Asus MG279Q. RMA efter 1 dag. Lang ventetid.

Webshop/producenter d.  02. april. 2016, skrevet af wnxdemon
Vist: 2242 gange.

wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
02-04-2016 02:22:29
Svar/Indlæg:
78/5
Hej, HWT
Den 31/3 købte jeg en Asus MG279Q skærm. Desværre havde den voldsomt meget IPS backlight bleed, og derfor tog jeg kontakt til Asus support, for at høre om der kunne gøres noget ved problemet. Asus tilbød mig en refurbished skærm 😕 , men anbefalede mig at tage kontakt til forhandleren i stedet. I det her tilfælde Proshop. Jeg aftaler med Proshop over telefon at indlevere skærmen til deres lager i KBH. Her knækker filmen så lidt, jeg får nemlig at vide at der kan gå imellem 10 og 20 arbejdsdage for at de kan få testet skærmen og få rettet fejlen. Nu vil jeg blot høre om det er normalt? Som sagt så er produktet 1 dag gammel, Asus har sagt at den er gal, og jeg vedlægger mail korrespondance til Proshop. Jeg tænker lidt, hvad er det præcis de vil teste? :no:

Har selv prøvet at RMA noget hos Computersalg (grafikkort) det afleverede jeg i butikken og fik et nyt med hjem samme dag. DOA

Jeg er klar over at Proshop som sådan ikke bryder reglerne, men jeg mener at det er en lidt halv-fesen service, når man igen tager til betrækning at produktet er 1 dag gammel.

Er jeg helt fra den? Eller er servicen nogle steder nærmest ikke eksisterende?

Sådan så skærmen ud i mørke omgivelser. http://imgur.com/CVPVwOL


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af wnxdemon d. 02-04-2016 02:31:15.
freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
02-04-2016 03:56:51
Svar/Indlæg:
6368/477
Der er bestemt ingen tvivl om at skærmen er defekt.

De har vist et antal dage til at få rettet fejlen i følge loven, jeg kan ikke huske hvor mange dage de har præcist, og jeg er for træt til at finde ud af det.

Jeg tror bestemt ikke at de bryder loven, men jeg giver dig ret i at det er ret fesent at du skal stå med lorten. De kunne jo bare sætte den til med det samme on konkludere den er defekt og give dig en ny med hjem. Så kan de lave en RMA hos ASUS uden at du skal vente - men den service finder man desværre ikke alle steder. Komplett er især gode til blot at give folk en ny ting, det har jeg oplevet flere gange, hvorfor jeg ofte kun handler der 😉


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 06:54:05
Svar/Indlæg:
1300/30
Hvad er der galt med at få en refurbished skærm som du ved virker?


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2016 08:55:16
Svar/Indlæg:
772/65
#0 Kan du ikke benytte dig af din 14-dages returret og så købe en ny?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 09:34:26
Svar/Indlæg:
7765/230
Havde også bare brugt returretten og købt en ny ved Komplett, da de giver MEGET bedre service.... imo.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 09:49:29
Svar/Indlæg:
8762/174
Kør ind til Proshop i Århus og snak med dem i RMA.

Alle de gange jeg har været inde med noget der skulle laves har de altid spurgt om jeg ville have en kreditnote så jeg kunne få en ny vare med det samme.

Nu hvor den skærm er så ny kunne jeg godt forstille mig de ville gøre det samme hvis de har en tilsvarende model på lager.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Rasmus66 d. 02-04-2016 09:56:15.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 09:52:29
Svar/Indlæg:
3907/73
Bare retuner skærmen.
Det var hvad jeg havde gjort, hvis de havde stillet mig overfor sådan en ventetid. Jeg havde så også købe en ny, et andet sted.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 10:16:48
Svar/Indlæg:
6181/270
#3 dem ide, så er der bare en anden der skal slås med den skærm. 😕


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 10:36:43
Svar/Indlæg:
3907/73
#7

