Politianmeldelse efter svindel i internethandel

Diverse d.  18. januar. 2016, skrevet af masen
Vist: 6768 gange.

masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 13:05:37
Svar/Indlæg:
18/1
Jeg er ikke helt sikker på om denne tråd er tilladt, men jeg tænkte at dette forum ville være et godt medie til dette emne, da svindel desværre er en realitet mange af os har oplevet - nu også mig.

Jeg har betalt for et grafikkort som ikke er blevet sendt til mig og nummeret min korrespondence med sælger er inaktivt (går direkte på voicemail når man ringer). Jeg havde også fået oplyst et nummer som eftersigende skulle være sælgers far og dette nummer viste sig så at tilhøre en ved navnet 'Ali', hvilket ikke stemmer overens med 'Henrik Larsen' som jeg ellers havde fået oplyst. Uanset hvad så er jeg altså blevet snydt og ville spørge ind til jeres erfaringer med at lægge sag an mod sådanne lømler.

God dag 🙂
Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 13:22:27
Svar/Indlæg:
2343/272
Jeg havde en sag mod en herindefra. Jeg printede alle pm, salgstråden og de oplysninger jeg kunne finde om vedkommnende og afleverede til politiet. De tog sagen og jeg fik mine penge :)

Undersøg også muligheden hos din bank for at lave en indsigelse hvor de trækker pengene tilbage da du ikke har modtaget din vare.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 13:25:21
Svar/Indlæg:
18/1
Godt du havde så god en oplevelse - giver også mig håb 🙂 Det drejer sig alligevel om kr. 5000 for mit vedkommende så det er lidt mere end en sur kiks...

Så jeg kan, med alt information jeg kan sammle, henvende mig på politistationen uanmeldt og derved give dem sagen?

Jeg har også tænkt på det med banken, men kan det lade sig gøre siden det er privathandel?


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 13:35:13
Svar/Indlæg:
2343/272
Ja det er da en hel del.

Lige præcis.

Prøv at ringe til dem, min bank var rigtig flinke. Og jeg tror at der gælder mange af de samme regler.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 13:37:15
Svar/Indlæg:
18/1
Det prøver jeg. Tusinde tak!

Hvor lang tid tog det ca. fra du gav det hele til politiet og du havde dine penge? Bare så jeg nogenlunde ved, hvilken tidsramme jeg har med at gøre - indser dette kan variere en del fra sag til sag.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-01-2016 13:44:32
Svar/Indlæg:
4741/1690
#
Generelt, så bør man kigge på hvor lang tid sælger har været bruger på Hwt.dk/ -hvor mangle handler han har haft og i sidste ende hvis det går helt galt benytte sig af en politi anmeldelse.

Vi udleveverer alle oplysninger fra vores database til Politiet, når politiet retter henvendelse til "Kilo" - det har afhjulpet flere sager.

Desværre er det et problem alle sider kæmper med, så vær forsigtig.


The Boss


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 13:47:03
Svar/Indlæg:
18/1
Handlen er ikke gået gennem denne side - her har jeg kun haft positive oplevelser, hvorfor jeg nok har været lidt for blid og optimistisk denne gang. Ham jeg har 'handlet' med er fra DBA.dk. Håber ikke tråden er mindre relevant eller ugyldig af denne grund.

Tak for respons ellers - giver mig alt sammen håb.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-01-2016 13:51:02
Svar/Indlæg:
4741/1690
#6

OK, du kan anmelde ham til DBA:)
(de burde have kontakt oplysninger på sælger)


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 13:52:13
Svar/Indlæg:
18/1
Jeg har skrevet til dem også. Jeg ville bare henvende mig herinde for at høre, hvordan andre har båret sig ad - stoler mere på folk fra dette forum 🙂


Hs.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2016 16:44:03
Svar/Indlæg:
8/1
Var faktisk under det indtryk at det ikke kunne betale sig at anmelde, men lyder til jeg bare skal igang. Ved i hvor lang tid der går før sager bliver for gamle?


