USB Mikrofon virker ikke med nyt bundkort?

Diverse d.  26. marts. 2016, skrevet af FnaX
Vist: 1042 gange.

FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2016 02:54:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Hej HwT,

Modellen der er tale om er: Omnitronic VRM-2200 Pro


Intro:

Nu har jeg langt om længe fået opgraderet fra mit gamle LGA775 system 🤣 men det har medført ét enkelt problem. Min USB mikrofon virker ikke med det nye bundkort 😕

Det fungerede helt uden problemer, med fuldstændigt samme install af windows 8.1 med mit gamle Asus P5E. Jeg har et USB Lydkort tilsluttet, som fungerer upåklageligt.


Problemet:

Den dukker ikke frem under "Optagelse" inde under lyd. Jeg gik derfor ind i enhedshåndtering for at se om den overhovedet havde registreret enheden. Det havde den men som USB-lydenhed (normalt registreres den ved model navn, som den f.eks. gør på min bærbare)




Løsninger:

Jeg har prøvet følgende:
- Deaktivere xHCI i BIOS
- Skifte kabel (brugte det fra mit lydkort)
- Geninstallere drivere
- Erstatte driver dll filer med dem fra windows 7 (hvilket gik helt galt 🤣 )
- Prøvet alle USB tilslutninger på bundkortet (Både USB3.0 og 2.0)



Uprøvede teorier:

Jeg har lidt en mistanke om at den måske ikke får nok føde, men jeg har desværre ikke en aktiv USB hub til at be- eller afkræfte teorien. (Hvis nogen i KBH området ligger inde med en jeg kan låne til test, så kvitterer jeg med en 0,5L cola 😲 )

-----------------------------------------------

Jeg har selvfølgelig prøvet Google, men intet af det jeg finder har virket, så nu spørger jeg jer - kunne jo være man var heldig 😳


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af FnaX d. 26-03-2016 03:02:04.
Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
26-03-2016 14:29:25
Svar/Indlæg:
351/36
hmm det lyder underligt det der.

Mit bedste bud var at den skulle direkte i bundkortet, men det har du prøvet 🤡

Amazon reklamere selv med:
Plugs in directly to any computer with a USB port for digital high-quality recordings
The VRM-2200 requieres no additional drivers or mic preamps and is compatible with almost any recording software for MAC and PC
Power supply via USB


har du installeret chipet drivere og evt seperate usb drivere til dit nye bundkort?


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2016 19:11:34
Svar/Indlæg:
4156/111
#1

Yep, alt er installeret. Der findes ikke umiddelbart nogle USB drivere til bundkortet, men har installeret øvrige drivere.

Mit USB Lydkort fungerer jo også fint, så jeg fatter ikke hvad der går galt! 😕


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2016 20:18:14
Svar/Indlæg:
4156/111
Så er problemet løst! Købte et internt PCI USB kort, og satte mikrofonen til det, og så spillede det bare som det altid har gjort! 😎

Det er nok bare mit bundkort der driller lidt 🤡


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2016 20:21:25
Svar/Indlæg:
351/36
Jaa det super irriterende når det er sådan! Men fedt du fik løst det.

Jeg har selv måtte returnere et controllerkort idag fordi det ikke virkede med min opsætning, hver for sig virker kort, pc og harddisk, bare ikke sammen....


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2016 21:02:05
Svar/Indlæg:
1118/24
Fedt du fandt og kom med løsningen! Og super beskrivelse.

Bør næsten være sticky i forum som eksemplet på en post.


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-03-2016 09:33:28
Svar/Indlæg:
4156/111
#4

Jeg havde også returneret mit bundkort hvis jeg havde haft muligheden. Det er dog uden for garanti, til gengæld fik jeg det ubrugt relativt billigt 😲

#5

Jah, altså min filosofi er at hvis man gerne vil have dem man får hjælp af, lægger noget arbejde i deres svar, så må man også selv lægge noget arbejde i sit spørgsmål 🙂
Men jeg er da glad for at den rammer 😀