Synkronisering af Outlook hjemme og ude.

Software d.  15. januar. 2016, skrevet af Blackwater
Vist: 1086 gange.

Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 13:09:11
Svar/Indlæg:
869/100
Da jeg både har min mail fra arbejdet sat til hjemme og på kontoret leder jeg efter en måde at synkronisere på. Jeg har googlet og søgt på Microsofts hjemmeside uden helt til at få det til at virke.
Jeg har en one drive kontor jeg tænker må være bindeledet. Jeg har forsøgt at sætte min Galaxy op med en outlook app .. igen uden held. Så lige nu har jeg har outlook 2 steder der ikke synkronisere samt et sted hvor det ikke virker .. nogen Outlook helte til stede? evt. i KBh. hvis ikke det kan løses online ?

Glemte lige.. Kalenderen skal naturligvis med så jeg ikke skal skrive opgaver ind 2 gange ...
vh


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Blackwater d. 15-01-2016 13:09:59.
Guerillasmurf
 
Nørd
Tilføjet:
15-01-2016 13:20:06
Svar/Indlæg:
18/3
Hej du.
Kan du fortælle lidt mere om setup?
Du bruger Outlook til at læse mail. Men er der en Exchange mail server bagved?
Og dit firma bruger de O365 mail server, eller har de en Exchange server in-house?

Hilsen
Guerillasmurf


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 13:29:34
Svar/Indlæg:
869/100
Jeg har outlook 13 på begge computere. Jeg ville godt dele ting med det firma jeg er ansat for. Jeg sidder og tænker det vel i bund og grund kræver en exchange server for at dele ??

En gratis exchange server installation findes det til NAS så kunne jeg måske selv sætte det op?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Blackwater d. 15-01-2016 13:30:28.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 16:29:20
Svar/Indlæg:
447/2
Exchange er et Microsoft produkt, som bestemt ikke er gratis.

Derudover kræver det man sætte en domaincontroller op og derefter exchange serveren. Dette kræver sit eget domain, således at man kan pege MX over på ens server.

Så det vil du aldrig få til at virke.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-01-2016 16:46:46
Svar/Indlæg:
2826/100
#2

Tror lige vi skal have basis på plads..

Der findes pt. 3 standard måder at hente mail på, de måder er følgende.
POP3
IMAP
Exchange (for at bruge samme navn som #1)

Pop3 og IMAP er åbne standarder som alle der har evner til at lave en server kan benytte for at synkronisere mails imellem en klient og en server.

Exchange er microsoft only, og benyttes til at forbinde til en microsoft mailserver, som den eneste af de 3 understøtter den også kalender, kontakter og en masse andre spændende ting og sager. OBS! Deling af filer er IKKE noget den er specielt god til, men den kan, det kræver dog opsætning af serveren hos din arbejdsplads.

Outlook er udelukkende en klient, den er i sig selv fuldstændig dum, og kan intet hvis den ikke får lov til at forbinde til en mailserver med enten POP3, IMAP eller Exchange (MAPI).

For at kunne hjælpe dig på nogen måder har jeg brug for at forstå hvad det er du ikke kan? som jeg forstår det har du jo din arbejdsmail på din hjemme pc og arbejdspc, hvilket leder mig videre til at tro at det er deling af filer el. du mangler?


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 17:55:46
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Lyder som om at den mail udbyder virksomheden har, bruger lokale postkasser, det vil sige at din klient henter mail ned fra udbyderens server og derefter bliver den muligvis slettet fra udbyderens server.
Når du så skal afsende en email, sender du direkte fra din klient uden at den gemmer noget ved udbyderen.
De 2 ting kombineret kan give nogle udfordringer.

I forhold til at dele filer, vil jeg anbefale at kigge på https://copy.com ?r=9LqbOF eller Dropbox, som er 2 ganske udmærkede fildelings tjenester.