Inkasso, men aldrig 3 rykkere?

Diverse d.  25. juli. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 1591 gange.

Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 10:08:58
Svar/Indlæg:
200/44
Har fået et brev fra inkasso, men har hørt man først skulle få 3 rykkere?

Kender intet til det de snakker om jeg skylder penge for og heller ikke set 3 rykkere.

Det Proshop som siger jeg har købt noget hos dem i år for 3000.-

Men har ikke handlet hos dem siden 2014.

Er det bare lade være med og betale også få inkasso firma'et til og tjekke op på det hele?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Nicl d. 25-07-2016 10:09:14.
gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 10:18:06
Svar/Indlæg:
979/49
Proshop må have dokumentation på at du har handlet ved det. Spørg Proshop om de kan sende dig en kopi af det - måske er der en der handler på dine vegne 😎


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 10:18:40
Svar/Indlæg:
765/28
Snak da med Proshop først og få dem til at fremsende en kopi faktura af hvad de mener du skal have købt. De skal kunne bevise at du har købt en vare og have en kopi af dit ID hvis de mener at du skulle have købt noget på afbetaling/faktura.

Men vær åben og samarbejdsvillig når du ringer til dem, det kommer man længst med.

Vorst case er at dit ID er blevet hacket...


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 10:23:49
Svar/Indlæg:
200/44
Har haft sendt en mail afsted da jeg modtog brevet intet svar, deres telefon linje vil have jeg skulle ringe til deres bogholder som ikke lige var til stede da jeg ringede inden opslaget blev lavet.

Læste dog at man skal have 3 rykkere inden man kan komme i inkasso, hvis ikke de er kommet så kan man feks ringe til inkasso også vil de bare anullere det hvis man har beviserne på sin side.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
25-07-2016 10:25:35
Svar/Indlæg:
5039/109
Tjek dit spamfilter. Jeg fik tre rykkere og et inkassobrev. Rykkerne lå i spamfilteret. Havde skiftet dankort og glemt at ændre det hos fullrate. Sjovt nok kom deres normale mails fra samme email adresse og de gik ikke i spamfilteret.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 10:33:58
Svar/Indlæg:
869/100
Forvent ikke at deres inkasso firma "tjekker" op på noget som helst. Hvis de mener du skylder penge for en kunde er det hvad de retter sig efter.


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 10:42:17
Svar/Indlæg:
200/44
Intet i spam eller uønsket ikke noget på mine 3 mails samt intet i postkassen.

Afventer svar fra inkasso firmat'et så må vi se hvad der sker.

Værste der kan ske er vel at man må bide i det sure æble også betale og tage den der fra.

Lukker opslaget.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 11:01:34
Svar/Indlæg:
486/13
Du må for guds skyld ikke bare ignorere kravet, men det lader heller ikke til at du har gjort det.. Sørg for at få kvitteringer på modtagelse af evt. mails sendt til Inkassofirmaet og evt. også Proshop så du har dit på det rene ved en evt. videre sag i forløbet.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 11:20:40
Svar/Indlæg:
833/98
Har du handlet ved proshop i 2014 på regning ?? det er trods alt ikke noget de praktiserer for private ret tit.

Hvis du har det, er muligheden jo for du har glemt en regning, men hvis du aldrig før har handlet på kredit, så må det jo være dem der har lavet en fejl


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 11:25:10
Svar/Indlæg:
200/44
Har også altid betalt kontant da jeg altid mister mit kort.

Så kan næsten med garanti sige at jeg betalt kontant på en af deres to automater tilbage i 2014.

Men der blev godt nok kun købt for 1599. (R9 280X)

Så er næsten helt sikker på at det ikke kan have noget med det og gøre, hade dog en dårlig RMA sag i 2014 - 2015 men den blev ordnet så igen kan heller ikke være det.

Det meget underligt, der står heller intet inde under min Proshop konto.

Men igen, venter bare på svar fra begge parter så lader jeg den gå videre og eventuelt laver en afbetalings ordning også betaler og tager den videre der fra.

Enten kommer pengene tilbage ellers er de bare betalt.

Har godt nok ikke meget og gøre med men mon ikke om man ikke lige overlever et par tusinde til et godt formål.
Så kan de også få mad på bordet igen 🤡


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 11:37:35
Svar/Indlæg:
3011/103
#9
Ikke om jeg overhovedet forstår dig... hvorfor i alverden betale for noget for at håbe på at få pengene tilbage??
Hvis du først betaler er du vel skyldig? Hvis du har et par tusinde i overskud til et god formål, så send dem gerne vil mig, når du nu bare deler ud.


#11
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 11:40:52
Svar/Indlæg:
200/44
Hvis du læser så kan du vel sjovt nok se at jeg ikke har, men gider heller ikke tage chancen som folk skriver også ryge ind i det ene og andet og få en smadret fremtid 🙂

Og man behøver ikke være "skyldig" bare fordi man betaler noget som man har krav på og skulle betale ind til sagen tager en anden drejning.

