Små uartige mus :)

Hyggehjørnet d.  30. april. 2016, skrevet af korsk
Vist: 1739 gange.

korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 14:46:01
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej:)

Nu er min seneste mus også begyndt at dubble/trible skyde hver anden gang den skal "fyres" af (musen) 😩

Efterhånden har min søn og jeg vel smidt omkring 8-10 stk. mus med samme uartigheder gemt væk i en plastpose bagest i et skab (så ka` de lære det)..

Spørgsmål:

Gør i bare det samme?

Er i uartige, og prøver at sælge musen(e)? Får sikker ingen ærlige svar på dette?.

Og vigtigste spørgsmål (ikke miljømæssigt selvf.):

Prøver/kender i til en metode, hvormed man kan udbedre problemet?

Hvis intet? - smider i så evt. bare "dyrene" ud?

Jeg er jo gammel "gør det selv mand" af rang, men inden jeg begynder at dissekrere de bett` irritationsmomenter grundigt
for mere dyberegående undersøgleser, ville jeg lige høre Hwt drengene om, hvorvidt i kender til en løsning på skadedyrsproblemerne 🤣

Fortsat god dag.....
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 15:42:36
Svar/Indlæg:
3100/53
Få dem byttet. Og så køb noget ordentligt næste gang.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 15:47:44
Svar/Indlæg:
7765/230
Gammel MX518 mus virker stadig perfekt, så kender ikke problemet. 😛
Men skulle jeg få det, bliver den bare smidt ud og en ny mus købes. :yes: 😎
Har også en Deathadder = problemfri... 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 30-04-2016 15:49:46.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 15:51:09
Svar/Indlæg:
2011/185
Hvilket/hvilke mærker er de mus?

Har kun haft Logitech mus gennem tiden og har været ganske godt tilfres. de sidste 2 mus var en G7 som blev skiftet ud da batterierne til sidst var blevet alt for trætte mens selve musen ikke fejlede noget. Den mus jeg har nu er en G700 og den er da begyndt at skabe sig lidt nu, men den er altså også ca. 5 år gammel nu og det er en høj alder for en mus lader det til.

Næste mus hvis jeg kan finde pengene til snart, bliver det en Logitech G700s mus. Min søster har en nu og den ca. 1 år nu og har intet været med den.

Jeg har ikke haft andre mærker så kan intet sige om f.eks. razer eller Microsoft mus.

Logitech har ikke svigtet mig i vært fald og når de har er det på grund af slid eller en tur på gulvet (en mus døde for mig på den måde, den røg så også fra 5 meters højde ned fra en trappe jeg var på vej ned fra).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 30-04-2016 15:52:04.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 16:03:17
Svar/Indlæg:
1334/15
#1 - nææh nej min ven - det råd dur så ikke i denne sammenhæng, da div. mus først har lavet unoder efter garantifristen. Ellers ville det selvf. være en selfølgelighed, at man bare sender dyrene retur til zoologisk have/øh reklamation 😀

Ordentligt? - well - det er mus fra 500.- 800.- kr. i div. anerkendte mærker - så problemet indeholder vel også hvad en "ordentlig" mus har af gangbare (antal tryk før den mister orienteringen og bliver til maskinpistolmus) hehe)

Nå men første mus kommer snart på bordet med ryggen nedad og de ubehagelige disektortingester (hovedsageligt skruetrækkere) nærmer sig med deres ubehagelige forskellige hoveder (nogen der tænker ufo undersøgelser hehe) deres lettest tilgængelige åbninger 😢 😲 🤣

Anyway - så ligger der millioner af "tilbagetrukne/lettere defekte" MUS i de danske hjem - og hvad gør vi så lige ved dem?..

