med var den rigtige og du hade ingen andre grunde til at tro andet.

Vis de ikke er til at tale med kontakt til forbrugerrådet de skal nok hjælpe dig, dan er af slutte i det Proshop har krediteret den.



obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 22:00:18
Svar/Indlæg:
486/13
#0 Står der et serienummer scannet på kvitteringen?


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2016 22:03:31
Svar/Indlæg:
486/13
Meh, havde skrevet et længere indlæg hvorefter Chrome fuckede op.. Så det bliver en kort version; Kontakt Forbrug.dk og evt. e-mærket og bed dem om en vurdering af hvordan du står, jeg er ikke andet end sikker på at de bakker dig op. Få det for guds skyld på skrift via deres chat eller mail så du har noget at sende videre til Proshop


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
27-07-2016 22:12:29
Svar/Indlæg:
200/44
Haha det Proshop i en nøde skal! Det selv samme problem jeg hade hos proshop for mange år siden, og nu har de lavet en inkasso sag på en blæser jeg sendte retur som er løbet op i 3000 kroner nu!

De kan virkelig ikke finde ud af deres lort, de giver retur men vil altid have det tilbage og deres rma er så lort at man lige så godt selv kunne fixe det :D

Har ikke købt noget hos proshop i mange år af den grund, nogen siger de er ihh så gode men så kan jeg se de aldrig har haft en rma sag eller retursag.

Skriv til forbrug.dk også få det kigget på.
Dog er proshop nogen store "idioter" når det kommer til og samarbejde så de smækker dig med garanti også videre til inkasso hvis du ikke punger op...

Jeg har selv betalt da Proshop nægtede og give mig et par dage til og kontakte div folk og nu arbejder et par om og få mine penge tilbage igen da proshop ikke har gjort det rigtige.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nicl d. 27-07-2016 22:13:20.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 00:14:10
Svar/Indlæg:
2131/173

Jeg er rimelig sikker på at de registrerer deres indkøb på serienumre, på den anden side; jeg har lige tjekket kvitteringer på to kort (GT730 og 270X) og på ingen af dem er serienumrene noteret.
Jeg har flere gode oplevelser med Proshops reklamationsafdeling - prøv at kontakte bossen derude.

Risikoen for at du er blevet bøffet af DBA-brugeren er også en mulighed, selvom det lyder som lidt af et long shot i dit tilfælde.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 04:45:57
Svar/Indlæg:
6181/270

Haha det Proshop i en nøde skal! Det selv samme problem jeg hade hos proshop for mange år siden, og nu har de lavet en inkasso sag på en blæser jeg sendte retur som er løbet op i 3000 kroner nu!

De kan virkelig ikke finde ud af deres lort, de giver retur men vil altid have det tilbage og deres rma er så lort at man lige så godt selv kunne fixe det :D

Har ikke købt noget hos proshop i mange år af den grund, nogen siger de er ihh så gode men så kan jeg se de aldrig har haft en rma sag eller retursag.

Skriv til forbrug.dk også få det kigget på.
Dog er proshop nogen store "idioter" når det kommer til og samarbejde så de smækker dig med garanti også videre til inkasso hvis du ikke punger op...

Jeg har selv betalt da Proshop nægtede og give mig et par dage til og kontakte div folk og nu arbejder et par om og få mine penge tilbage igen da proshop ikke har gjort det rigtige.

Nicl skrev d. 27-07-2016 22:12:29

Sludder og vrøvl.
Jeg har haft et par reklamationssager og retursager uden problemer hos Proshop.


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
28-07-2016 07:24:51
Svar/Indlæg:
200/44

Haha det Proshop i en nøde skal! Det selv samme problem jeg hade hos proshop for mange år siden, og nu har de lavet en inkasso sag på en blæser jeg sendte retur som er løbet op i 3000 kroner nu!

De kan virkelig ikke finde ud af deres lort, de giver retur men vil altid have det tilbage og deres rma er så lort at man lige så godt selv kunne fixe det :D

Har ikke købt noget hos proshop i mange år af den grund, nogen siger de er ihh så gode men så kan jeg se de aldrig har haft en rma sag eller retursag.

Skriv til forbrug.dk også få det kigget på.
Dog er proshop nogen store "idioter" når det kommer til og samarbejde så de smækker dig med garanti også videre til inkasso hvis du ikke punger op...

