Svinet fik vist det sidste ord ?

Hyggehjørnet d.  26. december. 2015, skrevet af korsk
Vist: 1809 gange.

korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 13:55:23
Svar/Indlæg:
1334/15
Først en advarsel om linket med mindre rart billede ifald svage sjæle skulle læse dette 😀

Hej - dette er blot en advarsel om, hvor hurtigt tingene kan gå galt, når man huserer i køkkenet som man generelt plejer, mens musikken kører, og alt synes ok.

Jeg skulle ha` en fin flæskesteg ud af ovnen, som 100vis af gange før. Da jeg åbnede lågen stod der den sædvanlige dampsky ud, og jeg trådte hurtigt et skridt tilbage, for ikke at få dugget brillerne helt til.

Imidlertid kom min højre hånd ind i max. 1 sekund i dampen, og her ser i så resultatet. Jeg sad resten af aftenen + det meste af natten med hånden i en spand vand, og prikkede hul i blænerne der bare blev ved med at komme frem. Det pyntede så ikke særligt meget på udseendet, men det gør i det mindste ikke ondt længere 🙂

Men stegen smagte alligevel rigtig godt, selv om det var lidt besværligt at spise med èn hånd, og mon ikke moralen i historien må være:

Man ska` ikke la` sig "tryne" af et svin 🤣 😀

https://www.dropbox.com/s/0b4k...







Fortsat god dag
/Kim





Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 26-12-2015 14:03:45.
Silver
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2015 14:01:41
Svar/Indlæg:
104/8
Det kan man kalde ristede pølser. 😕
God bedring. 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 14:15:00
Svar/Indlæg:
1334/15
#1 - mange tak..

For èn gangs skyld brugte jeg kun èn ovnhandske - på den forkerte hånd, så det var self. min egen skyld. En forglemmelse i kampens hede 😀


Renissen2
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-12-2015 14:20:52
Svar/Indlæg:
2045/273
Av av ja det var kedeligt. God heling hen i det nye år. 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 14:28:32
Svar/Indlæg:
1334/15
#3 - mange tak - og ja da jeg forventer, at der kommer et nykøbt GTX 980TI ind af døren på mandag, har jeg bestemt ikke tid til den slags pjat, før spil skal købes ind, og slagene skal stå på de virtuelle slagmarker 😀

Og et supergodt nytår til dig også :yes: 😀


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 14:45:23
Svar/Indlæg:
2011/185
Av for den da. Der skal bare noget salt til. Så heler det meget hurtigere, dog er salten mest effektiv lige efter skaden er sket 🤡

Der skal bare gnides lidt salt i såret...

God bedring også være mere forsigtig næste gang og husk handsken.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 15:05:41
Svar/Indlæg:
1334/15
#5 - hehe - ja salt er ofte godt - når man laver mad vel at mærke 🤣

Og det er absolut en god idè, at gnide godt med salt i sårene, da det garanteret fremmer hukommelsen, så man ikke laver samme nummer en anden gang!..

Så kan man lære det 😲 🤣 🤣

P/S - når jeg på mandag skal ud og handle ind, kunne en spasmager som jeg godt finde på, at (foregive at) give hånd til den lille lokale frikadelle i Føtex eller Rema 1000 og ønske godt nytår 🤣 🤣

Sådan kan man jo vende noget øv til noget?.. Naaaar - gør det jo ikke alligevel, da nogle er så sarte/følsomme, at det kan gi` dem livsvarige traumer/skader :yes: 😀

Hehe - men man er sku en bett` bandit er man :yes: 😳 😲 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 26-12-2015 15:10:37.


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2015 16:02:54
Svar/Indlæg:
394/3
Av av:) Men du overlever nok, ikke som svinet🙂


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
26-12-2015 16:14:15
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg kom selv til at lave en tanketorsk med ovnen. En aften vi havde gæster på besøg skulle jeg lave god mad med bearnaise sauce, men havde ikke flere ledige kogeplader. Så jeg satte gryden med smør i ovnen. Min hjerne registrerede ikke varmen i metalhåndtaget før jeg havde taget den 200 grader varme gryde ud før jeg stod med den over bordskåneren.

Min hånd lignede nazistens fra indiana jones efter han har taget amuletten ud af ilden. Grydehåndtaget havde et rundt hul som tydeligt kunne ses i min håndflade. For pokker det gjorde nas.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 16:51:57
Svar/Indlæg:
1334/15
#7 - hehe - ja jeg hører vist til de hårde hunde - uden at det skal forstås som pral - så jeg skal nok klare mig 🙂. Min søn ville straks ha` mig til, at tage på skadestuen (ja dèt` sku sødt når børn tænker på ens bedste), men så ville "svinet/stegen" jo være blevet koldt når jeg efter 8-12 timers ventetid bare havde fået en forbinding på og hjemsendt 😕 🤣

#8 - Ja dit eksempel er så lig mit, at man bør huske på, at køkkenet ikke er et ufarligt sted, der hurtigt kan skifte fra godt til skidt uanset hvor mange års rutine man har haft uden større uheld end et enkelt snit i fingeren, eller en bakke æg tabt på gulvet!.. Selv foretrækker jeg nok et "begrænset" snit i fingeren frem for, at skulle bruge en hel køkkenrulle på, at samle de umedgørlige - øv - æg op :yes: 😀

Smæk kan man altid få - fra en blå himmel - selv om man ikke selv direkte har opsøgt det (som når man slås lidt på nettet) hehe..