Bare èt af de første spørgsmål 😀
Mvh. - Kim


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 16:12:56
Svar/Indlæg:
1334/15
Hov jeg var lidt langsom med sidste indlæg - men #3 èn af musene er en G700 der kortsluttede, og satte ild til tapetet bagved pcèn. Faktisk skete det midt om natten, og den øv bøv lugt der fulgte fik mig til at stå op (igen) - da jeg allerede tidligere havde "lugtet", at der var noget galt :)

Hov - og så lige "bøllekaninen" hehe - faktisk er din nævnte MX518 også i posen - dog uden at ha`lavet yderligere unoder som f.eks. førnævnte G700 - kun maskingeværskydning :)

Min nuværende banditmus er så en Roccat Kobe/pure - jeg ellers har været glad for, da den ligger godt til min håndstørrelse.

Jeg spiller ikke meget, da øjnene desværre ikke har det så godt, så når jeg endelig giver den lidt gas på skydespil, er det jo lidt surt, når musen overtager "commanderens" rolle 🤣
P/S - hovedspørgsmålet var så også om, hvorvidt noget havde en fysisk/praktisk løsning på de multible affyringer ved et enkelt tast 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 30-04-2016 16:16:12.


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2016 16:46:14
Svar/Indlæg:
387/40
#5 du kan prøve at lodde en ny knap på, men ikke sikkert det vil virke. Det kan også være den bare skal renses for hvad der nu måtte være af snavs (cola, kaffe, chips)


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 16:59:01
Svar/Indlæg:
1334/15
#6 -Hej Momberg og mange tak for pæn respons 🙂

Mine aflagte mus er dog altid pinligt rene, men min søns do.- skal jeg ikke kunne udtale mig om hehe. dog ligger han ikke i øverste skala for forældres efterslæb af overdrevne grissebasser hehe..

Indtil videre tror jeg nu, at føromtalte operantmus får den helt store behandling - således evt. dårligdomme forhåbentligt kommer frem i lyset for efterfølgende rep./helbredelse 😀 - Og hvem ved?

Måske operationen efterfølgende vil føre frem til en verdensomspændende "gør det selv" operation af div. uartige mus således miljøet alligevel får et skud i den rigtige retning - via genbrug etc. 😀

Mvh. - Kim


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 18:23:14
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har flere gange skiftet knapperne i min gamle Microsoft IE 3.0 - den lever i bedste velgående :)

Det tager under 10 minutter at skifte et par knapper.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 19:07:39
Svar/Indlæg:
1334/15
#8 - jeg må vist ind og se på hvad, der kan repareres, og hvad, der efterfølgende skal i øvkassen :)

Fortsat god dag
/Kim


Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
30-04-2016 21:14:42
Svar/Indlæg:
464/7
Har min gamle g300, som har fået skiftet ledning, da der kom en løs forbindelse i den.
Men så ellers, er det bare en ny 'kontakt' ikke så bøvlet igen at skifte, hvis bare man har en rolig hånd


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 22:10:34
Svar/Indlæg:
3799/43
Prøv at se denne video, måske kan du bruge den til at reparere nogle af dine muse.
https://youtu.be/eDoXMJyimDU


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2016 22:43:52
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej venner - mange tak for jeres råd til hvordan musene kan komme op at løbe på bordet igen 😀

Jeg vil arrangere en dag, hvor de bliver lagt på samlebånd og kigget grundigt efter i sømmene. Der er jo lagt en del kroner i dem efterhånden, så nysgerrigheden efter mere viden vil måske kunne betale sig fremfor konstant at købe nyt :yes:

Desuden er det jo altid tilfredsstillende selv at reparere ting 🙂

Og så er det vist godnat folkens 😴


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 04:01:00
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg har tidliger uploaed it fix her paa HWT der fixer double fire issues
Det kan vare du skulle proeve med dette.

der er ingeng grund til at abne din mus hvis det kan fixes med software


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 04:05:07
Svar/Indlæg:
3661/82
Her det hjaelper atlsaa at bruge soege funktioen paa et forum istede for at poste det samme igen igen igen

http://hwt.dk/Forum/341521/Win...

Det er lidt irritender at hjaelpe en person for saa en ny hjaelpeloes person er for doven til lige at soege skal have hjaelpe til det samme


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 06:34:45
Svar/Indlæg:
387/40
#14 er det ikke bedre med årsags behandling end symptom behandling?
Et lille program er vel fint, men jeg ville personligt altid udbedre årsagen end at lave et workaround, hvis jeg kan. (ikke kritik, bare personlig holdning?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 09:29:00
Svar/Indlæg:
3661/82
#15
jeg vil i mange tilfaelde vare helt enig med dig.

