Ingen lyd på Windows 10 lige meget hvilket lydkort.

Software d.  16. april. 2016, skrevet af Heylel
Vist: 2520 gange.

Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 00:30:33
Svar/Indlæg:
257/24
Jeg har et sært problem med en pc i familien.

Det er en Fujitsu Esprimo med onboard Conexant lydkort.

Efter opgradering fra Windows 7 til Windows 10 er der ingen lyd. Dvs. der var lyd i et par uger, så forsvandt den. Media player kan ikke afspille, test lyd kan ikke afspilles, ingen lyd ved afspilning af video via browser.

Der er ingen hardware fejl. Højttalere virker fint med andet udstyr. Hvis man booter fra en Linux Live distro virker lyden fint, så det er ikke hardware.

Har forsøgt af- og geninstallation af lydenheder, diverse drivere, sikre at services kører mv.

Endelig opgav jeg og anskaffede et USB-baseret lydkort. Sådan en "driver-løs" fætter (som jo så bare bruger et eller andet generisk som W10 er født med). Det er testet i en anden PC først.

Men det virker satem.. heller ikke!! Fuldstændig samme opførsel.

Udover at gå tilbage til Windows 7 er jeg sgu løbet tør for ideer.

Er der nogen der har et bud på noget der kan afprøves?

På forhånd tak!


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Heylel d. 16-04-2016 00:35:09.
Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2016 00:59:48
Svar/Indlæg:
718/15
Det lyder sgu godt nok mystisk. Så kompliceret er lydindstillingerne jo heller ikke.
Men man fristes jo til at spørge "har du tændt for lyden?" :D Altså den ikke er muted? Altså ved en genvejstast på tastaturet som har sat sig?


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2016 01:29:55
Svar/Indlæg:
3661/82
proever at skifte frekvens og bitrate paa dit lydkort inde i windows sound haandtering under advanced egeenskaber paa output enheden


Ledet90
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 01:37:54
Svar/Indlæg:
600/33
Har haft helt det samme problem som du snakker om, og mener jeg fandt en løsning på det.

Problemet er bare jeg har glemt hvad jeg gjorde, men opdaterer dig kommer jeg på det.


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 02:12:40
Svar/Indlæg:
257/24
#1: Det er dobbelt, trippelt og kvadrupelchecket at lyden ikke er muted på nogen måde - i hvert fald ikke noget der på nogen måde kan tilgås gennem brugergrænsefladen.

#2: Jep, det råd er jeg også stødt på i min søgen efter svar - det gør desværre ikke nogen forskel ift mit problem.

#3: Det ville være kanon hvis du kom i tanke om det 🙂

Jeg kan tilføje at jeg også har prøvet at deaktivere alle andre lydenheder (Enhedshåndtering) end den nye USB lydenhed for at udelukke at noget "snapper" lyden. Men desværre, heller ingen lyd efter det.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 02:28:22
Svar/Indlæg:
2885/268
#0

Har du prøvet og kigge efter om den bruger den rigtige lyd udgang. ?

Højreklik på højtaler icon nede ved uret.
Vælg afspilning enheder tror jeg nok den hedder har ingen computer med er på ferie så skriver fra telefon

Men der mener jeg man kan vælge mellem sine lyd udgange om det er digitalt eller analog eller hdmi.

Mvh Poulsen48


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 08:59:06
Svar/Indlæg:
2897/83
Undersøg hvad windows bruger som lydafspiller. Kan fx stå til hdmi, og så kommer der ikke lyd ud af aux.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 11:40:32
Svar/Indlæg:
3340/386
Havde næsten samme fejl på en firma hp folio 1040.
Sendte den til rep og fik konstanteret bundkort fejl.
De skiftet bundkort og lyden kom tilbage


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 12:31:53
Svar/Indlæg:
257/24
#5: Det er desværre kontrolleret mange gange ☹

#6: Det har jeg undersøgt For at eliminere har jeg endda deaktiveret (i Enhedshåndtering) alle andre lydafspillere end USB lydkortet jeg lige har anskaffet.

#7: Når nu det virker med native lyd fra bundkortet på en Ubuntu Live CD har jeg svært ved at tro at det er bundkortfejl Så ville fejlen jo også være tilstede der. Men der er iøvrigt ikke garanti på den mere.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 13:10:23
Svar/Indlæg:
2885/268
Okey.

Jeg ville tro at det simpelthen er dit os der er fucket op.

Jeg ville anbefale dig og prøve at installere windows 10 på en ren instalation.

Set kan du sagtens gøre uden at være bange for at den ikke ville blive aktiveret.

For lige så snart at du kommer på nettet ville din Windows 10 blive aktiveret.

Det skal naturligvis nævnes at du skal installere samme version som du har opgraderet til.

Mvh Poulsen48


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 19:25:17
Svar/Indlæg:
257/24
Det kan sgu godt være jeg bare skal bide i det sure æble og gøre det. Det er bare en omstændig omgang når programmer mv. skal geninstalleres. Men jeg kan selvfølgelig starte med at smide en anden disk i og så installere på den - hvis det så stadig ikke virker har jeg da ikke "tabt" mere end allerede 😕


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2016 20:30:33
Svar/Indlæg:
2885/268
Ja det kan du prøve. Det var en god ide. 🙂

Hvis du så finder ud af det virker så kan du ju ordne pcen som du ønsker det.

Her kommer så nogle ting jeg gøre ved mine systemer som sikre mine data fremadrettet selv hvis os skulle fucke helt op.

Jeg kopir bruger mappen fra c drevet over i et lager drev.

Når det er gjort så går jeg i mappen bruger på c drevet og klikker mig frem til alle standard mapperne dokumenter billeder video skrivebord mv. Her højere klikker jeg på hver enkelt mappe går i egenskaber klikker på fanen placering og flytter placering til bruger mappen på lager drevet når det er gjort ved alle mapper så genstarter jeg lige systemet for en sikkerhedsskyld søger for alle driver og programmer mv er kommet ind simpelthen så computeren er total klar til dig

Og her tager jeg backup med Aoime onekey Recovery

For så næste gang du syndes din pc trænger til en total clean så hiver du bare din backup ind igen uden nogen bekymringer om at data er gået tabt for det er de ikke selv data du har gemt på skrivebord ville stadig være der da dit skrivebord og andre Standard mapper er gemt på dit lager drev.

Håber mim roman her giver mening og beklager stavefejl og mangel på komma mv. Skriver fra min lille telefon. 🙂


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2016 12:26:31
Svar/Indlæg:
257/24
#11: Mange tak for tips - jeg tager allerede fuld backup, men din tilgang kendte jeg ikke 🙂