Bizzy
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 18:27:42
Svar/Indlæg:
60/2
Har folk aldrig hørt om paypal?

Da jeg skulle sælge et grafikkort herinde må jeg indrømme, at jeg blev temmeligt overrasket over hvor super paranoide flere brugere der henvendte sig var angående at skulle overfører penge.

Man skulle nærmest tro folk aldrig har handlet på nettet før :)


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 18:29:25
Svar/Indlæg:
18/1
Jeg kender godt til PayPal. Det er en god service, men den service koster også en del. I denne ombæring havde det været pragtfuldt at have gjort det gennem den portal, men om man vil det eller ej er MobilePay bare en hurtig og nem løsning.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 18:30:57
Svar/Indlæg:
18/1
Jeg oprettede ikke dette indlæg for at søge trøst, men for at høre, hvilke oplevelser andre har haft, og hvorledes man har håndteret situationen.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 19:08:26
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. nu er der jo nok grunde til, at DBA ofte bliver nævnt som et sted, man meget nemt kan blive taget i "nummeren" :) Også selv om folk er ID registrerede m.m.

Uden direkte at ville trøste dig, føler jeg da med dig, da din situation jo ikke burde være mulig, og vi ønsker jo alle, at sikkerheden er i top, uanset hvor eller hvordan vi handler :yes:

Generelt er reglerne det samme uanset site, man laver den slags handler på!..

Inden man overfører pengene, skal der hentes oplysninger ind til den helt store guldmedalje - også selv om det er "ekstra arbejde" for sælger!. Hvis han hopper fra, har han sikkert ikke rent mel i posen alligevel, og man har sparet dèn ubehagelige udgift + efterfølgende tid/ulejlighed med opfølgning/anmeldelse osv.

Hvad du nu bør gøre først, er allerede nævnt - nemlig at køre sagen via DBA og så gå videre derfra 🙂

Du skal dog alligevel lige ha` en kraamme kraaaamme herfra min ven - for måske at holde humøret og gejsten og kampmodet højt 😀

God luck


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 19:16:10
Svar/Indlæg:
18/1
Ja, det har jeg også fundet ud af nu - tøver med at ville handle derfra igen i hvert fald. I hvert fald for den næste stund til nallerne har det bedre.

Mange tak! Det er en frustrerende situation og specielt fordi jeg kun har haft gode oplevelser her på HWT.dk og på HOL.dk. Synes alligevel dette er et bedre medium at handle igennem 🙂

Jeg havde indsamlet informationer så meget jeg synes var nødvendigt - fik en adresse, mobilnummer på både ham, hans 'far' og hans bror, men det er ikke til at vide om nogen af disse overhovedet var rigtige.

DBA.dk har vendt tilbage til mig og de har lukket hans konto grundet mistanke omkring svindel 😩 😀 de anbefaler at jeg også går videre til myndighederne, hvilket jeg så vil gøre i morgen - forhåbentlig kan de gå videre og skaffe mine penge tilbage 🙂

Sætter nu pris på din krammer 😀


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 19:37:01
Svar/Indlæg:
1334/15
#14 - ja selv har jeg haft multible sager med svindel kørende - dog hovedsagelig gennem PayPal/Ebay - og har vundet dem alle. Vi taler 50+ sager..

Udover det har jeg også været gennem en del "privat(svindel)handler" både herinde samt på HOL, hvor man står ganske anderledes, da man ikke har en "mellemmand" med ekstra oplysninger at ty til, og derfor må bruge div. strategiske trusler som opsøgning, kontakt til div. familiemedlemmer, arbejdsplads osv. - eller trusler om angivelse til understående..

Nogle banker er ret forstående overfor denne slags svindel, og f.eks. danske bank har en decideret "fraud departement" (svindelafdeling), hvor man muligvis kan få hjælp. De har hjulpet mig med en dankortsvindelsag på ca. 14500 kr. og vil måske også gå ind i en sag som din - men kender ikke deres begrænsninger/forretningsorden. Måske andre banker har en lignende ordning/afdeling?..