Apropòs din ubehagelige oplevelse med - avs i à hånd - tænker jeg tilbage på min tid som spejder, da jeg var omkring 13-14 år..

Vi lå i stor lejr lidt udenfor Randers (jydeland) med omkring 250 spejdere fra forskellige landsdele, og jeg blev (som altid) udset til holdets forsvarer til samtlige konkurrencer, da jeg var en bett`sej banan 🙂

Da jeg havde vundet de fleste konkurrencer, kom jeg tilbage til vores lejr for at få aftensmad. Jeg fandt så hurtigt ud af, at hele holdet havde spist revel og krat, så nul mad til mig (teamspiret - not?)

Nå men vi skulle så rydde op/pakke sammen, og jeg samlede så nogle teltpløkke op fra jorden - hvorefter der stod en sky/lugt af brændt kød fra mine hænder, da en eller anden klovn havde smidt dem ind i bålet, og efterfølgende var de bare sparket ud uden afkøling!..

Teltpløkkene ætsede sig langt ind i mine håndflader, og det gjorde en del - avs. Mine forældre blev tilkaldt og jeg kørte hjem med hænderne i den sædvanlige spand vand 🤣

Og det allerbedste/værste i historien var så desværre for vedkommende at:

Ingen havde særlig tid til mine problemer, da en anden langt mere uheldig spejder næsten samtidig fik sin ene hånd hugget af af en økse, og var nær ved, at dø af blodtab!..

Denne og mange andre (både før og efter) lignende episoder har så lært mig, at forholde mig til de forskellige ulykkers individuelle tilstande/behov for varierende tidsmæssig nødvendig respons/behandling 🙂


micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 19:12:04
Svar/Indlæg:
713/74
Det hvad der sker.
Har en kammi som heller ikke altid tænker sig om.
Han ville tage risten ud af ovnen. Men han glemmte lige grillhandsken. kæft jeg grinede. Det er ikke det værste han blev sku få forfjamsket. at han kom til at gøre det samme engang til. :no: 🤣 🤣 🤣


Sonnyboy442
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2015 19:36:38
Svar/Indlæg:
325/43
#0 Av for den

God bedring 😀

Hvis du vil have det til at hele hurtigere, så smut forbi Matas og køb Carbamid Fugtighedslotion 10% uden parfume:

http://www.matas.dk/matas-carb...

Jeg garanterer for at det virker 😀


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 19:38:18
Svar/Indlæg:
5474/39
Siger i Esbjerg "learning by burning"

Så har du lært altid have to handsker på eller smide svinet i ovnen. God tid, så,den kan få 24 timer ved god varme.

P.s. Gost nytår, så fik jeg også lidt latin med i posten. Jeg virker Royal. 🤣 🤣


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 26-12-2015 19:39:25.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 19:43:26
Svar/Indlæg:
1334/15
#10 - ja sådan er vi nu engang indrettede 😀

Når noget bliver registreret som fare - bruger vi impulsivt 2 muligheder, uden at slå logikken til, da der ikke er tid til dette.

Enten stikker vi af - eller også angriber vi/løber ind i ilden - (mest dyr) - men det ligger vist i generne så det kommer nok helt an på en ubehagelig prøve, der forhåbentligt ikke bliver aktuel for folk generelt :no:

Det er jo et kendt fænomèn, at hvis man trækker heste ud af en brændende stald, og slipper dem løs, vil mange af dem straks løbe ind i ilden igen, da de husker stedets tryghed frem for den nye ukendte fare....

Ja livet er sku uransageligt - not?.. :)


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2015 19:56:25
Svar/Indlæg:
1334/15
#11 - ved nu ikke lige mht. div. cremer, da googling fraråder dette :) Jeg har dog allerede den nævnte 10% carbamid hjemme, så jeg kan da altid prøve et bett` stk. først :)

#12 - hehe - ja man kan altid forbedre sikkerheden. Fuld dragt, med handsker og skærm, så kan man brænde "svinet" af efter ønske/behov 🤣

En flæskesteg i ovnen i 24 timer?.. hehe, ja så må den da være blevet virkelig mør 🤣 Eller det er "sous vide" på laveste grader :yes:

Og overordnet:

Man bliver aldrig for gammel til, at kunne lære! Det er kun indlæringshastigheden der bliver sat ned :yes:

Man bliver aldrig for gammel til at kunne ta` fejl. Men mængden af fejl på trods af erfaring (ahem - brændte fingre) bør aftage over tid 😀 :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 26-12-2015 19:57:15.