Jeg har selv betalt da Proshop nægtede og give mig et par dage til og kontakte div folk og nu arbejder et par om og få mine penge tilbage igen da proshop ikke har gjort det rigtige.

Nicl skrev d. 27-07-2016 22:12:29

Sludder og vrøvl.
Jeg har haft et par reklamationssager og retursager uden problemer hos Proshop.

Anonym20219355916 skrev d. 28-07-2016 04:45:57
Så har du været en af de heldige som kom igennem for når jeg høre ordet Proshop så høre jeg 9/10 gange at der har været problemer med retur eller RMA.

Deres svenske og danske sige har også kun klager om RMA og retur og at de ikke helt følger de rigtige love 🙂 Selv dettee opslag beskriver det meget godt.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 07:37:40
Svar/Indlæg:
461/31
#9
9/10 ligefrem? Jeg vil godt se noget solidt data på den påstand

Der er uværgerligt folk, der får dårlige oplevelser o.lign. i forbindelse med RMA. Men 90%? :no:

At du imod de råd du har fået her på siden alligevel har betalt dit inkassokrav forvandler ikke alle handler foretaget hos proshop til dårlige/RMA foretaget hos proshop


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 07:48:44
Svar/Indlæg:
765/28
#0 gutten som du har købt kortet af har måske haft to kort, hvoraf det ene er købt ved proshop og det andet af "butikken.dk". Du har fået den forkerte kvittering fra sælger. Prøv at høre sælger på DBA om han ikke skulle have et kort magen til, og om han ikke har en anden kvittering?

Vedr. Proshop, så har jeg også kun haft gode oplevelser med dem, også med RMA


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 09:10:14
Svar/Indlæg:
3385/80
#2 Nej. Problemet består jo i at Proshop er blevet "snydt" til at betale pengene retur for et kort de ikke har solgt. I det tilfælde er det kun rimeligt at de kræver at få deres penge retur.

Hvis vi forventer at webbutikkerne skal være rimelige overfor deres kunder, så skal vi vel også være det overfor dem?


#13
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
28-07-2016 09:21:45
Svar/Indlæg:
200/44
#10 Ja jeg betalte netop fordi at Proshop nægtede og samarbejde så min advokat sagde at jeg skulle betale og lade det gå videre så ville jeg få mine pengene tilbage engang.

Hellere betale og have en chance for og få pengene tilbage end og ryge i rki og have en fremtid der ikke ser lys ud ang lån hus med mere 😉 Og du laver bare stats, tjek deres trustpilot og reviews også se hvor mange af de dårlige ting der er har noget med rma og retur.

Den danske er det 10/10 den svenske er det 9/10 der lige en som fik en smadret pc som de ikke ville lave på deres regning.


#14
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 09:49:17
Svar/Indlæg:
557/100
ud fra mit synspunkt så er det proshop som har lavet fisk i den, de skulle have tjekket for serie nr. på kortet og kvittering inden de sendte den til leverandøren, også var det nok os in god ide at du selv havde tjekket på kvittering om serie nr. stemmer ens med det kort du har købt af personen,

jeg ville sende pengene retur også tage en snak med ham/hende du har købt kortet af om personen har en extra kvitt liggende som måske passer til den kort du har, også be proshop'en om at retur dit kort tilbage.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 10:42:46
Svar/Indlæg:
2131/173

14
Der er ingen serienumre på kvitteringerne, så det bliver lidt vanskeligt at tjekke selv.
Serienummeret står på emballagen og i Proshops interne system.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 10:55:59
Svar/Indlæg:
466/65
Klassisk Proshop 🙂

De burde have tjekket serie nummeret på kortet når de starter RMA sagen og udbetaler pengene.

Den ene gang jeg købte gfx ved Proshop stod der heller ikke serienummer på fakturaen.

Jeg handler der iøvrigt heller ikke længere. Deres RMA/ returservice er efter mine egne erfaringer elendig.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 11:05:01
Svar/Indlæg:
2131/173

#6/9/13 osv


Der mangler en form for rød tråd i dine kommentarer.
Ét sted skriver du at du ikke har handlet med Proshop i årevis, et andet sted skriver du at du har en RMA-sag kørende med dem, der begyndte i 2014, et tredje sted beskriver du et forløb hvor du uden varsel er røget til inkasso i forbindelse med en handel du intet kender til, et fjerde sted nævner du at du har returneret den konkrete vare inkasso-sagen omhandler.