Jeg har 4 dage fra dags dato til og betale hvis jeg ikke når det så sker der to ting.

Beløb bliver støre, samt der står at jeg kan ryge i arrest til beløbet er betalt og det føler jeg dsv ikke lige for inden man skal i skole igen så bliver det ikke sjov 🙂


#12
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
25-07-2016 11:43:21
Svar/Indlæg:
200/44
Men igen igen igen opslaget er lukket, afventer svar fra begge parter.

Så hvis folk er flinke så må i meget gerne lade være med og skrive, har det alt for dårligt med ikke og svare folk så kan ikke bare ignorere til jer der har de tanker :DD


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 11:46:35
Svar/Indlæg:
3011/103
#11
Så længe du har gjort indsigelse tager du ingen chancer og får sgu da ikke smadret din fremtid.
Det virker til at du har brug for at ringe til retshjælpen eller lignende - der er jo bare sket en fejl som let kan reddes ud.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
25-07-2016 11:47:52
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg havde også en 3 måneders lang sag med Telenor. De sendte mig inkasse på et abonnement jeg havde opsagt og betalt for længst.

Jeg holdte bare på at jeg havde opsagt, og sendte opkaldslog til inkasso firma samt emails jeg havde sendt til dem og kravet blev taget tilbage.

Virksomheder høre altså ikke bare kunden først men man bliver bare smidt til inkasso hvilket ikke altid er retfærdigt.

Jeg ville aldrig betale en inkasso som jeg ved ikke er berettiget, hellere skrive til dem og fortælle dem hvordan landet ligger.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 13:15:12
Svar/Indlæg:
833/98
Du vil aldrig blive tvunget til noget som helst før du har været i foged retten, hvis du vel og mærke gør indsigelse.

De kan ikke ligge flere gebyrer osv på, hvis du gør indsigelse.

Bare at betale er jo lidt at erkende sin skyld


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 13:25:49
Svar/Indlæg:
1440/318
Har du tængt på det kan være et "skam"...
Kan jo være inkaso firmaet aldrig har sendt dig noget og konto nr på den inkasso sender pengene til uganda eller...
Tænk på det 🙂


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2016 15:18:26
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg havde en lang sag med tiscali

De sendet mig dobbelt rykkere for et maanedne og naegte er fikse det.

saa lukekde de for mit internet i 4 maaneder indtil jeg saa ringede og afbestilte mit sercice hos dem.

tiscali mente saa at jeg skulle betale for de 4 maaneder de havde lukket for internettet... men aabenbart ikke det dobbelt maanende som var grundet til hele sagen.

jeg fortalte dem paent at jeg ikke vedkedne mig at beatle for at produke elelr service der ikke blev leveret.

det gik til inkasso.
Skrev det samme til dem og at jeg saa frem til til san afgoerrelse i retten.

efter nogel af gae de mig et tilbud paa halvt pris.
jeg ringede til dem og spurgte om hvis jeg betalt alt ville are ude af verdenen.
de sagde ja

jeg smed deres tilbud ud og har ikke hort for dem siden.

en regning paa omkring 5000kr


inkassoe osv er en meget stor trusel forretning. hvis du har dit i orden fortaeller du bare at du ikke vedkender dig sagen. og de vil ikke gaa laengere med det.

lad vaere at lade dig skraemme af dem.




Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2016 17:00:01
Svar/Indlæg:
772/65
#0 Har det relation til din RMA?
http://hwt.dk/Forum/340835/RMA...

EDIT: Sorry - Kan se i #9 at du skriver at det ikke er fra din RMA.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kadett87 d. 25-07-2016 17:01:56.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 20:50:06
Svar/Indlæg:
1406/100
Tag den en tur i fogedretten med dem der skal de jo dokumenter det over for en dommer.

Pisse tals og det kan godt være det er dig der skal indbringe det til fogedretten vis beløbet er for lille for dem.
Vis du har ret sender fogeden en regning til dem vis du ikke har ret så skal du betale alle omkostninger.

Jeg har tidligere haft problemer med Proshop derfor handler jeg aldrig der mere.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2016 21:01:04
Svar/Indlæg:
1571/39

Tag den en tur i fogedretten med dem der skal de jo dokumenter det over for en dommer.

Pisse tals og det kan godt være det er dig der skal indbringe det til fogedretten vis beløbet er for lille for dem.
Vis du har ret sender fogeden en regning til dem vis du ikke har ret så skal du betale alle omkostninger.

Jeg har tidligere haft problemer med Proshop derfor handler jeg aldrig der mere.

The Heatkiller skrev d. 25-07-2016 20:50:06


me2 handler der heller ikke mere 😕