W10 installeret med tvang, og pasword nu ubrugeligt

Software d.  22. maj. 2016, skrevet af HM
Vist: 1440 gange.

HM
#0
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 09:27:20
Svar/Indlæg:
213/53
Troede det var løgn, var igang med at redigere nogle fotos, gik en tur i skoven, og da jeg kom tilbage var
der en windows 10 installation igang, som jeg ikke havde bedt om, og den var næsten færdig, med ingen muligheder for at afbryde.

Kort efter kom den nye W10 startskærm op, men jeg måtte konstatere at mit password åbenbart var blevet resat, så jeg sidder nu I Sverige og kan ikke engang komme videre med mit arbejde.

Der henvises til at resette password på adressen:

"account.live.com/password/reset"

Men det duer dog ikke, efter timevis af bøvlen blev jeg klar over at jeg KUN resetter password til kontoen SELV, og IKKE det lokale password til den nævnte PC

Min arbejds PC som nu er utilgængelig, og min ekstra PC, samt kontoen selv har ellers altid brugt det same password. På min ekstra PC er det gamle password stadig intakt, uanset de nye password jeg har tastet ind på kontoen, og derfor kan jeg stadig bruge ekstra-pc'en som jeg skriver fra nu. Heller ikke på denne har password-ændringen altså virket lokalt

Jeg kan INGEN steder på min konto hos MS se muligheder for at ændre locale password på mine enkelte enheder, kan faktisk ikke engang se mine to computer som separate maskiner eller licenser, de er købt med preinstalleret windows og aktiveret normalt

Hvordan kommer jeg videre ?

Jeg er ikke så teknisk minded med OS, og at min arbejds-computer nu er besudlet med W10 er en skandale jeg slet ikke kan overskue

Jeg har meget vigtige hardware hvis drivere kun er stabilt til og med W8.1 samt også ældre software der helst skulee holdes på W8.1 (E-mu emulator X3 m.m. midi-interfaces fra ESI m.m.)

Først of fremmest må jeg have computeren op og køre, selv om der nu er w10, så jeg kan få lavet det mest vigtige arbejde, og så må der lægges en plan fremadrettet

Tak for enhver hjælp !!!!

😩 😩 😩
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
22-05-2016 11:00:51
Svar/Indlæg:
5039/109
Dine data er der jo stadig. Du kan tilgå dem ved at flytte disken over i en anden maskine.


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 12:10:19
Svar/Indlæg:
718/15
Altså sådan umiddelbart ændrer win10 ikke noget som helst.
Det med at "ændre password" er en "sikkerheds feature" de har lagt ind, "fordi det nok er en god idé".
Så dit originale password skulle altså stadigvæk du.
Du skal blot logge ind som "lokal" bruger og ikke via deres msn shit.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 12:19:16
Svar/Indlæg:
2246/14
Kontakt evt MS support, eller support hvor du har købt computeren. De har pligt til at hjælpe dig.
Jeg ville ikke gøre det selv, men når det er vigtige data og der ikke er en backup...


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 12:30:53
Svar/Indlæg:
3799/43
Tag og reset dit password.
Prøv at se.
http://www.howtogeek.com/22226...


Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 12:41:35
Svar/Indlæg:
157/0
Er den helt åbenlyse ikke næsten blot at gå tilbage til forrige system (om det så var W7 eller W8) ..

Shift mens du trykker genstart - det kræver ingen kode .. Så vælger du fejlfinding derefter og gå efter en knap der hedder noget ala 'returner til gammelt OS' ikke kikket efter den et stykke tid - men hedder noget i den stil og er der 30 dage efter upgrade eller indtil du kører diskoprydning (whichever comes first) ... :D


#6
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2016 02:01:37
Svar/Indlæg:
213/53
Tak, især til dig Phz, #4,.. 🙂

Dit råd blev min redningsplanke ! du skrive "åbenlyse" men jeg ved nu ikke hvor du får den slags information
fra ? det var ikke noget der stod på skærmen, ej heller
noget jeg selv kunne finde i de par timer jeg ledte efter
en løsning.

Er stadig rystet,. hvordan undgås at dette sker igen ????

Jeg er blevet klar over at det nok er blevet listet ind via "automatisk update" derfor har jeg nu slået dette fra, men det er vel heller ikke en løsning på sigt ????

