Ældre Verbatim NAS - kan ikke logge på

HDD/SSD/RAM d.  29. maj. 2016, skrevet af Thomas74
Vist: 1262 gange.

Thomas74
 
Bruger
Tilføjet:
29-05-2016 10:51:24
Svar/Indlæg:
5/2
Hej

Jeg har en ældre Verbatim netværksharddisk, som jeg ikke kan logge mig på. Produktet er efterhånden udgået, så jeg har ikke fundet nogen løsning, ved at søge generelt eller hos producenten.

På et tidspunkt kunne jeg se den på mit netværk, men ikke logge mig ind,formentlig pga forkert password.

Så fik jeg lavet 'et eller andet', som gjorde at den blev nulstillet (ikke formatteret). Og det er så her jeg er nu, hvor jeg ikke kan få den oprettet til mit netværk, eller ihvertfald ikke kan se den på min maskine .

Er der noget jeg kan gøre, for komme i kontakt med den?

Jeg er ikke superteknisk, men har dog grundlæggende forståelse, i tilfælde at at skulle afprøve eventuelle gode ideer fra jer 🙂

På forhånd tak.
Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2016 11:07:11
Svar/Indlæg:
480/8
Prøv at sætte den direkte til computeren via netværksstikket (RJ45)

åben din browser og prøv med følgende adresser

192.168.1.1
192.168.1.0

Virker intet, prøv da kommandopromt = ipconfig, hvilken gateway er tildelt? Det afsløre netværkshaddiskens ip til konfigurering.

Alternativt, kan du sætte den til din router, og kigge på din routers opsætning, deri kan du se hvilke computer og tilbehør der er tilsluttet og tildelt en ip-adresse, det er nemlig ip-adressen som du skal i kontakt med.

Går udfra at den har en web-gui interface indbygget, håber ikke det er som de gamle cisco router :P


Thomas74
 
Bruger
Tilføjet:
29-05-2016 12:33:06
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for dit svar.

Nu kom jeg lidt længere - men tror egentlig, jeg har været der før 🙂

Jeg kan få lov til at tilknytte et netværksdrev (Mediashare hedder det), men jeg skal samtidig 'Angive legitimationsoplysninger'. Det er dem jeg ikke kan huske.

Er der nogle alternativer her?


Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2016 12:45:38
Svar/Indlæg:
463/25
Det kan godt være lidt tricky, men på den mappe som du har lavet på NAS, skal der tildeles rettigheder, skrive/læse evt bruger.
Jeg vil anbefale til at starte med du bare åbner totalt op, så du kan erfare lidt med systemet.

Går ud fra du har adgang via Webui eller NAS program?

Kan du se den delte mappe i netværk?
Du skal måske her ind og slå adgangs kode beskyttelse fra.

Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger.

Var bare lige basic info.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bossmann_dk d. 29-05-2016 12:46:51.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2016 12:54:21
Svar/Indlæg:
5600/32
#2, Har du prøvet med admin, både som bruger og pass?


Thomas74
 
Bruger
Tilføjet:
29-05-2016 13:48:40
Svar/Indlæg:
5/2
Jeg kan ikke se mappen på drevet - der kommer den frem og beder om legitimationsoplysningerne.

Og ja, admin er prøvet.

Har fundet vejledningen på nettet og der står fint hvad man skal gøre, nemlig bruge sin cd (som jeg selvfølgelig ikke har mere) for at få password nulstillet.

Og en søgen på deres side giver mig ikke den mediasharesetup.exe-fil, som jeg har brug for. Der får jeg fat i et andet program, som ikke hjælper mig videre.


Prinsen_71
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2016 21:07:51
Svar/Indlæg:
30/0
http://support.mediashare.myve... prøv dette link 🙂 vis det ikke er samme prog som du skrev


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Prinsen_71 d. 29-05-2016 21:09:38.


Thomas74
 
Bruger
Tilføjet:
29-05-2016 22:32:19
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for linket - det var desværre det, jeg allerede selv havde hentet.

Nu har jeg skrevet til supporten og håber så, at de kan give mig det jeg skal bruge.

Tak for indsatsen til alle 🙂