Nu tolker du så Trustpilot-anmeldelserne af Proshop, hvor karakteren ligger milevidt fra de statistikker du nævner.
Alt i alt er det konsekvent uoverensstemmende udsagn du smider på bordet.
Det gør i sagens natur dine argumenter vanskelige at tage seriøst.
No pun intended, men du kan vel læne dig tilbage og se et usammenhængende mønster?







Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-07-2016 11:07:21.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 13:22:22
Svar/Indlæg:
2246/14
Gør indsigelse, specielt hvis de sender dig til inkasso.
https://taenk.dk/test-og-forbr...


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
28-07-2016 15:27:25
Svar/Indlæg:
3661/82
man maa sige at det er amatoer agtigt at proshop ikke har S/N? paa deres kvittering.

mit problem er her at det giver dem lidt et carte blanche til atlid at paastaa det ikke er deres senere hen.

i det at proshop har valgt at lukke sagen pga egne inkompetense til at haandter og verificre S/N i tide. sa tror jeg altsaa at OP staar med en god sag.


OP husk paa at du betaler "under protest" dvs du betaler men ikke vedkender at det er korrekt.


hele problematikken ligger jo i bund og grund i at proshop er nogle amatoere i dette tilfaelde, som har gjort det svart for original koeber at kunne identificer korrekt faktura. Alt fejl arrsag her ligger altsaa paa proshops skuldre.


Hvis de vil vedkendte/anegte reklematisonraet basreet paa S/N ( ders bagland er ligemet) saa maa de have S/N paa deres faktura.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2016 17:36:09
Svar/Indlæg:
2131/173

Det er groft sagt ligegyldigt med serienumrene på fakturaen.
Serienummeret er allerede registreret mellem Proshop og deres leverandør.
Jeg tænker at #11 muligvis har en pointe.
Hvorfor skulle Proshop erstatte en vare de kan bevise ikke er købt hos dem.
Det ville utvivlsomt gøre det mere overskueligt for kunden at serienummeret var printet på fakturaen, men hvor tit er det lige at det er et issue.
Jeg har haft mange RMA'er hos Proshop - både gode og mindre gode, men alt i alt ligger de i top, specielt hvis jeg er taget derud og har talt med dem fjæs til fjæs.
Der har ikke været de store problemer.

Jeg tro sgu #11 er det bedste bud på hvad der er sket.

Men lad os høre hvad der sker, OP.



Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2016 02:13:37
Svar/Indlæg:
1704/19
Er ganske dansk at brokke sig men det er til enhver tid købers ansvar at vide hvor man har købt en vare samt køber man brugt så er det helt normalt at der slet ingen garanti er på varen ved privat gensalg udover den som sælger hæfter for, det er sælgers ansvar at sørge for at varen er i orden og købers ansvar at tjekke det samme når man køber/sælger privat.

Proshop har sikkert haft en "kunde" i telefonen som har klaget sin nød og været lidt hurtige til at sende et nyt kort som god kundeservice, det straffes de så for selv om grafik kort slet ikke er handlet hos dem.

Det er da ikke Proshop der skal brokkes over men den som har solgt en brugt vare uden de rigtige oplysninger men sjovt nok er der ikke nogen klager over den person, er moral et fremmed ord i danmark nu om dage eller elsker folk bare at svine uberettiget til for at blive hørt.

Jeg har aldrig haft problemer med Proshop, har oplevet flere gange at jeg har fået byttet en vare selv om garanti var udløbet og har endda fået byttet varer uden at skulle sende dem retur.

Det er på ingen måde amatøragtigt ikke at have serienummer på faktura, det er køber (i denne situation sælger) som er tvivlsom når han/hun ikke engang ved hvor varen er købt.

Går jeg ind på min konto hos Proshop så kan jeg se serienummer på flere af de nyere ting jeg har handlet hos dem men igen så ved jeg hvor jeg handler mine varer, gælder bare om at have en smule styr på sine ting.


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2016 11:55:52
Svar/Indlæg:
184/5
#21
Er du sikker på du ikke forveksler S/N med vare nr.
For der er intet S/N / Imei nr på Proshop faktura.


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2016 12:01:07
Svar/Indlæg:
466/65
#21

Ja eller alternativt kunne Proshop bare tjekke serie nummeret når de får kortet ind INDEN de accepterer RMA'en og udbetaler penge til kunden 🙂
Jeg synes det er pinligt efterfølgende at sende faktura til kunden fordi man ikke har gjort lidt research