Mvh. - Kim


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 18-01-2016 19:40:54.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 20:03:07
Svar/Indlæg:
18/1
Du har godt nok været uheldig! Godt du så kun har haft gode oplevelser med at få dine penge igen.

Jeg ville også have gjort noget lignende med at kontakte familie osv., men den familie jeg har fået fat numre til er ikke han familie 😀

Jeg har kontaktet min bank (Jyske bank) og skal snakke med dem i morgen igen når min kontaktperson er ledig - håber de kan hjælpe da det jo ville være meget lettere end at indblande politiet - samtidig ville gerningsmanden ikke blive straffet ved kun at gå til banken...

Mvh

Mads / masen


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 20:30:07
Svar/Indlæg:
1334/15
Nu var det så indenfor en niche med specielle samlerkort/samlinger der ofte kostede mellem 10 - 30000 kr. og hvor jeg allerede på forhånd vidste, at der var masser af svindlere indblandet.

Men der var masser af penge at tjene, så jeg måtte bare blive god til regler/anmeldelser osv. 🙂

Desuden handlede jeg på 100 vis af børns vegne, så det ansporede jo kraftigt til modstand, når sælger både ville beholde penge samt vare 😀

Til sidst morede det mig ret meget, at se hvordan svindlerne prøvede at sno sig ud af klemmen med alskens utrolige undskyldninger/bortforklaringer/gpde råd osv. - men der må man være hård.

When the going gets tuff, the tuff gets going 😲

Håber at din bank kan hjælpe selv om du jo sagtens også kan anmelde ham til politiet, da han jo ellers bare laver samme nummer med andre fremover 😕


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2016 20:34:12
Svar/Indlæg:
18/1
Ja okay - kunne godt forestille mig meget snyd indenfor sådan en niche som du også skriver. Der har du fået noget god træning så 🙂 Jeg kunne godt forestille mig nogle spændende forklaringer fra folks side - får pludselig det at hunden har spist sine lektier til at være den største sandhed man kunne fortælle 😀

Håber også de kan hjælpe - tvivler dog lidt på det, da det jo bare var mobilepay, men nu får vi se. Skal nok opdatere herinde 😀 Jeg tænker nemlig også på det mht. hans fremtidige snyd... Man skulle næsten anmelde ham selvom banken kan hjælpe (uden at tage penge fra begge selvfølgelig) så retfærdighed kan få sin ret 🙂


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-01-2016 21:43:27
Svar/Indlæg:
2084/124

Jeg havde en sag mod en herindefra. Jeg printede alle pm, salgstråden og de oplysninger jeg kunne finde om vedkommnende og afleverede til politiet. De tog sagen og jeg fik mine penge :)

Undersøg også muligheden hos din bank for at lave en indsigelse hvor de trækker pengene tilbage da du ikke har modtaget din vare.

Anzelz skrev d. 18-01-2016 13:22:27


Lækkert!
Luksus!
Jeg solgte nogle produkter på HOL, en person oprettede så en mail med mit navn, en hotmail.... Der stod min korrekte mail i min profil...
En af dem som bød modtog så en mail fra svindleren, og betalte vedkommende, og blev derfor noget forbavset da tråden kørte videre.

Bellahøj politi gad ikke gøre noget som helst, betjenten ville tilgengæld godt fortælle mig hvor hårdt at han havde det, og hvor meget alvorligere sager end identitetstyveri han havde...

Bør egentlig finde navnet frem på den idiot, magen til klaphat.
samme fremgangsmåde havde svindleren iøvrigt brugt i flere tilfælde, og vi havde hans IP, alt der skulle foretages var et opkald til ISP for at få adressen, og så en patruljevogn, men nej, det gad de ikke...