Det man gør er at ringe til Proshop og fortælle at man har tænkt sig at benytte sig af ens returret. Så ændrer de jo nok mening omkring den omtalte ekspeditionstid.
Deter jo ikke "mit" problem som forbruger, hvad de vælger at gøre med en defekt skærm, de får retur. Det står 100% for Proshop's egen regning.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
02-04-2016 11:13:19
Svar/Indlæg:
78/5
Først og fremmest tak for jeres input. Jeg valgte ikke at tage imod Asus' refurbished skærm da de netop anbefalede, at jeg skulle tage kontakt til forhandleren, samtidig havde jeg ingen idé om, at det ville tage så lang tid.

Ang. returretten. Nu var skærmen brugt og pakket ud, så mon ikke om de havde trukket noget fra prisen? (bare et gæt)

#5 Jeg bor selv i KBH så en tur til Århus ville være lidt for meget. 🤣

Jeg synes bare det er lidt komisk, at Proshop vil teste en skærm hos en teknikker, nu hvor de har fået en mail fra Asus, som siger at kunden har ret til en anden. 🤡

Jeg ringer til dem i næste uge, for at høre om de har tabt sutten.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 11:26:11
Svar/Indlæg:
6181/270
#8 Det har du ret i.
Men som regel sælger de varen videre til en anden kunde når du benytter returretten også selvom produktet har en fejl.
Men specielt er det svinsk hvis man undlader at nævne noget om fejlen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Anonym20219355916 d. 02-04-2016 11:37:42.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 12:57:14
Svar/Indlæg:
4112/52
#9 De har ikke noget at komme efter på dén front, købeloven bakker dig op, og du skal have alle penge retur for produktet, om end fragten er "tabt".
Er skidtet købt over nettet, kan du returnerer inden for 14 med fuld pengene tilbage garanti.
Nogle bruger den "fidus" til at binne CPU'er til OC med, ved at bestille X antal af den samme CPU, så test-clocker de dem hurtigt, beholder den bedste, og sender resten retur.

Grunden til denne mulighed er der, er at folk jo kan have købt et forkert produkt, f.eks. en forkert generation af en CPU til det bundkort de har, så de først opdager det efter montage, at de ikke kan bruge CPU'en med deres bundkort, og så skal de jo kunne få deres penge retur.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 13:35:46
Svar/Indlæg:
5504/640
av connection,hififreaks,komplett og så videre gir dig alle pengene tilbage og det skal proshop også

De ofte 14 dages returret bruges når der er en vare du vil købe som du ikke har mulighed for at prøve før køb, lever den ikke op til dine forventninger så det retur for at få pengene tilbage eller noget andet


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
02-04-2016 16:14:18
Svar/Indlæg:
78/5
Ja ok. Jeg må lige tage kontakt til dem i starten af næste uge. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke gider at vente på en reparation.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2016 16:21:33
Svar/Indlæg:
5504/640
Man kan også være rigtig fræk sende den tilbage og i stedet for pengene så få en anden skærm der måske er i orden hvis du stadig vil have den model


At vente på pengene kan godt tage nogen dage især hvis det er fredag de for skærmen, proshop/post dk kan godt levere en vare dagen efter, også lørdag, den kombination virker bare hver gang (så frem varen er på lager)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 02-04-2016 16:35:14.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
02-04-2016 16:34:02
Svar/Indlæg:
78/5
Jeg har selv været så flink at aflevere den i deres pick-uo point i KBH. Skærmen vil jeg stadig gerne have.


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2016 17:41:39
Svar/Indlæg:
772/65
Min erfaring er at bleed skal være slemt før der er grundlag for RMA.
Jeg har før sendt en skærm retur (til komplett), som havde for meget edgebleed + clouding efter min smag.
Jeg fik at vide at skærmen ikke fejlede noget, men at jeg frit kunne benytte min returret, når skærmen nu allerede var sendt ind.