Jeg vil bare være i fred med mit W8.1 således at alle mine programmer, og alle mine hardware-driver fungerer perfekt, modsat W10, og uden gentagende gange at skulle forholde mig til diverse bøvl


Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
23-05-2016 07:30:55
Svar/Indlæg:
464/7
#6 Vil lige give Sven Bent æren for dette. da jeg har en gamer pc med intel hd 4000 + amd fury, og pga win10 opdate ikke kan slåes fra så bliver den på win 8.1.
Jeg har lavet en .bat fil og smidt dette ind i, det fjerner alt med win10 update, og diverse windos spyware:


@echo off

REM Spyware updates
wusa /uninstall /kb:2952664
wusa /uninstall /kb:3021917
wusa /uninstall /kb:3022345
wusa /uninstall /kb:3068708
wusa /uninstall /kb:3075249
wusa /uninstall /kb:3080149

REM Windows 10 upgrade updates
wusa /uninstall /kb:3035583
wusa /uninstall /kb:2990214

REM Windows Activation upgrade (Spyware)
wusa /uninstall /kb:971033


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2016 08:41:34
Svar/Indlæg:
1300/30
#0 Når/hvis du engang kommer ind på din pc med det nu installerede windows 10, har dumuligheden for at lave en rollback til dit gamle windows, hvor den er nøjagtig som før den opdaterede til windows 10. Så alt håb er slet ikke ude.

Koderne skulle meget gerne være nøjagtig de samme som før. Vær dog opmærksom på om det er din microsoft konto eller lokal konto du logger ind på. Reset af password af ens microsoft konto har for mig, flere gange, været en umulig opgave ☹

Håber du finder ud af det!


Jofraj
 
Ny Bruger
Tilføjet:
23-05-2016 08:56:04
Svar/Indlæg:
3/0
Jeg foreslår Linux 😎 😎


#10
Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
23-05-2016 12:01:07
Svar/Indlæg:
157/0
No problem, #0 ... :D .. Jeg har arbejdet med it og slutkunder i 18 år .. Ser lidt af det hele .. :D ..

http://www.howtogeek.com/22855...

Den her fandt jeg på en hurtig googling. Hører mange snakke godt om programmer Never10 de foreslår deri. Dog er jeg ikke den rette at spørge da jeg normalt anbefaler at opgradere. :D :D :D

Nyeste problem med updates der læser windows10 ind for dig er at microsoft for nyligt ændrede teksten til at du nu også GODKENDER opdateringen ved at trykke det røde kryds øverst til højre .. De fleste ville kalde dem nogle grisebasser for at gøre det ... :D


#11
HM
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2016 02:18:47
Svar/Indlæg:
213/53
#10 Tak igen, Noget ubeskriveligt svineri at linke det røde kryds til et "ja" ,... det er sikkert hvad der er sket her ,...

De sidste dage før hændelsen poppede den store W10 dialog-boks op sådan "random", og meget aggressivt, i et par tilfælde nok to gange på et enkelt minut, jeg trykkede selvfølgelig på den røde firkant i rent "tidsmæssigt selvforsvar" for at komme videre,..

Indil videre har jeg haft held med at få Xoferif's bat fil op og køre, #7 ,.. da jeg afviklede den første gang blev disse 3 slettet:

wusa /uninstall /kb:3068708
wusa /uninstall /kb:3075249
wusa /uninstall /kb:3080149

Jeg kørte den så en gang til og så blev denne slettet:

wusa /uninstall /kb:3035583

Herefter kørte jeg den en tredie gang uden noget,..

Ved ikke dog ikke rigtigt om jeg tør sætte automatisk update "on" igen,... et eller andet sted er jeg bange for den importerer sygdommen igen ???

(hvis det er meningen at batfilen skal ligge et bestemt sted og dræbe de nævnte filer automatisk ved evt. "ankomst" til maskinen så må jeg lige have en forklaring om hvordan)

Ellers tror jeg bare jeg for en sikkerheds skyld vil installere "Never10" programmet også før jeg slår automatiske updates til igen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HM d. 24-05-2016 02:20:40.


Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2016 09:14:07
Svar/Indlæg:
464/7
#11 Batfilen er bare til at køre de gange der lige skal til indtil updates er afinstalleret, og burde kunne blive slettet igen uden problemer.

Angående win update, lige en lille instruktion. (:

Hvis du går ind i windows update, og får windows til at finde dem,men ikke installere dem.

når den så har søgt på alle de mulige updates, som ligger klar. går du ind og søger efter de specifikke opdates fra batfilen.

markere dem der ikke skal installeres, højreklikker og vælger "skjul"/"hide" (kommer an på windåse sproget)

derefter kan du sætte den på automatisk opdate igen, da de trælse opdates ikke vil blive installeret. (:


Håber det hjælper..