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
19-01-2016 20:44:39
Svar/Indlæg:
18/1
UPDATE:

Jeg har i dag været på politi stationen med alle de informationer jeg har kunne samle og de tog i mod det hele med det samme og i en samtale med en betjent redegjorde jeg for det hele. Afventer nu et opkald omkring en evt. fremgang politiet har nået 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2016 22:37:43
Svar/Indlæg:
1334/15
#19 - avs for et kedeligt forløb min ven!. Kan da godt forstå, at den stakkels politimand har det hårdt, når han er så ukompetent, at han bare lader sagerne hobe sig op omkring ørerne på ham :)

Der er åbenbart stor forskel hvilken person/personer man får fat på, og sikkert også under hvilke omstændigheder/tidsrum 😕

At det nummer kunne lade sig gøre på HOL betyder vel også, at sikkerheden intet er værd på det site!. Især ikke når HOL ikke selv vil stå til økonomisk ansvar overfor deres brugere pga. egen manglende sikkerhed?..

#20 - Lyder godt - lad os endelig vide, om politiet får skovlen under den bandit :yes: 🙂

Fortsat god aften
/Kim


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
20-01-2016 22:41:26
Svar/Indlæg:
18/1
#19 #21 det er utroligt hvad folk alt kan finde på, og hvad de bilder sig ind! Vil også mene HOL.dk måske godt kunne have gjort noget for at hjælpe #19 - håber da svindleren blev taget og IP-banned i det mindste.

#21 Det gør jeg 🙂 Håber på at få gode nyheder i kommende uge - tænker det kan variere meget, hvor lang tid sådan noget tager.

God aften til dig også 🙂

Mvh

Mads / masen


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2016 22:57:30
Svar/Indlæg:
1334/15
#22 - ja jeg mener jo, at sites der har så mange brugere - uanset hvilket site - burde ha` en form for forpligtigelse til, at beskytte samme!..

Det kan jo nok nemmest gøres via indlemmelsen/tilmeldelsen, men ved så ikke, om f.eks. cpr.nr. eller scanning af kørekort, billede osv. er ude i det ulovlige/farlige, hvis disse oplysninger ikke er sikrede indenfor selve sitet? Dèt vil jo nok kræve en form for ekstern ekstra kontrol, således denne bedste intention ikke ender med det modsatte udfald 😳

Der er jo efterhånden så mange regler indenfor lovgivningen, at selv den mest velmenende "Site Boss" kan komme til kort, hvis han begiver sig ud i noget, der nærmer sig datasikkerhed etc. 😕

Mvh. - Kim


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2016 10:15:56
Svar/Indlæg:
1406/100
Det er bare røv at folk synder andre 😕

Det ødelægger det hele for os andre som uden mærket kan finde ud af tingen.

Som alt tid oplyser jeg ved salg eller køb alle oplyninger som adresse osv så køb eller sælger kan bekræfte at det er mig.

Og om vente laver jeg ikke selv en andlen med nogen uden at modtaget sammen oplysninger.

Soory for ot

#20 godt du tog der ned med det hele 🙂
Men nu ved jeg ikke hvordan du har overført penge vis det er fra konto til konto kan banken ikke hjælpe dig der i mod vist det er mobil-pay kan de lave en indsigelse på det.

Kontakt og snak med din bank og høre nærmer


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
28-01-2016 15:54:00
Svar/Indlæg:
18/1
UPDATE:

Jeg er i dag blevet kontaktet af nordjyllands politi og er blevet oplyst om, at de allerede ved, hvem det drejer sig om - jeg er nummer 10, som er blevet snydt! Jeg har mailet alle de ting jeg har samlet til personen, der ringede til mig og der vil nu blive lagt en ordentlig sag an mod vedkommende. Jeg blev samtidig fortalt at der kan gå alt mellem 2-6 måneder eller længere før der kommer til at ske noget, og at jeg får en officiel indkaldelse til retten, hvor jeg skal 'forsvare' min ret til erstatning.