Hele proceduren tog 3 dage 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Kadett87 d. 03-04-2016 17:42:35.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2016 18:48:21
Svar/Indlæg:
3661/82
har ikke lest alle psot saa beklager hvis der er lidt genpost


1: hvis du tager imod asus refurbish skaerm mister du din 2 ars reklemationsret hos butikken i det du ikke laenger har et produkt fra deres side af.
Nogle butikekr vaelger at overtage det paa 3. parts ombytteren MEN jeg ville vare papassalige med sa ny en skaerm.


2:
Komplet har hvad der heder " rimelig tid og forsoeg til at afhjalpe problemmet)
Der er intet haardt og fast anlagt i koebeloven med medmindre det har aendret sig inde for de sidste paar aar.
Hvilket naeppe er sansynligt da Danske love typisk viler paa ret mange gummi paragraffer.

ved saa ny en afskaffelse og en reperation tid pa 20 til 30 dage vil man i min erfaring typisk anslaa at de har opbrugt deres "Rimelig tid" og derved saa kun har 1 forsoeg. men husk paa det er en fortolknings sag og det vil foerts blive taget op hvis du indfoere en reel sag.
dvs nar de har vist sig at foerste forsoeg ikke var nok og at du tage sagen om med forbruger raadet/styrrelsen ( jeg blandet altid de to ting sammen)

hvis den ikke virker efter foreste rep forsoag og det har tager omkring 4 ugestid
saa ved indsese anden gang goer du opmaerksom paa at du onekser koebe havet da du mener de har opbrugt hvad der maa antages osm varende almindelig tid. og du giver dem 14 dage til at tilbage betale dine penge.

hvis du nagter dette og de 14 dages er overstate tager du kontakt til forbrugeraddet/styrrelse og koere en sag igennem der.
saa venter du nok en uges tid til 2 for at FBR/FBS had taget sagn igenne med ders eksptert og sender ders anmodning til butikken.

typsik her vil 80-90% af butikkerne bukek sig for krave og foere dine penge tilbage

hvis ikke saa vil FBR/FBS tage sagen op med dem og efter 1 maandes tid eller to vil sagen nok falde til din side og penge blive betalt.




bemarkt at tider er baseret paa egne erfaeringer og erfaring information fra advokater og FBR/FBS personale selv.

Kan sige at den butik jeg arbejde i Aldrig har tabt en FBR/FBS sag fordi vi koerte alt efter loven og voers klageafdeling/tekniske afdeling blev undervist i forbruger loven.

Det passer ikke vi tabte en sag omkring en skaerm men det var pga vores butiks chef ville tage sig af sagen og glemte at svare paa den sa vi automatisk tabte den



mht til services saa for du praecist hvad du skal have.
At du vil have mere en det du har krav paa og ikke far det er ikke en mangel paa service.
Derudover havde du en extra servcie mulighede som du afslog ( hvilket jeg saa ogsaa har anbefalet)
Det er mere en mangel pa at opfatte tingene en voksen og huske paa der er to parter sagen og loven skal tage begge i betragtning og ikke kun dig.

Naar butikekn med IT udstyr skal koere med 3% fortjense paa at produkt saa er der ikke mange penge til at yde extra service. men den salgs tantke taenker forbuger typsik ikke over nar de start og skal koebe og bare vil have den fra det billigeste sted.
man vil godt have extra service men bare ikke betale for det. 😕

Det er dog en sur situation at side i. men saadan er livet desværre en gang imellem. Det er heldigvis de faerreste produkter som er defekt lige ud af doeren


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 03-04-2016 18:56:21.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
03-04-2016 23:28:56
Svar/Indlæg:
78/5
#17 Nu har jeg prøvet at læse dit indlæg et par gange. Det kan være at jeg misforstår noget, eller at du ikke helt mener det på måden som jeg læser det.

Først og fremmest. Asus har sagt, at skærmen er noget skidt. Derfor forstår jeg ikke at Proshop vil tage den til service.