Men hvis resultate er det samme or aarsagne ikke er smitsom saa ser jeg ingen fordel i en langsom fix frem for at hurtigt fix.


Derudover hvis du tror der ikke allerede er software der goer dette saa tillad mig at rette den opfattelse lidt

Der er rigtig mange falske positive impulser i din muse knap (ogsaa keyboard knap) selv helt som ny. Firmwaren i din mus filtret dette.
jeg ser ikke problemet i at erstatte firmware'ens filrering med en anden filter for at imoede gaa slid paa knappen

Du kan laese lidt om contact bounce here
https://en.wikipedia.org/wiki/... _bounce


So reelt set erstatter jeg blot den filtrering der foregaar i din mus allerede med en version der tager lidt grover fat.


Polywog
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 10:03:18
Svar/Indlæg:
197/24
Jeg skriver for det meste en lang mail til producenten, og oftest hvor jeg roser deres produkt til skyerne. Og vupti, så lander der en rabatkode til en ny mus.

Sidst gik jeg fra en Logitech MX1000 til MX Performance, og den fik jeg udsævanligt billigt. 🙂


Wildthing
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2016 10:10:58
Svar/Indlæg:
11/3
#16 dit link i din tidligere tråd virker ikke så kan download software 😕


Axaion
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 17:14:27
Svar/Indlæg:
219/2
bare køb nye switche og skift dem ud

P.S - Et loddejern er varmt og det gør ondt at brænde sig.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 22:35:51
Svar/Indlæg:
3661/82
#18
GDI jeg leder lige min smaa projektor igennem


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2016 22:49:59
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg kunne ikke finde det saa lavede et det lige hurtigt igen

http://speedy.sh/wkjR6/NoDblCl...

det kan vare det skal tweakes til men det virkede her ved lidt hurtig test pt er der 50ms debounche paa med denne her det kan vaere det skal justeres op

men giv feedback saa retter jeg det gerne

jeg tror jeg implementere denne funktionen i mit project Nazumi som er et muse utility ( triple fire og sensitive adjustments)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 01-05-2016 22:59:11.


Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2016 07:57:17
Svar/Indlæg:
1268/80
Har brugt denne trackman marble i 8-10 år. Jeg fik ondt i håndleddet og op i armen af alm mus. Siden har jeg ikke haft ondt. Den virker stadig super:
http://www.logitech.com/da-dk/...

PS: købte en ekstra efter 2-3 år. Som stadig ligger på "lager" herhjemme.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Petter1979 d. 02-05-2016 07:59:26.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
02-05-2016 09:34:09
Svar/Indlæg:
1893/88
#0 Hvor længe holder dine mus?

Mine holder ca 3-4 år eller mere.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2016 16:20:54
Svar/Indlæg:
1334/15
#23 + andre beklager ventetiden, men jeg har været tidsmæssigt spændt hårdt op :)

Det er ret forskelligt hvor lang tid mine mus holder. Jeg har flere pcère kørende, og nogle mus starten repeterskydningen allerede efter 1,5 år, og andre holder ud til omkring 3 år..

Sven Bent :)

Synes nu ikke ligefrem, at jeg lider af dovenskab. Så ville de fleste herinde jo være luddovne hver gang de "bare" kunne søge/google noget - og hvor ville alle indlæggene eller det generelle behov for sitet så være henne? Jeg var selvf. ikke vidende om, at der var et program, der evt. kunne hjælpe, så hvorfor skulle jeg så bruge et en masse tid på, at søge efter noget, jeg ikke troede fandtes!. Der er helt sikkert mange herinde, der heller ikke vidste det. Jeg læser da også en hel del af trådene herinde, men har ikke tidligere set nogle med "klikproblemer". Nogle af os har jo også et liv ved siden af :yes:

Fint nok at du har et softwareprogram der evt. kan afhjælpe problemer med nogle mus, og jeg vil da også prøve det, da det er bedre med "museterapi" frem for operation. I hvert fald i første omgang..