#24 det er utroligt at folk skal snyde hinanden, ja, og så en type som jeg har haft med at gøre, der har snydt 10+ mennesker! Jeg samlede så mange informationer på sælger jeg overhovedet kunne og har taget alle forbehold jeg mente var nødvendige. Jeg havde fat i banken og de anbefalte at jeg bare skulle kontakte politiet, da de intet kunne gøre.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-01-2016 15:55:48
Svar/Indlæg:
3636/386
Hvad havde du købt?


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
28-01-2016 15:57:11
Svar/Indlæg:
18/1
TITAN X... Jeg var i god tro med en pris på kr. 5000, da de er blevet vurderet til samme på HOL.dk. Øv øv.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2016 17:44:53
Svar/Indlæg:
5474/39
27
Træls, han har snydt 10 personer for 5000 kr. Har han fået en pæn stigning på kontoen. Trods alt tæt på måneds su/ mindste løn i Danmark.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
28-01-2016 17:48:07
Svar/Indlæg:
18/1
#28 Big time. Jeg er ikke 100% sikker på om han har snydt de andre 9 for samme beløb med samme produkt, men jeg ved bare, at der er 9 andre - kan være større beløb eller mindre beløb. Uanset hvad har han nok en rimelig god stigning på kontoen, ja. Man må håbe han bliver stoppet - det lod i hvert fald til de bestemt ved, hvem han er.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2016 19:55:43
Svar/Indlæg:
638/62
Jeg er lidt i samme situation som dig, heldigvis et lidt mindre beløb, men troede jeg var ret sikker da personen jeg købte af var NemID registreret på dba. Nu står jeg snart 5 mdr. senere og har ikke hørt fra politiet selvom de burde kunne spørge DBA om hans ID og så burde det virkelig være nemt.

DBA er face2face only for mig fra nu af, alt andet er hasard.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-02-2016 20:03:35
Svar/Indlæg:
18/1
#30 har du fået samme meldinger fra politiet som mig, eller har de taget sagen og ikke henvendt sig efterfølgende? Det er en træls situation. Politiet kan helt bestemt få det de skal bruge fra DBA.dk, og siden vedkommende har været NemID valideret burde det være hurtigt overstået... Jeg er blevet kontaktet flere gange af sagsbehandleren i Aalborg politi, og håber på snart at indkaldt til retten.

DBA er også F2F for mit vedkommende - trist, men andet vil jeg ikke begive mig ud i.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af masen d. 17-02-2016 20:03:53.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2016 20:06:36
Svar/Indlæg:
638/62
#31

Well jeg meldte svindlen til østjyllands politi i første omgang (da jeg befinder mig i Aarhus), de sendte den så til Nordsjællands politi som ikke har svaret på mine 2 henvendelser. Rigtig godt for retssikkerheden de ikke engang gider svare om de har fortaget sig noget. :/ Hvis de bare gad skrive de havde tænkt sig at gå videre med det ville jeg være glad.

Og ja, DBA ligger inde med alle oplysninger, CPR, samtale osv. :/


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-02-2016 20:10:37
Svar/Indlæg:
18/1
#32 det var da utroligt frustrerende. Ud fra det du siger og det andre har sagt ladet det til, at jeg har været heldig i forhold til, hvordan jeg er blevet 'behandlet'. Jeg tror umiddelbart også at min værende nummer 10 som er blevet snydt måske hjælper sagen samt beløbet jeg er snydt for, men det retfærddiggøre på ingen måde politiets manglende hjælp for dit vedkommende.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2016 20:24:28
Svar/Indlæg:
638/62
#33

Ja lidt, specielt fordi jeg betalte med mobile pay, og det nummer var tilknyttet hans facebook, hvilket betyder jeg kan sidde og glo på hans grimme ansigt hver dag imens. :/

Iøvrigt var jeg også en del af flere som var blevet snydt, men igen, ingen svar fra politiet = tabt sag for mit vedkommende. :/ Håber da du får dine 5k retur før eller siden.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-02-2016 20:31:20
Svar/Indlæg:
18/1
#34 Det var da utroligt. Ærgerligt der ikke er andre, der kan gøre noget. Der er snart ikke andet at gøre end at se om du kan finde familie medlemmer der måske vil hjælpe.