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at den service jeg har fået ikke fulgte reglerne.
Indenfor elektronik bruges begrebet DOA. En del butikker giver dig 1 uge til at se om der er fejl på produktet, hvis der er bytter de uden reparation. (Elgiganten, Power, Computersalg og Komplett ved jeg gør det)

At opfatte tingene som en voksen? Seriøst?

Hvad en butik kører med af fortjeneste kan jeg som forbruger være fuldstændig lige glad med.

At jeg gerne vil have ekstra service uden at betale for det. Jeg forstår ikke hvorfor det skal nævnes?

Som sagt så bygger hele mit grundlag på at Asus har sagt at skærmen kan ombyttes. Derfor mener jeg det er skidt service at Proshop stadig vil sende den til service.

Hvis du alligevel ikke kan overskue at læse tråden, hvorfor så ytre sig?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wnxdemon d. 03-04-2016 23:30:45.


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:18:58
Svar/Indlæg:
184/5
Hvordan gik det med skærmen ?

Desværre er ASUS en anden mening når det gælder backlight bleed. Her skal skærmen ikke testet med en sort baggrund i mørkt rum men, som deres tekniker forskriver "
Please take it in a "normal" lit room and not on a black background. This as it has to represent real usage."



wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:36:34
Svar/Indlæg:
78/5
Haha Ja ok. Deres tekniker er vidst ikke helt rask. :D
Skærmen blev byttet, jeg købte derefter en PG279Q. Desværre efter 5 skærme alle med massiv Bleed, døde pixels og lysende områder måtte jeg opgive. Går jeg i små sko? Måske. Men lad os nu huske hvad Asus forlanger for de her skærme. Så lige nu søger jeg efter noget andet. :)


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:39:02
Svar/Indlæg:
184/5
Nej helt billig er den ikke. Den gamle 278q havde ikke så store bleed problemer.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:41:41
Svar/Indlæg:
78/5
Den med TN panel? Har jeg også kigget på. En hurtig søgning på google viser også, at der er rigtig mange, som har problemer med de her skærme. Jeg talte med en sælger som sagde at 9 ud af 10 skærme var kommet retur. 🤣


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:45:21
Svar/Indlæg:
5504/640
En asus mg279Q koster da kun ca 4500kr det ikke det vilde


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:46:10
Svar/Indlæg:
184/5
Ja men en PG279Q koster liiiige lidt mere 😛


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:51:38
Svar/Indlæg:
5504/640

Den med TN panel? Har jeg også kigget på. En hurtig søgning på google viser også, at der er rigtig mange, som har problemer med de her skærme. Jeg talte med en sælger som sagde at 9 ud af 10 skærme var kommet retur. 🤣

wnxdemon skrev d. 12-04-2016 22:41:41


Kan asus tjene penge på de skærme?

Hvorfor gøre de ikke kvalitetskontrollen bedre så de undgår flere rma og retursager

Så den 34" Acer predator x34 og ACER PREDATOR 27" G-SYNC IPS 2560x1440 i elgiganten,power og de havde ikke backlightbleading eller ips glow


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 12-04-2016 22:54:22.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:51:47
Svar/Indlæg:
78/5
Jeg tror, at jeg prøver en Eizo Foris FS2735.

Ved ikke hvorfor deres kvalitetskontrol er så dårlig. Der er rigtig mange, der klager over de skærme


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wnxdemon d. 12-04-2016 22:53:18.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:56:25
Svar/Indlæg:
5504/640

Jeg tror, at jeg prøver en Eizo Foris FS2735.

Ved ikke hvorfor deres kvalitetskontrol er så dårlig. Der er rigtig mange, der klager over de skærme

wnxdemon skrev d. 12-04-2016 22:51:47


Den er ikke billig ca 8500kr det billigste sted

http://www.tftcentral.co.uk/re...


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
12-04-2016 22:58:34
Svar/Indlæg:
78/5
Ja den er lidt dyr. Dog vil jeg hellere give 8500 for kvalitet fremfor 6000 for Asus' kina paneler.

Medmindre Eizo bruger samme fabrikant. :D