Apropòs dovenskab - hvornår køber du et keyboard med æ, ø, og å, så du undgår de fleste af folks negative indlæg over forståeligheden? Personligt gør det mig ikke noget særligt, men jeg ved jo, at andre er ret irriterede over "krypteringen" 🙂

Fortsat god dag/Kim


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2016 16:46:39
Svar/Indlæg:
1334/15
Hov - fandt sørme lige en mus der havde gemt sig. Den er da vist nogle år gammel, men skal da lige testes.

Det er en ubrugt Ozone SMOG lasermus med ledning.

Gad vide hvornår jeg har anskaffet den 😕


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2016 16:53:24
Svar/Indlæg:
3661/82
#24

ok enig jeg skal ikke kunne sige om du er doven jeg har slet ikke nok indsigt i din hverdag til dette...endnu.. jeg arbejde stadigvaek paa remote control af dit webcam. :D

men den pointe jeg gerne vil frembringe er at du goer dig selv en stor tjeneste ved lige at kigge i det forrum du poster i.
Jeg siger ikke du skal paa en stoerre google jagt. men naar en muligloesning allerede er praesenteret i samme forum som du poster i kunne du have fundet loesning langt hurtigere ved lige at have set oversigten igennem.

Og ikke mindst dette:
Naar nu der er folk der giver en forholdsvis stor indsats i form af at special bygget software til dit problem. saa virker det lidt som spildt tid, naar naeste person totalt ligegyldigt med tidlige indsats spoerger ind til netop det problem som man allerede loeste en gang.

Det har altid vare god forum etikette at man soeger om sit problem foer man poster om det.
Desvaere er god forum etikette gaaet at floejte som flere og flere mennesker benytter sig af fora uden at saette sig ind i den gode etikette.


og der gaa nok lang tid til jeg koeber et keyboard med AE OE og AA.

1: Det er ikke lige sadaan en lagervare.
2: Det er lidt tosset er skrive med to forskellige tastature
3: Jeg er ikke sikker paa mit arbejde oensker jeg skifter mit arbejdestastatur ud.


Derudovere negativitet over manglende AE OE AA rager mig en hoestblomst. Popularites raset i gymansiet af for laengst passe for mig. Korrekthed og viden er langt vigtigere for mig.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2016 17:20:01
Svar/Indlæg:
1334/15
#26 - Godt at se, at at du har humor, men du glemmer vist helt hvad den vigtigste pointe er ved oprettelse af tråde i et debatforum er!.

Det er netop debatten. At alle - også de der ikke er så vidende på enkelte områder, kan deltage med deres tanker og forslag således der kan komme bedre ting frem via evt. tværgående idèer.

Så er det ret uheldigt, når du rent faktisk skriver, at man selv skal finde ud af alle sine problemer - FØR - man skriver om dem 🤣

I denne tråd er der derfor ingen etikette der er gået fløjten ud over, at du kalder folk (mig) for doven 😀

Og jeg ved så ikke hvad i laver derovre i Texas - men med tanke på hvor meget du skriver herinde, og sikkert også andre steder i arbejdstiden - må du godt nok ha` lige en chef vi allesammen ønsker os hehehehehe..

Men mon ikke du rent faktisk er (næsten) selvstændig når det kommer til stykket?

Hvis du skifter dit tastatur ud, bliver du da bare kendt som en rigtig cosmopolit (verdensmand) i firmaet, og dèt er et godt skridt til næste lønforhandlinger 😲

Korrekthed og viden er de grundliggende ingredienser for verdens fremskridt, men desværre er utroligt megen viden gået tabt pga. folk, der ikke forstår at bruge denne på den rigtige måde. Noget af deres viden lever videre, men det meste går i glemmebogen uden at ophavsmanden bliver husket 😢

Men uanset evt. problemstillinger udenfor din aktuelle viden om HW/SW - suger jeg og sikkert mange andre, da gerne det brugbare fra dine indlæg - hehe..