Nogle politistationer må bare være mere behjælpelige end andre. Ringe.

Tak. Jeg håber også jeg snart får dem igen. Føler mig rimelig optimistisk, men ved, at sådanne ting kan tage lang tid.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2016 20:33:06
Svar/Indlæg:
447/2
Politiet har rigtig meget fokus på internetsvindel og gør alt for at få sagerne løst. Desværre er der bare andre prioriteter på nuværende tidspunkt som kræver deres ressourcer efter Terrorangrebet sidste år. Så man skal nok ikke forvente der sker noget inden for 12+ måneder når man anmelder det.

Den bedste anmeldelse du kan lave er at samle alle oplysninger du har. dvs Adresse, Mobilnummer, kontonummer osv og tag direkte ned på din lokalstation og anmelde det. :)

Og nej, arbejder ikke for Politiet. Men en af mine nærmeste gør og for den afdeling som normalt tager sig a denne sager.


masen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-02-2016 20:38:53
Svar/Indlæg:
18/1
#36 Jeg indser, at de er nødt til at fokusere på andre sager, og i virkeligheden er man jo som enkeltperson ubetydelig i forhold til andre sager de skal håndtere. Det er dog ærgerligt, at man ikke har dedikeret en afdeling til at tage sig af internet svindel, da det måske ikke i alle tilfælde kræver en dediktiv, men blot rettigheden til at tage det ekstra skridt. Kan godt forstå, hvis en politimand vil føle, at en sag om internetsvindel lidt er under deres niveau.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 16:28:35
Svar/Indlæg:
1334/15
#37
Politiet har jo faktisk en desideret netsvindelafdeling - de er i fuld gang med at opgradere.

Prioriteringer er altid førstevalg, når man ikke har resourcer nok til, at kunne klare det hele. Vores HW svindelsager kommer nok desværre langt ned i bunken, så DERFOR må vi alle være EKSTRA påpasselige når vi handler over nettet - eller undgår dette (F2F)?

Et gæt vil nok være, at politiets resourser kommer ind under den omprioritering der jo stadig oftere sker via div. ændringer i øvrige situationer - hvilke vi jo kender de fleste af 🙂

Desværre er det ikke altid nok, at vælge det mindste af 2 onder!. Det bliver næsten altid dyrere på den lang bane, så vi må bide i det sure æble, og ansætte hele den udøvende styrke, der er behov for - især nu hvor multible sygemeldinger kun gør situationen langt værre indenfor politistyrken, da de "andre2 jo så skal yde mere over længere tid, og derfor selv kører ned på dette!. Og de samtlige udgifter bliver jo enorme for os (skatteyderne), der gerne vil ha` lidt sikkerhed både på nettet - på gaden - i vores hjem samt øvrigt!

Almindelige indbrud - almindelig narkokriminalitet uden direkte personofre er helt afskrevne, således vi selv må sikre vores hjem yderligere, da en direkte konsekvens automatisk vil være, at forsikringsselskaberne ser chancen til, at kunne hæve aktuelle forsikringer!.

Gad nok vide hvor mange der nu ser sig nødsaget til (som altid i disse gråzoner) at bevæbne sig med ubehagelige ulovlige ting som peberspray/knive andet som sikkerhed for deres egen person?. Det vil jo være en ubehagelig tendens, da det jo altid er brugeren af disse ting, der er banditten - og ikke selve "våbnet" :no:

Dette må jo gøre det til et rent øv arbejde for de politifolk, der uden varsel bliver flyttet rundt i landet, da de jo egentligt er ganske almindelige mennesker som du og jeg, og måske både har hjem/kone/børn, der skal flyttes med, eller bare må undvære "far" i lang tid af gangen :(

Beklager det lange indlæg - men i ka` ta` det venner :yes: 😀

Fortsat god dag
/Kim